Dacia Sandero ia fata colegelor de clasa de la Volkswagen, Opel sau Renault

ADAC Germania, un fel de ACR de-al nostru, probabil mai destept, a intocmit un raport al celor mai fiabile masini din anul 2010. Surprinzator sau nu, Dacia a ocupat pozitii meritorii, care vin sa confirme faptul ca producatorul auto romano-francez cu uzinele la Mioveni nu mai este demult “ruda saraca” a industriei auto.
In clasamentele nemtilor de la ADAC, Dacia Sandero ocupa pozitia a saptea la clasa mica, dupa modele precum Mini, Peugeot 207 sau Mitsubishi Colt, dar inaintea altora precum Volkswagen Polo, Opel Corsa sau Renault Clio.
Intr-un alt clasament, modelul Dacia Logan ocupa locul 24 din 27 de automobile analizate sub lupa celor de la ADAC.

 Dacia Duster primeste un motor “dopat”

Continuand dinamica si politica agresiva cu care ne-au obisnuit in ultimii ani, Dacia se adapteaza pietei auto actuale fara a sta prea mult pe ganduri. Uzina de la Mioveni apartinand producatorului auto romano-francez a demarat productia unui nou motor pe benzina de 2.0 litri si 140 de CP, care urmeaza sa echipeze modelul Duster. Din pacate pentru noi, romanii, unitatea va fi disponibila doar la export, prima piata care va beneficia de modele Duster propulsate de acest motor fiind Rusia. Motorul de 2.0 litri si 140 CP il va inlocui pe cel de 1.6 litri 16 valve.
Productia acestui propulsor este rezultatul investitiilor in valoare de 57 de milioane de lei facute anul trecut de cei de la Automobile Dacia pentru dezvoltarea unui nou bloc motor. Oficialii Dacia au confirmat inca de anul trecut faptul ca la Mioveni vor fi produse motoare Euro 5 de generatie noua, destinate modelelor din interiorul grupului Renault-Nissan.

Modelul de succes “Dacia” – sursa de inspiratie pentru Skoda

Dupa esecul mai mult sau mai putin neasteptat al modelului Skoda Mean Green, cehii au decis sa aplice modelul de succes “Dacia” si sa lanseze pe piata un model care sa intre in competitie directa cu modelele ieftine precum  Dacia, Lada sau Suzuki.
Astfel, concernul Skoda a gandit un model cu numele de cod “Rapid” care seamana izbitor de mult cu Loganul nostru.
Conceptul Skoda Rapid va avea la baza platforma noului Polo sedan si va beneficia de motoare de 1,6 litri si 105 CP, alimentate cu benzina sau motorina, cuplate la cutii manuale in 5 trepte.
Designul exact nu este, deocamdata, cunoscut, insa, se pare, sursa de inspiratie a celor de la Skoda a fost Dacia Logan. Aceleasi voci au dezvaluit faptul ca modelul Skoda Rapid va fi testat, mai intai, pe pietele din India, China si Rusia, si doar ulterior, dupa analiza factorilor de risc in ceea ce priveste vanzarile va ajunge (si) in Europa.

Inca o bijuterie de la Audi: R8 E-Tron

Sa nu ne grabim! Audi R8 E-Tron de serie este abia in curs de dezvoltare. Primul vehicul electric al producatorului german cu sediul central la Ingolstadt va fi asamblat la fabrica din Neckarsulm si va intra in productie la sfarsitul anului 2012.
Audi R8 E-Tron va fi primul autoturism electric si va fi punctul de pornire pentru alte vehicule premium de gen, care, in viziunea Audi, vor domina piata auto pana in anul 2020.
Principala caracteristica va fi utilizarea de materiale usoare care asigura o greutate redusa a masinii. Conform informatiilor dezvaluite, versiunea de serie va cantari sub 1.600 kg.
Totodata, este studiat modul in care productia si componentele vor putea fi adaptate de la modelul R8 propulsat de un motor pe benzina pentru  versiunea electrica R8 E-Tron.
Modelul electric cu doua locuri si tractiune integrala a fost prezentat in 2009 sub forma unui concept. Acesta era propulsat de patru motoare electrice capabile sa livreze 313 CP.
In ceea ce priveste viitorul R8 E-Tron nu se cunosc detaliile de mecanica, dar un aspect extrem de important va fi autonomia.

Pentru Saab speranta vine tot din China

Dupa ce parteriatul dintre Saab si chinezii de la Hawtai a cazut, olandezii de la Spyker, detinatorii brandului auto suedez, s-au reorientat foarte repede si au gasit o alta companie din China dispusa sa acopere costurile care vor asigura supravietuirea marcii. Este vorba de Pang Da, o companie chineza care nu produce masini, ci doar le distribuie, fiind cel mai mare lant de dealeri auto din China.
Pang Da va plati 65 de milioane de euro pentru preluarea a 24% din actiunile Spyker.
Conform declaratiilor oficiale ale lui Victor Muller, directorul Spyker, Pang Da nu doreste sa cumpere Saab, ci doar sa primeasca o parte din actiunile Spyker. "Pang Da este interesata doar de un numar strategic de actiuni ale unui mare producator auto european", sustine Muller. Seful Spyker spune ca Pang Da va avea nevoie de aprobarea guvernului chinez pentru a face aceasta mutare si ca acest lucru ar putea dura "circa trei luni". In planul de revitalizare a marcii suedeze va fi inclusa, evident, si productia modelelor Saab in China, primul model care va fi asamblat aici urmand sa fie noua generatie a lui 9-3.
Conform cifrelor oficiale ale Asociatiei de Producatori si Importatori Auto din China, Pang Da a vandut anul trecut 470.000 de masini prin cele 1.100 de puncte de vanzare pe care le detine in aceasta tara. Profitul companiei in 2010 a fost de 190 milioane de dolari.

Mercedes G65 AMG “Limited Edition”

Mercedes-Benz ar putea demara productia unei editii speciale, limitate, a lui G-Klasse, echipata cu un motor V12 preparat de AMG. Acesta ar urma sa fie fabricat in doar 200 de exemplare.
Off roader-ul de superclasa care a facut istorie ar putea fi echipat cu un motor V12 de 6.0 litri, modificat de cei de la AMG. Modelul se va numi G65 AMG si va dezvolta 612 CP.
Spre comparatie, varful gamei actuale G-Klasse, modelul G55 AMG, este echipat cu un motor V8 care dezvolta 507 CP. Actualul model G55 AMG are nevoie de doar de 5,5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maxima este de 210 km/h. Totodata, G55 AMG este echipat cu o cutie automata in cinci trepte si beneficiaza de tractiune integrala. Performantele sunt exceptionale daca luam in calcul masa de 2.450 kilograme si forma deosebita a modelului, care are un coeficient aerodinamic extreme de scazut. Consumul mediu al lui G55 AMG este 16,3 litri la suta.
In cazul noului model G65 AMG, pretul acestuia ar urma sa se ridice la 220.000 de euro fara taxe. Productia va fi limitata la 200 de unitati, pentru a asigura exclusivitatea modelului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.