În ultimele trei saptamâni, mai multi clujeni au apelat la Oficiul Judetean de Protectie a Consumatorului, fiind nemultumiti de serviciile bancilor si al hypermarketurilor clujene. Bancile sunt acuzate de nerespectarea cauzelor contractuale si nespecificarea în contractul de credit a unor comisioane, iar hypermarketurile au fost sanctionate din cauza produselor alimentare, care aveau termenul de garantie depasit.  

În 2007 au fost înregistrate în jur de 36 de reclamatii împotriva bancilor din Cluj-Napoca. Cele mai reclamate aspecte se refereau la refuzul de a încasa plata utilitatilor si neemiterea cardurilor bancare Studcard în timpul prevazut. Alte motive care au provocat nemultumirea clientilor au fost nerespectarea cauzelor contractuale, nespecificarea în contractul de credit a unor comisioane, neînregistrarea platii ratei creditului accesat si refuzul închiderii sau lichidarii unui cont.

Comparativ cu anii precedenti, în 2007 reclamatiile împotriva bancilor clujene au suferit o usoara crestere privind numarul reclamatiilor înregistrate la OJPC Cluj împotriva operatorilor bancari. Aceasta diferenta a aparut datorita cresterii numarului de produse bancare oferite clientilor.

Atac la adresa bancilor

Anul 2008 nu i-a facut pe operatorii bancari sa fie mai eficienti sau mai amabili. Astfel clujenii nu au pierdut ocazia de a a-si exprima nemultumirile la OJPC Cluj, cu speranta ca data viitoare când vor apela la serviciile unei banci, cerintele lor vor fi îndeplinite fara sa apara alte complicatii.

În luna ianuarie a acestui an, în perioada 01.01-23.01.2008  s-au înregistrat doar patru reclamatii împotriva bancilor din Cluj-Napoca, a declarat Lenuta Suteu, inspector ;ef adjunct. ,,La adresa bancilor , aspectele semnalate se refereau la nerespectarea clauzelor din contractele de credit, existenta comisioanelor despre care clientii au aflat ulterior semnarii contractului si neeliberarea cardurilor de credit în timpul solicitat”, a afirmat aceasta.

Bancomatele, cele mai reclamate

 

La nivelul judetului Cluj nu exista sesizari scrise, dar clientii reclama serviciile bancare sau nefunctionarea bancomatelor. Motivele pentru care clientii bancilor fac reclamatii sunt multiple, dar cele mai multe variaza de la sesizarea legata de un bancomat, care a ramas fara bani pâna la grabirea procesului de acordare a unui credit bancar.

Majoritatea sesizarilor se rezolva într-un timp scurt, maxim 24 de ore. Însa daca situatia este complexa, termenul poate depasi 24 de ore pâna problema va fi solutionata. Pentru abaterile constatate, operatorii economici au fost sanctionati contraventional, stabilindu-se masuri de intrare în legalitate, iar consumatorii au fost sprijiniti în remedierea situatiilor reclamate, a precizat Lenuta Suteu. Aspectele semnalate vizeaza operatorii economici din municipiul Cluj-Napoca, însa trei dintre petenti îsi au domiciliul pe raza judetului Cluj, în afara municipiului, a completat aceasta.

Hypermarketurile în topul reclamatiilor

Hypermarketurile clujene nu au început cu dreptul noul an. Pâna în prezent, OJPC Cluj a înregistrat un numar de  11 reclamatii împotriva hypermarketurilor de pe raza judetului Cluj, a afirmat Lenuta Suteu. Clientii clujeni au semnalat Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului mai multe aspecte. Acestea se refereau la comercializarea produselor alimentare cu parametrii calitativi neconformi si cu termenul de valabilitate depasit, a continuat Suteu. Alt nemultumire sesizata de OJPC CLUJ a fost la adresa produselor nealimentare care prezentau deficiente calitative în perioada termenului de garantie, fara ca acesta sa fie remediat, a continuat aceasta.

Hypermarketurile au fost sanctionate, stabilindu-se masurile necesare pentru a remedia situatiile reclamate.

Timea Moldovan

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.