Dacă în primele şapte zile de campanie analiza efectuată de Institutul pentru Politici Publice (IPP) arată că partidele politice au cheltuit 800.000 euro cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual, după primele două săptămani al aceleiaşi campanii, suma cheltuită se ridică la 1.802.589 euro.
PD-L economiseşte
Chiar dacă în primele şapte zile de campanie PD-L a cheltuit pentru publicitate 180.873 euro, nici în cea de-a doua săptămană pedeliştii nu au cheltuit mai mult de 486.879 euro. Potrivit datelor metodologice furnizate de IPP „sumele monitorizate reprezintă investiţiile brute. Calculul investiţiilor brute în publicitate se face conform tarifelor listă (rate-card) furnizate de publicaţii, cuprinzand şi eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorală. Nu este luat în calcul nici un discount sau barter. Toate preţurile sunt exprimate în euro şi includ TVA”.
Beatrice Golondzac