Judecătorii de la Curtea de Apel Bucureşti au decis arestarea preventivă pe o perioadă de 29 de zile pentru Bogdan Radu Curticiu, acţionarul şi administratorul societăţii Michelangelo, Nora Anamaria Păcurariu, dar şi pe doi angajaţi ai DSV Cluj, Ionel Călin Ghîţ şi Olimpiu Mircea Lucaciu, şeful inspecţiei sanitare.

 

Întreaga reţea a introdus pe piaţă sute de tone de carne alterată. Chiar şi în spitale ar fi ajuns carnea alterată. „Carnea importată era reambalată, reetichetată. Vorbim de sute de tone de carne expirată. O parte era dusă la o firmă de catering, unde era folosită pentru a produce mâncare tip fast-food, o parte a fost livrată unor unităţi spitaliceşti. Anchetatorii nu exclud ca pe lanţul firmelor implicate să descopere şi societăţi producătoare de mezeluri”, au spus surse citate de EVZ.

Angajaţii Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) şi ai Oficiului pentru Protecţia Consumatorului (OPC) au ajuns din colaboratori ai procurorilor DIICOT inculpaţi. Ei i-ar fi protejat pe cei care încercau să aducă carne alterată în ţară, printre care şi patronul societăţii clujene Michelangelo, Sorin Seleşiu, să ştie despre anchetele care urmează să se deruleze. Şi astfel clujenii şi oameni din toată ţara au ajuns să mănânce carne stricată.

Telefoanele sună non-stop în biroul directorului Direcţiei Sanitar-veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA), Nicolae Pivariu. Cu greu poţi vorbi cu el la telefon când ancheta DIICOT privind starea cărnii introduse în ţară este în plină desfăşurare. Anchetatorii îl sună în continuu, iar Nicolae Pivariu recunoaşte că el “lucrează cu procurorii.” De altfel, spune că şi angajatul lui, Nelu Olimpiu Lucacu, şeful inspecţiei sanitare din DSVSA, ar lucra cu procurorii. Dar el apare pe comunicatul procurorilor ca învinuit. Pivariu spune că nu poate da prea multe amănunte asupra unei anchete în desfăşurare şi că pe cei de la DIICOT i-a îndrumat către colaboratorii săi, cu care a lucrat la această anchetă.

 

Ce spune fostul şef

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Ioan Oleleu, a ocupat anterior funcţia de director adjunct al Direcţiei Sanitar-veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA), dar şi şeful inspecţiei sanitare, poziţie pe care operează în prezent Bogdan Olimpiu Lucaciu, reţinut de procurorii DIICOT. Gazeta de Cluj va prezintă care sunt atribuţiile celui care “taie şi spânzură” în controalele alimentare din judeţul Cluj, şeful inspecţiei sanitare. De altfel, surse din mediul politic ne-au declarat că Ioan Oleleu şi-ar fi dorit să se întoarcă pe funcţia de director adjunct la DSVSA unde a fost detaşat, dar nu a putut din cauza directorului adjunct de la acea vreme, Nagy Emeric, susţinut de UDMR. Conform aceloraşi surse în interiorul DSVSA s-a creat o “gaşcă impenetrabilă” care nu a putut fi spartă, deşi legea prevedea că oricine care a fost detaşat se poate întoarce pe funcţia iniţială, iar din această cauză Oleleu a trebuit să meargă la compartimentul audit intern. De altfel, actualul vicepreşedinte al CJ Cluj spune că nu a auzit că anumiţi inspectori ar fi favorizat anumite firme în perioada în care era el în cadrul instituţiei.

 

Ce spune DIICOT

Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Structura Centrală au luat la data de 20.03.2014 măsura preventivă a reţinerii faţă de patru inculpaţi urmând a fi sesizată  instanţa competentă cu propunerea de arestare preventivă.

În cauză există suspiciunea rezonabilă că inculpatul C.B.R, începând cu anul 2012 şi până în prezent, în baza aceleaşi rezoluţii infracţionale, a aderat şi sprijinit o grupare infracţională constituită cu scopul de a  se sustrage de la plata obligaţilor fiscale datorate bugetului de stat prin omisiunea, în tot sau în parte, a evidenţierii operaţiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate precum şi evidenţierea cheltuielilor care nu au la bază operaţiuni reale ori evidenţierea altor operaţiuni fictive în evidenţele contabile ale mai multor societăţi comerciale.

Sumele de bani obţinute din comiterea infracţiunii de evaziune fiscală au fost supuse unui proces de reciclare fiind transferate succesiv prin conturile mai multor societăţi comerciale pentru a ajunge în final la membrii grupării infracţionale.

De asemenea există suspiciuni că, în perioada  ianuarie 2014 – februarie 2014, inculpatul C.B.R a pus în vânzare alimente (carne şi produse din carne), cunoscând că sunt alterate şi vătămătoare sănătăţii, iar în luna ianuarie 2014, a remis unui angajat din cadrul Oficiului pentru Protecţia Consumatorului Cluj, foloase materiale (produse de carmangerie) cu scopul de a interveni pe lângă un inspector din cadrul OPC Bistriţa-Năsăud pentru a aplica sancţiunea avertismentului unei societăţi comerciale, datorită încălcării unor prevederi legale privind punerea în vânzare a produselor din carne printr-un magazin de desfacere.

Cu privire la inculpata P.N.A, există suspiciunea că a făcut demersuri ca produsele alterate aflate în magazinele aparţinând  unei societăţi comerciale să nu mai poată fi descoperite de către inspectorii DSV Cluj care efectuau controlul precum şi faptul că având cunoştinţă de activităţile infracţionale derulate de către membrii grupării infracţionale a ajutat la valorificarea bunurilor provenite din achiziţii intracomunitare.

De asemenea, există suspiciuni că, inculpatul L.O.M,  în calitate de inspector în cadrul DSV Cluj cunoscând că urmează a se efectua un control la o societate comercială, a comunicat acest lucru inculpatului C.R.B asigurându-i acestuia din urmă,  timpul necesar pentru a ascunde marfa alterată. Prin fapta sa a ajutat grupul infracţional să poată valorifica marfa alterată care, o parte provenea din achiziţii intracomunitare obiect al infracţiunii de evaziune fiscală.

În ceea ce îl priveşte pe inculpatul G.I.C, se reţine că, în calitate de inspector în cadrul DSV Cluj, cu ocazia controlului efectuat în perioada 12.03.2014-13.03.2014 la depozitul unei societăţi comerciale, şi-a îndeplinit în mod necorespunzător atribuţiile de serviciu, prin aceea că nu a luat măsurile legale care se impuneau, astfel că a permis comercializarea în continuare a produselor alterate.

Prejudiciul estimativ stabilit până la acest moment este în sumă de 23.265.716 lei reprezentând TVA ca urmare a comercializării pe piaţa naţionala a mărfurilor intracomunitare.

În cauză au fost instituite măsuri asiguratorii în vederea recuperării prejudiciului.

Menţionăm că persoanele cercetate în prezenta cauză beneficiază de garanţia legală şi  constituţională a prezumţiei de nevinovăţie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.