Nicoara a abandonat ideea inelului de circulatie al Clujului, pe considerentul ca acest proiect l-ar putea favoriza electoral pe Emil Boc. Inelul de circulatie al Clujului este folosit arma electorala. Nicoara infirma aceste acuzatii si afirma ca totul este parte a bataliei electorale.
Campania electorala din acest an aduce pe tapet majoritatea neregulilor si ilegalitatilor pe care diversii oameni politici le-au comis dea lungul ultimilor patru ani de mandat, multe avându-i în prim plan pe membrii PNL Cluj. Pe alocuri, batalia politica capata cote inimaginabile, interesul cetateanului fiind lasat la o parte în favoarea capitalului politic. Astfel, în cadrul programului de decongestionare a traficului din municipiul Cluj-Napoca, pe lânga parkinguri, centuri de ocolire, primarul Emil Boc a propus si un inel de circulatie, care are rolul de a completa sistemul de centuri de ocolire. Totusi, daca la nivel declarativ toate personalitatile clujene sprijina acest proiect, în fapt, doar oficialii Primariei Cluj-Napoca pun umarul la realizarea acestui proiect.
Nicoara împotriva
Astfel, în cadrul unei emisiuni televizate, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Adrian Popa a sustinut ca dupa alegerile din 2004, atât Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca cât si Marius Nicoara, presedintele Consiliului Judetean Cluj au anuntat ca sprijina proiectul unui inel de circulatie care sa ajute la decongestionarea traficului din municipiu. Totusi, dupa ce Alianta D.A. s-a destramat, Marius Nicoara ar fi renuntat la acel proiect, din cauza ca realizarea inelului de circulatie l-ar fi avantajat exclusiv pe Emil Boc. Atât pe pagina electornica a Consiliului Judetean Cluj cât si pe cea a Primariei municipiului Cluj-Napoca se regaseste proiectul celor doua centuri ocolitoare din jurul municipiului Cluj-Napoca. Totusi, proiectul pentru inelul de circulatie este sustinut doar de catre primaria municipiului. Daca pâna în momentul de fata atât Marius Nicoara cât si Emil Boc sustin proiectul centurilor de ocolire, în programul politic al lui Nicoara nu se regaseste proiectul unui inel de circulatie. Asta în conditiile în care un asemenea proiect ar fi mai mult decât necesar unui oras tot mai aglomerat cum este municipiul Cluj-Napoca.
Centuri si inele
Sistemul de decongestionare a traficului gândit de catre autoritatile locale va cuprinde doua centuri de ocolire, care vor face legatura cu autostrada Transilvania. Acest sistem de centuri va fi completat cu un sistem de inele de circulatie care vor completa varianta rutiera între cartierele Manastur si Zorilor. Acestea vor lega cartierul Manastur de Someseni si de zona aeroportului. Inelele vor fi legate cu sistemul de centuri, lânga Directia de Vama. Sistemul de inele de circulatie este folosit în toate marile orase ale României, fiind o alternativa eficienta pentru decongestionarea traficului din orasele în plina dezvoltare. Acest sistem vine în ajutorul centurilor ocolitoare, facând posibila tranzitarea orasului, fara a fi nevoie ca automobilele sa treaca prin interiorul municipiului. Conform primarului clujean, Emil Boc, lucrarile la inelul de ocolire a municipiului vor dura aproximativ doi ani. Proiectul va fi finantat printr-un împrumut pe care ministerul transportului îl va lua de la Banca Europeana de Investitii (BEI). Dupa semnarea contractului si dupa organizarea licitatiei, lucrarile ar urma sa dureze doi ani. Inelul de circulatie, cu o lungime totala de 50 de kilometri, ar face legatura în zona comunei Apahida cu centura de ocolire dinspre Turda spre Baia Mare si cu drumul european care urca, prin Dej, spre nordul tarii. Din aceasta sosea va pleca o centura de ocolire care face legatura cu drumul spre Zalau, precum si o centura de ocolire care face legatura cu drumul european spre Oradea si, prin comuna Floresti, cu autostrada Transilvania. Aceasta centura va fi continuata cu un drum care va permite soferilor sa plece din zona cartierului Manastur si sa ajunga în cartierul Someseni, în apropierea aeroportului international, precum si cu o prelungire a Bulevardului Muncii spre Apahida, cu o lungime de 8,3 kilometri. Ultima lucrare va fi finantata în întregime de catre Primarie.
Atacuri si contraatacuri
Marius Nicoara a afirmat ca toate aceste declaratii sunt atacuri murdare în campania electorala. „Eu am sustinut tot timpul acel proiect. Declaratiile domnului Adrian Popa, cel putin în ultima perioada sunt extrem de murdare. Am observat la mai toti contracandidatii mei ca nu sunt în stare sa vina cu proiecte concrete cu care sa aiba sanse la sefia CJ. În consecinta recurg la tot felul de atacuri murdare, care mai mult le scade din credibilitatea. Consider ca tot ce a spus domnul Adrian Popa sunt aberatii în timpul campaniei electorale si nu ar trebui luate în calcul”, a declarat Marius Nicoara.
Augustin Stanciu