Emil Boc a început să pună presiune pe judecători în dosarul Metroul clujenilor.

”La trenul metropolitan și metrou suntem deja de vreo două luni într-un joc de-a șoarecele și pisica în instanță. Se contestă la Cluj, se contestă și la București. Se judecă la Cluj, se amână la București. Ce facem, nu suntem aceeași țară? Dați o soluție, care o fi ea, să mergem mai departe. Dacă vom sta luni și ani în șir în instanță când mai facem investițiile?

Se bat două mari firme cine să facă această lucrare. Una dintre firme a atacat rezultatul licitației și la Cluj, și la București. La Cluj e suspendat procesul pentru că se așteaptă decizia de la București. La București s-a amânat pe săptămâna viitoare, până la urmă se va desțeleni și situația asta. Cred că într-o lună se separă apele”, a declarat Emil Boc la ZIUA LIVE.

Licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru proiectul metroului din Cluj Napoca a fost contestată. Metroul SA, societatea care a formulat contestația, atrage atenția asupra faptului că oferta depusă a fost mai mică decât cea a consorțiului care a câștigat contractul de 30 de milioane de lei, fără TVA. De asemenea, cei de la Metroul SA spun că, de fapt, oferta consorțiul câștigător ar fi trebuit respinsă din start deoarece din el face parte și societatea care a realizat caietul de sarcini al licitației.

Potrivit contestației depuse, cei de la Metroul SA atrag atenția asupra faptului că au avut o ofertă mai mică decât cea care a fost declarată câștigătoare.

Vă rugăm să observați că în speța de față valoarea ofertei declarate câștigătoare este de 30.186.000 lei. Valoarea ofertei subscrisei este de 29.385.182,92 lei. Prin urmare, autoritatea contractantă va plăti în plus, pentru executarea contractului de achiziție publică, suma de 800.817,08 lei, în condițiile în care, motivele pentru care oferta subscrisei a fost depunctată sunt artificiale și nu sunt susținute de niciun argument pertinent”, arată contestația depusă de Metroul SA.

De asemenea, reprezentanții firmei contestatoare atrag atenția asupra unui fapt pe care Gazeta de Cluj îl prezenta în urmă cu două săptămâni. Anume că firma Metrans Egineering SRL, care a primit prin atribuire directă contractul de pentru realizarea caietului de sarcini al licitației contestate, se numără printre firmele care fac parte din consorțiul câștigător. Acest fapt ar fi trebuit, în opinia contestatorilor, să ducă la eliminarea din cadrul licitației a consorțiului respectiv de firme. 

Citeste si Studiul pentru metroul clujenilor făcut de firme conectate politic și de o societate implicată într-un accident feroviar din Franța soldat cu 11 morți

3 COMENTARII

  1. Licitația trebuia atribuită în mod corect de la început și atunci nu ar fi avut loc nici o împotmolire. Dar dacă există cineva care se așteaptă la competență și corectitudine din partea lui Boc, atunci am și eu un pod de vânzare – e peste Someș și are patru benzi în fiecare sens.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.