Primii 42 de kilometri din Autostrada Transilvania vor fi inauguraţi fără ca lucrările să fie finalizate
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu promite pentru 2010 asfaltarea a încă 42 de kilometri  

După mai bine de cinci ani de aşteptări, clujenii vor putea circula, din această săptămână pe 42 de kilometri de autostradă dintre Câmpia Turzii şi Gilău. Chiar dacă firma americană Bechtel nu a reuşit să finalizeze în totalitate lucrările, Autostrada Transilvania va fi deschisă publicului de către premierul interimar Emil Boc chiar de ziua naţională a României, 1 decembrie. Însă, chiar dacă marţi la ora 14 autostrada va fi inaugurată, aceasta nu este complet sigură pentru circulaţie. Astfel, constructorul american Bechtel nu va termina în timp toate elemenele de siguranţă pentru tronsonul dintre Câmpia Turzii şi Gilău.

Linişte la CNADNR

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) din România au primit ordine de la ministrul Transporturilor, Radu Berceanu să nu vorbească despre Autostrada Transilvania, cel puţin până când aceasta nu va fi inaugurată. După ce în ultimele săptămâni reporterii Gazetei de Cluj care au contactat-o pe directorul CNADNR, Dorina Tiron au fost trimişi pentru informaţii la directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, Ion Pantelimon, acestuia i s-a interzis să vorbească despre Autostrada Transilvania cu presa. „Din prima vă zic că dacă este vorba despre autostradă, nu pot să vă declar nimic până pe 1 decembrie. Sunaţi la biroul de presă al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pentru mai multe detalii”, a declarat scurt, Ion Pantelimon. De asemenea, nici directorul CNADNR, Dorina Tiron, nu a putut să ne ofere mai multe informaţii referitoare la situaţia autostrăzii. „Sunt în aeroport şi trebuie să mă îmbarc acum, nu pot vorbi”, a declarat foarte succint Dorina Tiron.

Bechtel are de primit 80 de milioane de euro

În momentul de faţă CNADNR are datorii de 80 de milioane de euro către „colosul” american Bechtel. În momntul de faţă banii sunt în întârziere cu aproape 100 de zile, însă americanii vor primi câte 13.000 de euro pentru fiecare zi de întârziere la fiecare factură neplătită.

Berceanu deja face promisiuni pentru 2010

Chiar dacă Bechtel nu a finalizat încă integral cei 42 e kilometri dintre Câmpia Turzii şi Gilău, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu face promisiuni pentru alţi 42 de kilometri care vor fi terminaţi în 2010. „Săptămâna trecută am vorbit cu oficialii de la Bechtel. Anul viitor pot să facă încă 42 de kilometri. În 2010 vor primi atâţia bani cât va vrea Parlamentul, iar pentru anul acesta nu am sumele exacte, însa ele există în Monitorul Oficial si le puteţi vedea pe Internet. Anul viitor încep lucrările de pregătire pe tronsonul spre Târgu Mureş. Din cei 42 km, 30 km vor fi o parte a tronsonului Suplacu de Barcău-Borş, iar 12 km ar urma să fie din sectorul Câmpia Turzii- Gilău”, a continuat Berceanu.

Garanţia celor 42 de kilometri: demisii în CNADNR

Finalizarea lucrărilor la primii 42 de kilometri din Autostrada Transilvania sunt garantaţi de directorul responsabil pentru autostrăzi din cadrul CNADNR. “Dacă tronsonul de 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania nu vor fi gata până la 1 decembrie, îmi voi da demisia”, a declarat pentru Realitatea TV, Adrian Ionescu, directorul de autostrăzi din cadrul CNADNR.

 1% din PIB pentru autostrăzi în 2010

Conducerea CNADNR a anunţat că din cele trei procente ale PIB pe care le-au solicitat Ministerului Transporturilor, 1% vor fi acordaţi construcţiei de autostrăzi. Astfel, vor fi construiţi aproximativ 100 de km de autostradă cu 2,23 miliarde de lei, însă majoritatea proiectelor au fost început deja şi trebuiesc doar finalizate. Oficialii companiei se plâng că nu au suficienţi bani pentru a încheia sectorul 3C din Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău-Borş ), porţiune începută în 2004. “Dacă primim 3% din PIB, o să alocăm aproximativ 1% către autostrăzi şi în acest context, ele sunt o prioritate pentru noi. În 2010 vom da în folosinţă 100 de kilometri de autostradă, însă se vor construi şi alte porţiuni care nu vor putea fi terminate complet pentru a fi deschise circulaţiei. Se va lucra pe segmentul 3C al Autostrăzii Transilvania, dar nu cred că se vor termina lucrările pentru că nu avem bani suficienţi”, a explicat Tiron. De asemenea, planurile CNADNR pentru 2010 vizează finalizarea tronsonului de autostradă dintre Bucureşti şi Ploieşti, proiect început în 2008.

Tiberiu Hrihorciuc

1 COMENTARIU

  1. De cind cu Basila,Boc,Bercovici si Pantelimon-informatorul securist la comanda ,se raporteaza autostrazi inexistente, cum ar fi cei 42km facuti de jidanii de la Becthel despre care insusi Bercovici recunoaste ca sint cam 30km,din moment ce la anul va preda inca 12 km intre Gilau si Campia Turzii.Daca Romanica ar fi o tara normala ,Basila Boc, Bercovici,Pantelimon,Nastase,Taticeanu si ceilalti ar fi demult executati prin spanzurare pentru sabotarea economiei nationale in favoarea mafiei jidanesti americane si nu numai.Cind un kilometru de poteca( ca numai autostrada nu este ceea ce zic ei)costa 50 milioane de coco( asta este pretul real pe kilometru) gunoaiele pedelisto-pesedisto-peneliste ar trebui spanzurate in 24 de ore alaturi de jidanii care-i comanda.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.