Șapou Politica administrativă la nivel de județe stă să explodeze. Partidele politice au motive de divergențe cu fiecare ședință ordinară sau extraordinară a Consiliului Județean Cluj. Ultimul punct culminant l-a declanșat un proiect de hotărâre prin care se cerea aprobarea cotei de carburant pentru fiecare mașină a instituției.

 

Cine poate să se plimbe cu mașinile de la CJ?

Ei bine vă răspundem pe lege și prin proiectul de hotărâre ce îl are orice instituție județeană din țară.

Conform punctului I.B.2. din Anexa nr. 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001, consiliile judeţene, în desfăşurarea activităţilor specific, pot avea în dotare un număr maxim de 6 autoturisme. Aceste autoturisme vor deservi toate direcţiile şi serviciile din cadrul Consiliului Judeţean Cluj pentru transportul in teritoriu al personalului în vederea exercitării atribuţiilor.

Direcțiile şi serviciile cu atribuţii care presupun deplasări în teritoriu, din cadrul Consiliului Judeţean Cluj sunt:

  • I Cabinet Președinte, Mihai Seplecan
  • II Vicepreședinţi, Vakar Istvan și (mai nou) Călin Tuluc
  • III Direcţia Generala de Buget Finanţe si Resurse Umane
  • IV Direcţia Juridică
  • V Direcţia de Dezvoltare şi Investiţii
  • VI Direcţia de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului

 

Referatul cu bucluc

Serviciul Logistic din cadrul instituției județene a primit un refera pentru a analiza această speță. Astfel că, după mai multe calcule aceștia au construit o ipoteză.

„Considerând prima săptămână din lună ca fiind o săptămână normal de lucru din punct de vedere al asigurării transportului cu autoturismele instituţiei şi presupunând că la fel se întâmplă şi în celelalte trei săptămâni din lună, fiecare autoturism ar efectua:

1200 km x 4 săpt. = 4.800 km/luna

La un consum mediu mixt de 11 litri/100km, rezultă:

4.800 km x 11 litri/100km = 528 litri/lună/autoturism

Dacă intervine necesitatea unor deplasări în afara judeţului sau în Bucureşti (cele mai frecvente) consumul de carburant creşte pentru fiecare drum cu cel puţin 50 litri,

528 litri/luna + 50 litri/1 drum București = 578 litri/lună

Acest consum este aproximat pentru 5 zile/ săptămână, 4 săptămâni pe lună, în condiţiile în care se efectuează o singură călătorie extra judeţeană, iar 2,3 zile/lună, autoturismul se află în service sau alte activităţi.

Pentru cazuri excepţionale, când autoturismul este în exploatare mai mult de 8 ore/zi şi mai mult de 5 zile/săptămână, aproximăm suplimentarea cu aprox. 130 litri/lună ( echivalent a 1200 km).

Având în vedere calculul aproximativ prezentat mai sus, propunem o cotă lunară pentru fiecare autoturism din parcul instituţiei de 700 litri/lună care ar acoperi necesarul de deplasări în teritoriu ale aparatului de specialitate din cadrul Consiliului Judeţean Cluj” se arată în fragmentul din proiectul de hotărâre propus.

Astfel că cei de la PSD nu au ratat ocazia de a obiecta cu privire la aceste calcule aproximative. Întrebată de către unul dintre social democrații din CJ, o funcționară răspunde că e posibil ca acele mașini să nu parcurgă atâția kilometrii pentru interes de muncă, dar că acele calcule au fost făcute luând în considerare și posibilitățile în care vehiculele se strică și trebuie duse în service, sau au un consum mai mare pe timp de iarnă.

 

„Mașinile CJ probabil că înconjoară Ecuatorul în fiecare luna”

Această replică îi revine fotului vicepreședinte al Consiliului Județean, Horațiu Cătărig. Odată pus în discuție „proiectul de hotărâre privind stabilirea cotei de consum lunar de carburant pentru autoturismele din dotarea Consiliului Judeţean Cluj”, mai mulți consilieri s-au arătat revoltați de referatul de aprobare, de explicațiile celor ce au întocmit proiectul și de datele prezentate.

“Eu aș propune reducerea la 250 de litri, și așa e prea mult, având în vedere distanțele în județ”, a afirmat Emil Bogdan.

în replică, social democratul Dan Canta a încercat să nu limiteze cantitatea de combustibil pe care ar urmă să o folosească președintele și cei doi vicepreședinți, motivând că aceștia sunt la dispoziția CJ 24 din 24 de ore.

“In funcție de ce calcule propuneți? Președintele are cotă, vicepreședinții au cotă. Păi ei trebuie să fie la dispoziția CJ 24 din 24. Dacă pentru celelalte mașini faceți o anumită restricție, e o altă discuție. Dar președintele, vicepreședinții trebuie să se deplaseze în tot județul și sâmbătă și duminică. Nu mergem la UTCN acuma. Propun președinte nelimitat, directori atâta..angajați atâta. Repet, președintele e la dispoziție 24 din 24”, a fost replică lui Dan Canta.

și transformarea Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public și Privat în direcție subordonată direct CJ Cluj a ridicat câteva probleme, deoarece o parte dintre angajații de la RAADPP sunt nevoiți să facă zilnic deplasări în județ pentru a verifică stadiul lucrărilor la drumuri.

“Daca vor veni și cei din direcția de Patrimoniu trebuie să fim atenți pentru că diriginții de șantier trebuie să se deplaseze zilnic la fiecare lucrare. Acolo este singurul defect al acestei regii, că nu reușeau să acopere această deplasare”, a declarat Vakar Istvan.

Fostul vicepreședinte Horațiu Cătărig a considerat că propunerea inițială care prevedea alocarea a 700 de litri de combustibil fiecărei mașini era nejustificată.

“Nu pot să nu remarc faptul că 700 de litri înseamnă undeva la 6.500-7.000 de kilometri la o mașină normală. Nu pot să nu remarc faptul că toate mașinile CJ probabil că înconjoară Ecuatorul în fiecare luna”, a afirmat Horațiu Cătărig.

în discuții a intervenit și liberalul Dorel Secară, acesta cerând în plenul ședinței să se renunțe la deplasările pe la hramurile bisericilor, la bâlciuri și la sfințit de cruci.

“Calculul e foarte clar. Se înmulțesc kilometrii cu consumul specific pe kilometru și nu e vorba de mare știință. Nu ne subestimați chiar așa. Deci cele 6 mașini ori 700 de litri pe mașină înseamnă 4,2 tone. Asta înseamnă cam 40 de litri pe zi pentru fiecare mașină. Mi se pare un pic cam mult, adică exagerat de mult, iar sâmbătă și duminică eu zic că la deplasările astea la hramuri, la sfințit de cruci și la bâlciuri să mai renunțăm. Ce să facem în județ, să le arătăm și să ne cerem scuze oamenilor că nu facem nimic la Consiliul Județean, că nu le reparăm drumuri… Ce spunea prietenul meu etern, domnul Cântă, că ar trebui puțin delimitat pe președinte, pe vicepreședinți, pe directori mi se pare o observație corectă. Poate ar fi bine să cereți amânarea acestui proiect și să se facă o departajare în funcție de necesități, pe funcțiile care sunt în CJ și mașinile care deservesc persoanele respective”, a declarat Dorel Secară.

Într-un final consilierii județeni au aprobat o cotă unică de 350 de litri de carburant pentru fiecare dintre autoturismele din componența parcului auto al Consiliului Județean, nu înainte, însă, de a fi sesizată dispariția de la ședința a președintelui Mihai Seplecan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.