Aseară, după ora 19.00, sistemul Cardul național de sănătate a fost repus în funcțiune, iar în continuare se efectuează operațiuni tehnice de monitorizare și consolidare a acestuia, informează CNAS într-un comunicat. Potrivit CNAS, până la termenul de raportare a activității lunare, pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin conform prevederilor legale.
Sistemul informatic al cardului național de asigurări de sănătate a devenit indisponibil marți, începând cu ora 9,00, din cauza unor probleme tehnice.

Potrivit sursei citate, până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line.

„Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 361 — 364 din H.G. 206/2015, cu modificările și completările ulterioare. În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate”, precizează CNAS.

HP Romania SRL, care a fost singura firmă care a negociat toate detaliile sau componentele contractului de informatizare a sistemului de sanatate șieste furnizorul solutiilor si componentelor hardware ale sistemului.
Partea de soft a revenit deci, pe componenta CEAS (cardul electronic de asigurari de sanatate), Novensys Corporation, care ar trebui astazi sa se ocupe de mentenanta si de corectiile arhitecturii software. Însă din 10 decembrie 2014, compania se afla in procedura de insolventa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.