Costul Centurii Metropolitane a Clujului crește cu 133 de milioane de euro, deși lucrările nu au început încă. Este evident că întârzierea proiectului va duce la creșterea costurilor, dar aceasta pare să nu conteze, deoarece pe hârtie totul este posibil.

Proiectul Centurii Metropolitane a fost împărțit în două faze: prima, de la Spitalul Regional din Florești până la OMV Apahida (deși Spitalul Regional încă nu există), și a doua, de la Spitalul Regional Florești până la nodul de autostradă de la Gilău, plus continuarea drumului de la OMV Apahida până la Sub Coastei. Costul actualizat al ambelor faze este de 133 de milioane de euro, reprezentând o creștere a costului proiectului.

Faza unu se actualizează cu 94 de milioane de euro, iar faza a doua cu 39 de milioane de euro. Cu toate acestea, Centura Clujului nu are nici măcar un euro alocat efectiv într-un cont bancar, discutându-se doar despre ce „s-ar putea” face.

Astfel, costul total al Centurii crește de la 1,6 miliarde de euro la 1,74 miliarde de euro. În 2023, costurile au crescut din nou deoarece nimeni nu s-a prezentat la licitația pentru realizarea unui tronson important între Podul N din Mănăștur și OMV Apahida.

Centura Metropolitana a Clujului va avea o lungime de aproape 80 de kilometri, inclusiv bretelele de acces, iar termenul de finalizare este de 8 ani.

În timp ce Oradea avansează în construcția centurilor, la Cluj prețurile se actualizează încă. Primarul Emil Boc a recunoscut că nu sunt fonduri pentru exproprierile necesare, deci declarația privind compararea costurilor cu Oradea este inexactă.

2 COMENTARII

  1. Cred ca , daca , castiga alegerile centura va avea soarta celei promisă la alegerile din 2004 .Atunci s-au îmbogățit urbanisti care au dat avize de construire pe traseul efemerei centuri .

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.