Consumul casnic de bunuri de larg consum a scazut in primul semestru cu 4 comparativ cu aceeasi perioada din 2009, fiind primul declin inregistrat in ultimii zece ani, produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei fiind cele mai afectate, potrivit GfK.
Din analiza principalelor categorii de bunuri de larg consum, s-a observat ca produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei sunt cele mai afectate, valoarea cheltuita fiind cu 7%, respectiv 4% mai mica. Printre categoriile cu cele mai mari scaderi in volum se remarca deodorantele (-21%), produsele de curatat universale (-19%), tabletele de ciocolata (-18%) – in special datorita faptului ca au fost achizitionate de mai putini consumatori.
In primele sase luni ale anului, comertul modern a atras 45% din cheltuielile gospodariilor pentru bunuri de larg consum, fata de 43% in perioada similara din 2009. Cele mai dinamice formate raman in continuare magazinele de tip discount cu o rata de crestere de 11%, in timp ce supermarket-urile se afla pe un trend descendent (-9% in valoare fata de prima jumatate a anului 2009).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.