După jumătate de an de la închiderea liniei feroviare Cluj-Oradea, CFR s-a hotărât să achiziționeze 14 autocare pentru înlocuirea trenurilor. Toate astea se întâmplă în momentul în care există deja autobuze pe acestă rută, înscrise în Programul Național de Transport. Suntem puși în fața unui act de concurență nelioală.

„Avand în vedere că în perioada 2024 – 2027 se efectuează lucrări de reparaţii-modernizare pe linia CF Cluj-Napoca – Oradea, astfel că aceasta este închisă pentru efectuarea transportului feroviar de călători, prin OUG 131/2023 care a modificat prevederile OUG 12/1998, s-a introdus posibilitatea efectuării de transport de călători cu autocare/autobuze, alternativ transportului feroviar, condiţionată de aprobarea acestei modificări prin Act Aditional la contractul de servicii publice, aprobat prin H.G. nr.1453/2022 conform art. 5 alin. (175) din O.U.G. NR.12/1998. ‘

În vederea asigurarii transportului de călători pe relaţia Cluj Napoca – Oradea şi retur , Cluj Napoca –Huedin şi retur, Aghireş-Huedin şi retur, Bratca -Huedin şi retur, Bratca-Aleşd şi retur, Oradea-Bratca şi retur, Aghireş-Aleşd şi retur cu mijloace de transport auto, pe distanţele în care liniile de cale ferată sunt închise circulaţiei feroviare, cu luarea în considerare a mersului trenurilor şi staţiile de cale ferată care trebuiesc atinse, conform caietului de sarcini nr. CJ 33/29/08.02.2024 .

Operatorii economici vor putea solicita clarifcări cu 13 zile înainte de termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor, entitatea contractantă răspunzând în mod clar și complet tuturor solicitărilor de clarificări/informațiilor suplimentare cu 10 zile înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor. Orice solicitare de clarificări trebuie transmisă in SICAP” arată SEAP.

La ceva timp după închiderea liniei, CFR Calatori a introdus 7 autocare închiriate pentru ruta Cluj – Oradea, ținându-se de banii ,,pierduți” în timp ce modernizează linia feroviară. De transportul rutier cu autocare pentru ruta menționată se ocupă deja firme renumite, înscrise în Programul Național de Transport. Dar iată că CFR-ul își dovedește din nou latura hapsână și vrea să cumpere 14 autocare/ autobuze (din care 10 principale și 4 de rezervă) . Asta în timp ce, după ce s-a închis linia, ca să nu rămână pe dinafară cei cu abonamente sau cei cu bilete deja cumpărate, CFR-ul ar fi putut să le ofere la schimb abonament pentru autobuz, împăcând și capra, și varza.

Dar să nu uităm că vorbim de CFR, o companie de stat care vrea să mânânce cât mai mult fără să ofere prea multe la schimb. Și ca atare, aceștia vor percepe comision din biletele și abonamentele pentru autobuzele/ autocarele lor.

Dar cum vorbim de CFR, lucruile se mișcă destul de greu, așa că, în cel mai bun scenariu, autobuzele/ autocarele vor fi introduse abia la finalul lunii iulie.

Valoarea estimată a proiectului este de 28.105.000 – 36.135.000 lei.

Antonia Mihăilescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.