În urmă cu aproape 10 ani, Curtea de Conturi a făcut un control la o regie din subordinea CJ Cluj și s-a descoperit că șefii instituției, conduse atunci de Mircea Avram, și-au dat salarii mai mari decât ar fi meritat. După scandalul apărut în presă și, implicit, în CJ Cluj administrația a fost obligată să acopere ”gaura” din fondurile instituției. Apoi, în 2019 CJ Cluj a deschis un proces împotriva șefilor care și-au pompat salariile și, la mijlocul acestei luni, Curtea de Apel Cluj a decis că ”bugetofagii” trebuie să plătească daune de aproape 80.000 lei.
AVRAM MIRCEA CONSTANTIN, FODOR GHEORGHE VASILE, IUGA GAVRILĂ, KONNERT AGNES și POPOVICI ALIN foști membri în consiliul de administrație al Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public și Privat al Judeţului Cluj, instituție aflată în subordinea CJ Cluj, sunt puși de Curtea de Apel Cluj să plătească daune administrației județene în valoare de aproape 80.000. În același timp, și instituția trebuie să le plătească celor menționați mai sus cheltuieli de judecată în valoare de aproximativ 18.000 lei. Sentința nu este definitivă, ea putând fi atacată la Înalta Curte.
Motivul pentru care cei cinci ar trebui să plătească daunele respective este că, în urmă cu 10 ani, oamenii și-au mărit salariile, iar această decizie a fost sancționată de Curtea de Conturi. După ce a avut loc un scandal, care, pe alocuri, a ajuns și în presă, conducerea CJ Cluj i-a schimbat pe oameni din post și i-a rotit prin posturile administrației pentru a li se pierde urma.
Doar că, instituția a rămas să plătească prejudiciul constatat de Curtea de Conturi. În virtutea acestui fapt, în 2019 CJ Cluj i-a dat în judecată pe cei cinci pentru a recupera banii plătiți în contul șefilor RAADPP Cluj.
”În ciuda faptului ca membrii CA au fost pusi în întârziere, în conformitate cu prevederile art. 1522 Cod Civil și au fost somaţi să returneze la bugetul Judeţului Cluj suma care a fost achitată de UAT Judeţul Cluj în baza titlurilor executorii, respectiv 242.828 lei, în termen de 30 de zile de la data comunicării notificărilor, aceştia nu au înțeles sa achite această sumă nici până în prezent”, se arată în cererea de chemare în judecată formulată de CJ Cluj.
Mai mult, în urma acestor demersuri, CJ Cluj a desființat instituția RAADPP Cluj. Însă, demiteril au fost făcute astfel încât procedurile să poată fi contestate și, ulterior, câștigate de foștii angajați.
”Tribunalul Cluj a reţinut că Decizia de concediere este nemotivată în fapt, iar „în lipsa indicării motivelor de fapt concrete care stau la baza concedierii, instanţa se află în imposibilitatea de a efectua verificări sub aspectul caracterului efectiv al desfiinţării locului de muncă.”
Astfel, administrația clujeană s-a făcut că ia măsuri drastice împotriva șefilor car și-au dat salarii, iar justiția s-a făcut că le dă câștig de cauză.
Curtea de Conturi arată cum se haiducea în urmă cu 10 ani prin administrația județeană
Raportului Curții de Conturi a României arată că ”în perioada 2015 – 2016 au fost acordate şi plătite, majorări ale indemnizației pentru președinții şi vicepreședinții consiliului judeţean. Drepturi salariale nete, dobânzi şi cheltuieli de judecată, stabilite prin hotărâri judecătorești ca urmare a nerespectării clauzelor stipulate în contractele individuale de muncă încheiate nu au fost recuperate de la Consiliul de Administrație al RAADPP Cluj. Au fost acordate nelegal finanțări nerambursabile unor asociații și fundații, în condițiile în care acestea au desfășurat și realizat activități care au generat profit. Bugetul Consiliului Judeţean Cluj a fost prejudiciat în anul 2015, prin pierderea finanțării execuției obiectivului de investiție “Parc Industrial TETAROM IV”, contractată cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, prin suspendarea contractului de execuţie şi prin plata nelegală a unor materiale (echipamente electrice), lipsă din patrimoniu. Nerealizarea clauzelor contractului de concesionarea de lucrări publice pentru proiectarea, finanțarea, construirea, darea în exploatare, întreținerea, operarea și asigurarea garanției totale prin activități de service și mentenanță a Parcărilor și a unui hotel de 4* în perimetrul Aeroportului Internațional Cluj-Napoca. Efectuarea de plăți nelegale pentru: lucrări de proiectare modernizare și reabilitarea a drumului județean – DJ 172F (km 1+400 – km 22+ 570 Gherla – Mica – limita județului cu Bistrița Năsăud), lucrări reprezentând amenajare parcare pe drumul județean – DJ 109 C (km 1+050 – km 1+400 Gherla), lucrări de proiectare modernizare și reabilitarea a drumului județean – DJ 109 C (km 1+000 – km 1+400 Gherla), lucrări de proiectare modernizare și reabilitarea a drumului județean – DJ 108 C Mănăstireni – Călata – Mărgău
(km 36+050 – 59+000),servicii de deszăpezire a drumurilor județene, în sezonul 2014 – 2015.”, arată o prezentare succintă a raportului.
Suma totală a prejudiciului constatat în cadrul administrației județene a fost de 1.873.000 de lei.
Auditul care arată ”jungla” din CJ Cluj
Înainte de verificările Curții de Conturi, la instituția pe care Mircea Avram a condus-o în urmă cu 10 ani a fost realizat și un audit intern care a arătat modalitatea în care a fost condusă instituția.
Auditul arată cum s-au plătit mii de lei pentru arbuști ornamentali care, după ce au fost cumpărați la prețuri de zeci de ori mai mari decât cele de pe piață, nici măcar nu au fost plantați în totalitate. Printre neregulile depistate de audit se arată că ”lucrările au fost executate fără proiecte (detalii de execuție), fără studii și fără acordurile și avizele prevăzute de lege în cazul tuturor celor 13 contracte de lucrări auditate. Lucrările nu au fost urmărite și verificate de diriginți de șantier. Conducerea a desemnat alte persoane din cadrul regiei să verifice lucrările din teren, fără ca aceste persoane să aibă pregătirea profesională corespunzătoare sau atestatul de diriginte de șantier. Nu s-au emis ordine de începere a lucrărilor în scris, pentru cele 13 contracte de lucrări auditate și nu s-au întocmit procese-verbale de predare – primire a amplasamentului, procese- verbale de lucrări ascunse.
S-au făcut o serie de lucrări decontate în plus față de lucrările real executate ”Contract nr.14/18.04.2011 cabinete medicale str. Grigore Alexandrescu nr.5 suprafața parcare pavată 204 mp, acceptat în situațiile de lucrări 254 mp. Cantitatea de borduri pozate nu corespunde cu situația de lucrări acceptată, real executat 28,08 m față de 47,80 m acceptat. Contract nr.109/12.06.2012 cabinete medicale str. Grigore Alexandrescu nr.5, plăci gresogranit 13,7 mp real executat față 25 mp din situații de lucrări acceptate. Contract nr.131/31.10.2012 cabinete medicale str. Victor Babes nr.1, ușa metalică cu grilaj lipsă”, arată auditul.
În cadrul RAADPP Cluj s-au decontat o serie de lucrări fără ca imobilele să aparțină Consiliului Județean Cluj.
Ca si fost coleg cu ing.Mircea Avram , nu-l cred ca poate fi acuzat de furt din averea publică . 80 de mii de lei cand pdl pnl-psd-udmr-minoritari au devaluzat Romania (mii de miliarde de euro) a distrus micul capital si investitor roman-imi vine sa cred ca-i o răzbunare. Prin 2006 era revoltat de ce se intampla in pdl . Respect Mirciulica .