Din cauza problemelor financiare, grupul Bosch se pregătește să facă disponibilizări de personal.
„Planurile noastre prevăd o stagnare a producţiei auto în următorii ani, care este diferită de cea din trecut, când de obicei creştea. Vântul prielnic s-a dus. Vor exista consecinţe asupra forţei de muncă, în special în fabricile care produc componente pentru motoarele diesel”, a declarat şeful Bosch Volkmar Denner, fără să ofere amănunte.
Acesta a dat asigurări, însă, că firma va face tot posibilul pentru ca reducerile de personal să aibă loc într-o manieră responsabilă din punct de vedere social.
Problemele din industria auto afectează şi rivalele Bosch, ZF Friedrichshafen şi Continental, care au emis deja avertizări de profit.
Luna trecută, directorul financiar, Stefan Asenkerschbaumer, anunţa că Bosch şi-au înrăutăţit estimările privind producţia auto în acest an, previzionând un declin de 5%, faţă de o scădere de 3% prognozată anterior.
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de aproximativ 25 de ani. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operea-ză un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.
Citeste si Directorul general al Bosch în vizită la Cluj