Consiliul Concurentei a amendat societatile Billa Romania SRL, Pic SA si Spar SRL pentru furnizarea de informatii incorecte, in cadrul investigatiei pentru analizarea sectorului comercializarii produselor alimentare. Amenzile, in valoarea totală de 3.224.951 lei (aproximativ 850.000 euro), au fost aplicate in perioada 10-16 septembrie a.c, dupa cum urmeaza: 2.149.689 lei pentru Billa Romania, 819.033 lei pentru Pic si 256.229 lei pentru Spar.Informatiile eronate au privit clauza clientului cel mai favorizat, care marcheaza obligatia furnizorului de a oferi comerciantului cel mai bun pret de pe piata. Societatile respective au furnizat date incorecte cu privire la inexistenta acestei clauze in contractele lor comerciale. Potrivit legii, Consiliul Concurentei poate amenda agentii economici cu pana la 1% din cifra de afaceri a acestora, pentru furnizarea unor informatii incorecte in cadrul investigatiilor pe care le desfasoara.   
 Impactul acestei clauze asupra pietei reprezinta unul dintre elementele importante ale investigatiei Consiliul Concurentei, alaturi de impactul taxelor de raft si de relatiile pe verticala si orizontala din sector. Concluziile investigatiei declansate de Consiliului Concurentei in sectorul de retail alimentar sunt asteptate in primul trimestru al anului viitor.
 
Reamintim faptul ca in luna martie a.c. Consiliul Concurentei a declansat o investigatie sectoriala in domeniul comercializarii produselor alimentare. Analiza urmareste in ce masura relatiile dintre actorii prezenti pe piata comercializarii produselor alimentare – producatori, procesatori si retaileri – pot conduce la restrictionari ale concurentei.
 
O investigatia sectoriala reprezinta acea investigatie pe care autoritatea de concurenta o poate desfasura intr-un anumit sector al economiei, atunci cand exista indicii privind posibile disfunctionalitati existente in respectivul sector. Informatiile ce se obtin in cadrul unei astfel de investigatii sunt utilizate la analiza modului in care functioneaza mecanismele pietei din punct de vedere concurential

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.