Consiliul de Administratie al Aeroportului International Cluj-Napoca s-a intrunit saptamana trecuta pentru a hotari care sunt planurile de viitor. Principalele hotarari au fost ca licitatiile trebuie acordate cu o mai mare seriozitate, trebuie acordata o mai mare prioritate constructiei pistei si o mai atenta analiza a noilor oferte ale companiile aeriene.
„Teapa de fite”
Principala problema este ca majoritatea licitatiilor spatiilor din cadrul Aeroportului International Cluj-Napoca nu sunt duse la bun sfarsit. Asa a fost si cazul celebrului local de fite „Turabo” care a licitat o suma ce ajungea la aproximativ 500 de euro pe metru patrat si nu a putut sa duca contractul pana la capat deoarece nu era avantajos pentru ei. Astfel, desi au licitat pentru spatiul respectiv din interiorul Aeroportului, locatia a ramas goala din motive financiare. In urma noilor decizii luate de Consiliul de Administratie al Aeroportului International, licitatiile vor fi facute mai strict, iar companiile care vor trage „teapa” vor avea de platit. Deciziile luate de Consiliul de Administratie vor trebui avizate de catre autoritatea care „tuteleaza” Aeroportul International din Cluj-Napoca, Consiliul Judetean Cluj, in cadrul unei sedinte care va avea loc in aceasta saptamana.

O alta facilitate pe care oficialii Aeroportului au hotarat ca o vor acorda tuturor companiilor este o reducere pentru zborurile pentru anumite intervale orare. „Sunt anumite intervale in care nicio companie nu doreste sa efectueze zboruri. De aceea, vom introduce anumite „happy-hours” in care vom practica tarife mai mici pentru taxe aeroportuare”, a declarat o sursa din cadrul Consiliului de Administratie. Astfel, in orarele nocturne si in orele in care decolarile si aterizarile sunt mai reduse, companiile vor beneficia de oferte avantajoase pentru a-si introduce curse mai ieftine. Metoda este practicata de majoritatea aeroporturilor din afara Romaniei.
Alta facilitate acordata companiilor este legata de fidelizare. Astfel, companiile care efectueaza zboruri timp de un an de zile consecutiv vor primi reduceri la taxele aeroportuare, dupa doi ani consecutivi reduceri mai mari si dupa trei ani reduceri de o valoare considerabila.
Prioritatea pe pista
De asemenea, in cadrul sedintei Consiliului de Administratie s-a mai discutat ca investitia in noua pista este una esentiala pentru Aeroport. Principalul motiv pentru care aceasta pista trebuie construita cat mai rapid este ca negocierile cu unele companii de transport aerian care ar dori sa opereze curse de pe aeroportul din Cluj sunt in impas datorita vechimii actualei piste. Din moment ce companiile nu vin sa opereze pe Aeroportul International din Cluj-Napaoca datorita lipsei calitatii pistei, inseamna ca acest lucru a devenit cea mai mare prioritate.

Blue Air a revenit cu super oferte
Compania de transport aerian Blue Air a anuntat, saptamana trecuta, ca a revenit cu activitatea pe Aeroportul International Cluj-Napoca cu doua zboruri. „Incepand cu 1 iulie 2011, clujenii isi pot planifica vacanta de vara cu Blue Air. Compania pune acum la dispozitie zboruri directe pe rutele Cluj-Napoca-Dublin, Cluj-Napoca-Roma. In zilele de vineri si duminica, poti calatori pe ruta Cluj-Napoca-Dublin-Cluj-Napoca. Pe ruta Cluj-Napoca- Roma-Cluj-Napoca poti alege sa calatoresti in fiecare miercuri, vineri si duminica.
Roma si Dublin sunt printre cele mai populare destinatii pentru petrecerea concediilor. Astfel, planificandu-si de acum vacanta de vara, clujenii vor putea calatori catre aceste orase la preturi foarte accesibile. De asemenea, am introdus aceste zboruri pentru comunitatile mari de romani care lucreaza in strainatate si vor sa isi organizeze din timp intalnirea cu rudele si prietenii din tara”, declara Sherif Usamma, directorul general al Blue Air. Tarifele incep de la 14,99 euro pentru o cursa de Roma si 49,99 Euro pentru o cursa de Dublin.
O dificultate intampinata de cei de la Blue Air a fost ca nu pot introduce prin intermediul acestor curse si variante pentru cei care vor sa zboare de la Bucuresti la Cluj-Napoca si intors. Directorul general al Aeroportului International din Cluj-Napoca a explicat ca acest lucru nu este posibil datorita faptului ca nu facem parte din zona Schengen.
Wizz Air a renuntat la Cluj
Celebra companie ungara Wizz Air a anuntat ca isi va suspenda trei zboruri de pe Aeroportul International Cluj-Napoca: Dortmund, Dusseldorf si Roma.
Pe de alta parte, oficialii Consiliului Judetean Cluj, autoritatea care finanteaza Aeroportul International din Cluj-Napoca, au declarat ca sunt santajati de Wizz Air. Societatea ungara are datorii de 200.000 de euro fata de autoritatile locale.
Compania de transport aerian Wizz Air a anuntat ca va renunta la trei curse de pe Aeroportul International Cluj-Napoca si le va muta la Targu-Mures. In replica, presedintele Consiliului Judetean, Alin Tise, a declarat ca nu va accepta santajul Wizz Air.

Wizz Air renunta la zborurile catre Dortmund, Roma si Dusseldorf

"Consider ca este foarte bine ca cei de la Wizz Air au decis sa urmeze economia de piata. Cred ca vor permite astfel altor operatori sa vina la Cluj-Napoca. Dezaprobam practica Wizz Air si nu vom ceda santajului. Societatea trebuie sa plateasca pentru aeroport cel putin costurile pe care institutia le are. Aeroportul nu mareste tarifele, ci a solicitat Wizz Air sa achite pentru aeroport macar costurile pentru un pasager. Nici macar nu acopera costurile pentru un pasager. In Timisoara, aeroportul a solicitat 11 euro pe pasager, lucru pe care l-am solicitat si noi. Refuzul nu o sa ne faca sa renuntam in competitie cu un alt aeroport.

Tiberiu Hrihorciuc

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.