Anul trecut, pe rețelele de socializare a apărut un mail în care un client dădea o declarație ironică cu privire la destinația unei sume de bani pe care dorea să o retragă din cont. Ulterior, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a amendat Banca Transilvania pentru nerespectarea condițiilor privitoare la datele cu carcater personal, iar BT a concediat-o pe angajata responsabilă de apariția declarației respective în spațiul public.

Însă femeia a dat în judecată banca și a câștigat procesul pe motiv că angajatorul nu i-a acordat o perioadă rezonabilă de timp pentru a-și pregăti apărarea în procedura de cercetare disciplinară.

„Reclamanta a arătat că la data de 22.07.2020 a avut loc pretinsa faptă pentru care a fost concediată, la data de 23.07.2020 a fost numită Comisia de Cercetare Disciplinară Prealabilă și, în aceeași zi, a fost invitată la cercetarea disciplinară. Procedând în acest mod, Banca Transilvania nu a dorit să îi dea posibilitatea să formuleze apărări cu privire la faptele pentru care a fost convocată. Din cauza modului în care a fost convocată (cu câteva ore înainte de cercetarea disciplinară), Banca Transilvania i-a încălcat un drept pe care îl avea. Convocarea trebuia făcută cu cel puțin câteva zile înainte de data întrevederii, într-un termen rezonabil și suficient, pentru a i se da posibilitatea reala și concretă de a-și pregăti apărarea, uzând de toate mijloacele legale de care putea dispune. Modalitatea în care a fost făcută convocarea (cu 3 ore și jumătate ore înainte), în condițiile în care a fost făcută la aceeași dată la care a fost primită adresa de convocare, echivalează cu lipsa convocării în vederea efectuării cercetării disciplinare și cu neefectuarea cercetării disciplinare”, se arată în preambulul motivării unei sentințe a Tribunalului București din luna ianuarie a acestui an.

Reclamanta a mai susținut în fața magistraților că mailul respectiv a avut un rol informativ, fiind marcat cu mențiunea uz intern și nu confidențial, putând fi folosit strict în interiorul băncii, iar divulgarea în exteriorul băncii a datelor cu caracter personal ale clientului (nume, prenume și mail) a fost realizată de unul dintre colegi. Instanța a apreciat că întreaga cercetare disciplinară trebuie făcută astfel încât angajatul să aibă posibilitatea reală și concretă de a se apăra, uzând de toate mijloacele legale de care dispune și de a avea cunoștință de întreg materialul probator administrat.

 Întrebat de unde are 85.000 de euro din cont și ce va face cum banii, clientul BT a răspuns ironic că ”îmi doresc foarte mult să mă distrez, motiv pentru care voi călători în Olanda, unde prostituția este LEGALĂ, să …consum marijuana, hașiș și aș încerca și niște ciuperci, fiind LEGALE”.

Oficialii BT au postat pe Facebook un mesaj prin care își cer scuze public clientului:

„În cursul zilei de 22 iulie, informaţiile primite pe email de la un client al băncii au ajuns în social media. Din primele indicii, un angajat al băncii a generat incidentul, din neglijenţă. Ca bancă, ne pare rău pentru această eroare și ne cerem scuze pentru greșeala colegului nostru. Este un caz izolat și nu reflectă standardele de siguranţă şi confidenţialitate ale băncii. Incidentul nu ne caracterizează.

Suntem foarte atenți la confidențialitatea și siguranța datelor. Investim continuu în infrastructură și training pentru a menține cele mai ridicate standarde de siguranță și profesionalism, precum și dimensiunea umană a serviciilor noastre.

Ne asumăm public să luăm măsurile care se vor impune și conlucrăm activ cu instituțiile abilitate.

Ne cerem scuze în primul rând clientului nostru”, arată poziția BT.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.