În edițiile anterioare, Gazeta de Cluj a publicat un material de pre un traseu de transport persoane, scos la licitație de către Consiliul Județean, câștigat de Georgică Impex și modificat ulterior. Pe scurt, capetele de traseu(inițial) erau: centrul comunei Măguri-Răcătău și Autogara GVP.

 

Ulterior atribuirii traseului companiei de transport Georgică Trans, care de altfel a câștigat licitația pentru că avea vechime pe acel segment, Consiliul Județean Cluj a fost informat de către conducerea firmei că pasagerii aduși din Măguri-Răcătău nu vor fi debarcați în Autogara GVP ci vor fi transportați prin Cluj-Napoca până la Autogara Fany.

Potrivit patronului de  la Georgică Impex, s-a făcut o solicitare către Consiliul Județean prin care se înștiința administrația de această schimbare. În urma acelei solicitări, nu doar că nu s-a luat nici o măsură, dar, CJ Cluj a continuat să scoată la licitație trasee ce ar porni din acea autogară.

Motivul schimbării destinației de către cei de la Georgică Impex ar fi fost că Autogara GVP este inactivă și că ar fi încheiat un contract direct cu Autogara Fany prin care s-au angajat la plata unei sume de 1000 de lei către aceștia.

Contactat telefonic pentru a explica de ce oamenii din Măguri Răcătău sunt transportați într-o altă locație decât cea stabilită la licitație, Gheorghe Roșu, patronul firmei Georgică Impex SRL pretinde că nu a avut de ales.

„ Noi transportăm călătorii de la Autogara Fany până la primăria din Măguri pentru că autogara GVP nu funcționează. Nimeni nu lasă călătorii acolo. Traseul pe care îl efectuăm are o lungime de 45 de km, iar ultima dată când am câștigat licitația a fost undeva prin 2013. Suntem vechi pe acest traseu. Știu că se scoate la licitație și traseul până în satul Măguri. În 1995-1996 noi mergeam pe acea rută, dar acum nu se mai poate circula cu autobuzul sau microbuzul pe acel drum. Oamenii din Măguri circulă cu mașinile lor, cred, pentru că noi nu mergem până acolo. Ni s-ar distruge mașinile. Prin contract efectuăm patru curse pe zi cu un microbuz și un autobuz. Iar licența pentru acest traseu am obținut-o până în 2019.  Prețul unui bilet de călătorie pe acest traseu este de 12 lei” explică Gheorghe Roșu.

Despre faptul că nu a lăsat niciodată călători în Autogara GVP, Roșu spune că cei de la Consiliul Județean știu acest lucru.

„După ce am câștigat licitația și am văzut că nu avem cum să îi lăsăm pe călători în Autogara GVP, eu am trimis o informare către Consiliul Județean Cluj pentru a le spune că am încheiat un contract cu Autogara Fany și că acolo va fi linia de capăt a traseului.”,  mai precizează acesta.

 

Administrația Județeană  joacă leapșa cu responsabilitatea

În urma declarațiilor patronului de la Georgică Impex, Gheorghe Roșu, Gazeta de Cluj a formulat o solicitare către administrația județeană pentru a afla dacă cele spuse de acesta sunt reale și de ce s-ar mai licita un alt traseu care ar avea ca destinație Autogara GVP de vreme ce acel punct nu funcționează.

Funcționarii Mirela Piciu și David Octavian de la Compartimentul Autoritatea Județeană de Transport din cadrul CJ Cluj au răspuns punctul la solicitare și au arătat că n-ar avea nici o vină în erorile pentru care cetățenii din Măguri-Răcătău plătesc.

„Prin adresa înregistrată la Consiliul Județean Cluj sub nr. 709/15.01.2014, S.C. Georgică Impex  SRL a solicitat modificarea Programului de transport public de persoane prin curse regulate în trafic județean pe anii 2014-2019 în sensul înlocuirii Autogării GVP Cluj-Napoca, cu Autogara Fany Cluj-Napoca, pentru traseul cu codul 33: Cluj-Napoca – Someșu Rece – Măguri Răcătău.

Această solicitare a fost analizată de către Autoritatea Județeană de Transport din  cadrul consiliului Județean Cluj prin prisma dispozițiilor art. 17 din Ordinul M.I.R.A. nr. 353/2007, cu modificările și completările ulterioare, care enumeră, în mod limitativ, cazurile și modalitățile prin care poate fi actualizat programul de transport public județean aflat în perioada de valabilitate(…). Având în  vedere faptul că solicitarea formulată de operatorul de transport S.C Georgică Impex SRL nu vizează niciuna dintre ipotezele reglementate de lege s-a concluzionat în sensul că aceasta nu poate fi soluționată în mod favorabil ” se arată în răspunsul oficial al instituției.

Din explicațiile de mai sus rezultă faptul că firma  de transport Georgică Impex nu ar fi avut voie să schimbe autogara-destinație și nici să ia pasageri din Autogara Fany. De altfel, deși cei de la firma de transport explică faptul că Autogara GVP apare doar pe acte și este complet nefuncțională, cei de la CJ Cluj au tot „dreptul” să liciteze trasee ce pornesc de la aceasta.

 

ARR – ul are și el vina lui

Printre alte aspecte ce justifică faptul că cei de la instituția  județeană nu vor să modifice în acte și să elimine Autogara GVP se menționează faptul că Autoritatea Rutieră Română(ARR) nu le-a comunicat  posibile schimbări asupra licenței deținută de Fany pentru Autogara GVP(căci, de altfel, patronul de la Fany are și această autogară fantomă).

„Prevederile Ordinului nr. 980/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora stabilite prin Ordonanța Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, statuează în sensul că „licența pentru activități conexe transportului rutier – activități desfășurate de autogară se eliberează de către Autoritatea Română – ARR”. În considerarea acestor dispoziții legale, prin adresa nr. 30215/26.11.2015, Autoritatea Județeană de Transport a solicitat ARR- Agenției Teritoriale Cluj să precizeze dacă în prezent autogara menționată(GVP) este autorizată sau dacă licența a fost retrasă. Până la această dată, ARR- Agenția Teritorială Cluj nu a comunicat un răspuns oficial în legătură cu cele sesizate de noi ” mai precizează cei de la Consiliul Județean Cluj.

Mai mult, funcționarii de la CJ Cluj întăresc argumentul prin faptul că au o adresă înregistrată în luna septembrie , venită de la ARR prin care se comunicau autogările licențiate de pe raza județului Cluj. Potrivit acestora, pe poziția cu numărul 8 se afla Autogara GVP & Co Import Export SRL la adresa Calea Florești, nr2  C, Bloc A1C.

 

ISCTR i-au sancționat de mai multe ori pe cei de la GVP

Deși este trecută ca punct de sosire/plecare pentru ruta Cluj – Napoca – Măguri Răcătău, Autogara GVP nu mai este funcțională.

Surse din interiorul Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) Cluj precizează că, în urmă cu aproape doi ani, locația a fost închisă după ce a primit o suspendare de activitate pentru 30 de zile. Motivul : nu se desfășura nicio activitate în acel sediu de pe strada Porțile de Fier și nu existau peroane amenajate, locuri de parcare sau afișaje cu orarul microbuzelor ce pe acte apar că ar opri acolo  pentru a lăsa sau a  lua călători.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.