În 2017 CNAIR a lansat o licitație pentru unul dintre tronsoanele Autostrăzii Transilvania ale cărei oferte sunt analizate abia acum!

La început de 2019, Curtea de Apel București a obligat CNAIR să reevalueze ofertele depuse pentru un lot de 28,55 de kilometri din Autostrada Transilvania.

„Avem un nou exemplu de incompetență crasă a echipelor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) care se ocupă de licitații: telenovela lotului 2 al Autostrăzii Transilvania (A3) Suplacu de Barcău-Borș (28,55 km între Chiribiș și Biharia)”, spune reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura (API).

Licitația a fost lansată pe 23 septembrie 2017, ofertele au fost depuse în 19 februarie 2018, iar câștigătorul (Trameco, parte din grupul Selina) a fost anunțat oficial în 2 octombrie 2018, la mai bine de un an de la startul procedurii. Dar imediat cei de la Strabag au contestat. Luni, Curtea de Apel București le-a dat dreptate, obligând CNAIR să reevalueze ofertele!

„Din decizia definitivă a instanței, aflăm cu stupoare că în 8 luni de evaluare, echipa responsabilă din CNAIR a făcut o treabă execrabilă și greșelile ei amână cu luni întregi semnarea contractului! Astfel, CNAIR nu a cerut câștigătorului să justifice prețurile ofertei pentru aproape nicio categorie de lucrări (terasamente, poduri, pasaje, viaducte, protecția mediului, asfalt). Principalii candidați nu au inclus prețul aferent schimbării asfaltului pe perioada de garanție. În plus, câștigătorul a pus în documentație aceiași experți prezentați și în alte contracte paralele”, explică API, care solicită conducerii CNAIR să analizeze competența comisiei de evaluare de pe acest proiect și să ia măsurile care se impun: „Cerem ca reevaluarea ofertelor să se facă în regim de urgență și într-un mod profesionist!”.

Suplacu de Barcău – Borș (60 km)

Tronsonul de 60 de kilometri este format din trei loturi: Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km), Chiribiș – Biharia (29 de km) și Biharia – Borș (5 km). Valoare însumată est de 215 milioane de euro.

Lotul 2 : Chiribis – Biharia (28,55 km) 

Acest lot începe în zona localității Sinlazar (intersecția cu drumul național DN19E), respectiv km 30+550, pe traseul subsecțiunii 3C-2. În continuare traseul se desfășoară într-o zonă de câmpie, cuprinsă între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN19E (Chiribiș – Salard – Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km. Traseul trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie din nou în lungul DN 19 E, intre localitatile Sarsig și Haucești si intersectează DJ 767 (Tiglead – DN19E) la km 39+950. La km 40+980 traseul autostrazii trece prin zona Fegernic, pe o lungime de cca l00 m, intersectindu-se apoi la km 41+319 cu drumul comunal DC42. De aici traseul autostrăzii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local (la sud de Salard). Traseul autostrăzii continuă spre granița cu Ungaria, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum național care se deviază de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.

Valoare estimată pentru proiectarea și execuția lotului (fără TVA) este de 454.414.271,15, lei. Durata contractului: 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Din șoseaua Brașov – Borș, de 433 km, sunt finalizați 61 km, pe tronsonul Câmpia Turzii – Gilău – Nădăşelu. În prezent se află în lucru sau în pregătire tronsoanele Târgu-Mureş – Ogra – Câmpia Turzii, Suplacu de Barcău – Borş.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.