Centrul Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale (CERONAV) a devenit partener în proiectul european ‘LNG Masterplan for Rhine-Main-Danube’ privind implementarea sistemului de alimentare a motoarelor navelor din flota fluvială cu combustibil de tip GPL.
Potrivit directorului general Ovidiu Cupşa, noul proiect, derulat pe o perioadă de trei ani prin Programul Trans-European Transport Network (TEN-T), este finanţat din fonduri europene nerambursabile, iar bugetul de cercetare alocat CERONAV este de 203. 685 euro, 50% reprezentând finanţare de la Comisia Europeană. ‘Proiectul a fost aprobat de către Comisia Europeană în data de 11 iulie, în urma unui proces riguros de evaluare, obiectivul principal fiind de a introduce gazul natural lichefiat ca şi combustibil pentru flota fluvială europeană în baza unei strategii de reducere a emisiilor de dioxid de carbon şi eficientizării activităţii de transport. Aceasta presupune un efort conjugat din partea autorităţilor navale, operatorilor portuari, instituţiilor de pregătire, şantierelor navale, producătorilor de echipamente specifice şi a societăţilor de clasificare’, a precizat Ovidiu Cupşa.

Contribuţia colectivului de specialişti ai CERONAV, în cadrul proiectului, rezidă în identificarea şi propunerea unui suport tehnic pentru crearea cadrului legislativ la nivelul Comisiei Europene, cu accent deosebit pe stabilirea necesităţilor de pregătire a personalului navigant de la bordul navelor fluviale propulsate cu gaz natural lichefiat şi ale personalului ce deserveşte terminalele de gaz natural lichefiat şi staţiile de buncheraj. În acest sens, centrul constănţean va elabora cerinţe specifice de pregătire şi materiale de curs şi va organiza sesiuni pilot de instruire. AGERPRES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.