Primarul comunei Floreşti s-a întors recent de la Bucureşti, unde a discutat cu membrii Guvernului despre posibilitatea de a începe construirea unei şosele prin partea de sud a localităţii, pentru a fluidiza circulaţia spre Cluj-Napoca. Până acum există mai multe studii necesare acestui proiect, însă costurile sunt foarte mari şi este nevoie şi de sprijin financiar guvernamental.

 

„Sperăm ca anul acesta să demarăm lucrările la centura de Sud a Floreştiului. Este incorect spus centură, este vorba despre o şosea cu o bandă pe sens şi toată infrastructura aferentă. Am fost la Bucureşti şi am purtat mai multe discuţii despre acest proiect. Încă nu ştim cum se va face finanţarea, probabil de la Ministerul de Finanţe sau Ministerul Transporturilor, în colaborare cu administraţia publică locală”, a declarat primarul comunei Floreşti.

Horia Şulea a adăugat că în bugetul propriu al localităţii, care va fi votat cândva la începutul lunii februarie, se poate include costul pentru realizarea proiectului tehnic. În prezent există studiul geologic, expertiza tehnică şi studiul de fezabilitate pentru acest proiect, pentru a fi pregătiţi pentru evoluţia lucrărilor. ”Dacă ajungem la soluţia contractării unui credit, ar merge destul de repede, dar nu aş apela la un împrumut cât timp există varianta de a primi bani de la Guvern”, a adăugat edilul.

Primăria Floreşti a finalizat anul trecut un studiu de fezabilitate pentru un drum de 3,2 km care ar urma să facă legătura dintre această comună şi municipiul Cluj-Napoca, lucrările fiind evaluate la 3 milioane de euro dacă drumul se realizează integral la nivelul solului sau 4 milioane de euro dacă va fi construit un viaduct de aproximativ 500 de metri. Proiectul este justificat de desele blocaje care au loc pe DN 1.

 

Boc visează unirea rutieră cu Floreştiul

Edilul Emil Boc a declarat în urmă cu un an că doreşte realizarea unui drum de ocolire Floreşti-Cluj, care să pornească de la nodul de autostradă din Gilău şi să intre în sensul giratoriu de lângă Cora, la intrarea în cartierul Grigorescu. Astfel, cei care au drum în această parte a oraşului pot evita traficul din Floreşti şi de la podul din Mănăştur. Acest proiect ar implica şi construirea unui pod peste Someş. Această centură ar fi fost construită pe bani europeni, spera Emil Boc, iar din cei 8,5 km ai acestui drum rapid, 4 ar fi în municipiul Cluj-Napoca.

”Este un drum rapid, pe o distanţă de 8,5 kilometri, de la nodul de Autostradă până la sensul giratoriu de la Cora prin spate de la Cora. Trebuie şi un pod peste Someş. Ar veni de la nodul de autostradă şi nu ai mai veni prin Floreşti şi ai ieşit direct la sensul giratoriu de la Cora. Această bretea rapidă ar ajuta şi spitalul regional de urgenţă”, a precizat Emil Boc.

Colegul său din Floreşti, însă, a declarat pentru Gazeta de Cluj că acest proiect nu se poate realiza în varianta propusă de Emil Boc. Aceasta pentru că drumul ar intra în zona de restricţie sanitară de pe terenul Companiei de Apă Someş, iar cursul sinuos al râului nu permite realizarea unui traseu prin construirea unui singur pod, care să ducă până la capătul cartierului Grigorescu. De altfel, şi terenul pe care ar urma să fie construită centura imaginată de Boc, aparţinând în prezent de Muzeul de Apă, ridică probleme. Acesta este în proces de retrocedare.

 

Uioreanu promitea şi el sprijin pentru centura floreşteană

Consiliul Judeţean Cluj şi Primăria Floreşti au anunţat deopotrivă, şi chiar au inclus în bugetele pentru anul 2013, investiţia într-o mini-centură de la Floreşti spre Cluj-Napoca, prin spatele Praktiker şi Polus şi care să ajungă pe Valea Gârbăului. ”Există, din 2007, un proiect care vizează instituirea unei bretele de circulaţie care vine din Floreşti prin spate pe la Polus şi iese la Valea Gârbăului. Noi ne vom implica în amenajarea unui drum de un kilometru de pe Valea Gârbăului spre Mănăştur, dar vom reabilita şi drumul Sfântul Ion – Făget, pentru a duce traficul spre Calea Turzii. Această bretea de circulaţie are o importanţă majoră pentru cei care vor să ajungă la Spitalul Regional de Urgenţă, din Floreşti şi se va decongestiona DN 1”, a precizat Primarul Emil Boc. În plus, municipalitatea doreşte să prelungească drumul prin modernizarea şoselei din Feleacu până la Calea Turzii, banii fiind alocaţi de la bugetul local.

Horia Şulea a confirmat la momentul respectiv pentru Gazeta de Cluj că acest proiect a fost inclus în bugetul pe anul 2013 al localităţii pe care o conduce. Proiectul nu a mai prins, se pare, aripi, anul trecut, probabil şi datorită unei strategii coerente între cele trei instituţii interesate. Deşi Horea Uioreanu spunea anul trecut că există bani puşi deoparte pentru acest drum, Primăria Floreşti a rămas pe cont propriu. Din cei 3,2 km ai drumului, 2.850 de metri se află pe teritoriul administrativ al comunei Floreşti, iar restul pe raza municipiului Cluj-Napoca. Potrivit lui Horia Şulea, sunt posibile în acest mai multe variante constructive. O variantă ar fi să iasă pe strada Sf. Ion din Făget şi alta în zona secţiei 4 poliţie, din capătul Mănăşturului.

 

”Centura de nord”, deja funcţională

Drumul prin zona de nord a Floreştiului spre Cluj-Napoca, numit de unii ”centura de Nord”, a fost dat în folosinţă pe 6 decembrie. Este vorba de fapt despre un drum agricol care a creat o legătură între Floreşti şi cartierul Grigorescu din Mănăştur. Deşi în proiectul prezent este doar un drum de pământ, există posibilitatea lărgirii şi asfaltării sale, astfel că floreştenii ar putea ajunge mai uşor în Cluj, înainte de finalizarea drumului ocolitor de sud, pentru care există deja studiile de fezabilitate.

 

La aceleaşi drumuri, mai multe trasee

Locuitorii din Floreşti vor putea circula şi cu autobuze ale RATUC, în aproximativ două luni, a anunţat primarul comunei. “Mă străduiesc să aduc RATUC-ul în comună pentru că aceasta e dorinţa floreştenilor, exprimată de mult timp”, a declarat Horia Şulea.

Contractul de transport în comun, ce vizează principala rută care leagă Floreştiul de municipiul Cluj-Napoca, a fost câştigat de firma Fany, însă legea nu-i interzice administraţiei locale să lanseze şi alte trasee, pe care mai apoi să le includă în proiectul transportului metropolitan. În acest context, firma Fany va transporta floreştenii în paralel cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca, fostul RATUC.

”Noi am intervenit deja în procesul dintre Fany şi Consiliul Judeţean, aşteptăm să vedem ce va hotărî instanţa. Îmi doresc să se ţină cont de toate eforturile pentru constituirea Asociaţiei Metropolitane de Transport, pentru că aceasta este voinţa locuitorilor. La urma urmei, există o strategie de dezvoltare în metropolă şi trebuie să lucrăm împreună, chiar dacă suntem unităţi administrativ-teritoriale separate”, a declarat Horia Şulea pentru Gazeta de Cluj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.