Un client al Bancpost, Ramona Botoroga, a dat în judecată banca după ce în contractul ei de credit ipotecar BancPost a majorat dobânda.

Iniţial, clientul avea o dobândă calculată de BancPost la 7%, pe baza normelor sale interne.Însă, după apariţia OUG 50 în anul 2010, băncile au fost obligate la o nouă modalitate de calcul, mai transparentă, inclusiv la creditele în derulare: dobânda de referinţă pentru moneda creditului (Libor, Robor, Euribor) la care se adaugă o marjă fixă a băncii, trecută foarte clar în contract.

BancPost a făcut ce au făcut mai multe bănci din România: nu a redus dobânda şi a crescut marja fixă. Dobânda internă a băncii, de 7%, a fost transformată într-o dobândă formată din Libor (0,2%)la care a adaugat o marjă de 6,7%.

Clienta nu a fost de acord cu această modificare, a refuzat să semneze actele adiţionale, şi a dat în judecată banca. Cazul a fost judecat în Timiş şi, în final, Tribunalul Timiş i-a dat dreptate, a decis că marja de dobândă este zero iar clienta trebuie să primească banii înapoi, atât pentru dobânda plătită anterior băncii, cât şi pentru comisionul de administrare.

sursa: Economica. net

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.