CFR SA a dat o licitație în valoare de 1.460.338 lei, fără TVA, firmei GDO MOV Impex SRL, societatea fiind una dintre abonatele companiei feroviare. Contractul ”Reparatie capitala pod km. 172+603, linia CF 412, intre statiile Lapusel – Baia Mare – lucrari de PUNERE IN SIGURANTA A PODULUI -Suc. Reg. CF Cluj” a fost semnat la jumătatea acestei luni. Aceste lucrări au fost atribuite în situația în care, din 2017, CFR plătește lucrări pentru reparațiile la acest pod de cale ferată!

Anul trecut, firma GDO Mov Impex a câștigat trei contracte pentru vopsirea podurilor de cale ferată de pe raza Sucursalei Regionala C.F. Cluj pentru aproape un milion de lei. Goie este atât de ”lipit” de șefii de la CFR SA încât până și curtea de Conturi a României a notat într-un un raport despre mărinimia CFR SA față de firmele lui Vasile Goie.

Firma patronată de Vasile Goie, împreună cu soția (Delia), GDO MOV Impex din Baia Mare a primit de la CFR contracte care i-ar putea face pe toți nașii din sucursala CFR Cluj să fluiere de admirație. 

CFR i-a plătit aproximativ 4,5 milioane de lei lui Vasile Goie și soției lui pentru ca firma lui, GDO MOV Impex, să execute lucrări de implementare a cerințelor Schengen în punctele de trecere a frontierei – stația CF Halmeu.

Spre exemplu, pentru gara din Băbeni, o haltă în care aproape că nu mai oprește nici un tren, statul român, prin Sucursala CFR Craiova, a dat firmei SC GDO Mov Impex SRL suma de 108.841.00 de lei. De asemenea, un alt contract, tot pentru vopsirea podurilor, a fost atribuit aceleiași firme. De data aceasta valoarea lui a fost de 189.873 de lei. Într-un raport făcut anul trecut, Curtea de Conturi a găsit mai multe nereguli la contractele încheiate de compania de stat. Printre nereguli se numără și contractul de reparaţii la cablurile instalaţiilor SCB pe raza secţiei CT2 Bacău BLA: Orbeni-Fărăoani, încheiat cu SC GDO MOV Impex SRL Baia Mare. Culmea este că fix același contract este licitat și anul acesta de CFR SA, iar valoarea lui este de aproximativ 380.000 de lei.

Trip cu Creștin în satul crepuscular

Din același sat din care sunt Vasile Goie dar și Daniel Huja se provin și celebrii frați Creștin. Ei sunt implicați în dosarul „Păltânea” (afacere cu combustibil, în care a fost implicat şeful SRI Prahova, colonelul Corneliu Păltânea), privatizarea Protan şi privatizarea Scandia etc. Fraţii Creştin au fost acţionari minoritari la Astra şi au făcut afaceri cu produse petroliere de la rafinărie. Unul dintre cei doi fraţi a avut legături de afaceri cu Dorin Cocoş, soţul Elenei Udrea, Dumitru Nicolae „Niro“ şi Dumitru Creştin pentru a construi mai multe hale la Piaţa Crîngaşi, aflată în administrarea primăriei conduse de Ioan Poteraş, iar la construcţia halelor a lucrat şi o firmă deţinută de soţia lui Poteraş.

Secară de veghe ca să nu adoarmă pe tren

Vasile Secară, fostul șef al CFR Cluj și fostul preşedinte al Directoratului CFR Călători a fost pus sub control judiciar pentru șantaj. Timp de aproape doi ani Gazeta de Cluj a bătut toaca în șinele CFR-ului arătând neregulile flagrante care aveau loc sub conducerea lui Secară. Anchetatorii susţin că Vasile Secară urmărea să îl ajute pe Gheorghe Rădulescu să-şi păstreze funcţia în care tocmai fusese numit, evitând astfel o posibilă reintegrare în funcţia de director al SRTFC Braşov a lui Ioan Stegaru. În perioada în care se află sub controlul judiciar, Vasile Secară are interdicţie să părăsească ţara şi să comunice cu mai multe persoane indicate de procurori. Conform unui facsimil prezentat în cadrul acestui articol, fostul șef al CJ Cluj, Horea Uioreanu, a făcut lobby pentru menținerea lui Secară în funcție însă, în final, amândoi au fost suspendați de procurorii DNA.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.