În puzderia de agenţii guvernamentale, oficii, deconcentrate şi descentralizate peste care ar trebui să treacă napalmul DNA, se distinge la Cluj, prin anonimitate, mizeria instituţională intitulată Agenţia pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii Cluj.

Această excrescenţă inutilă, parte dintr-un minister inutil, a fost condusă de un proptit politic pe numele său Mircea Miheştean, un neica nimeni profesional care, timp de mai bine de 10 ani, a fost director, până când ANI i-a tras un şut în obrazul gros pentru conflict de interese, fiindcă obrăznicătura a semnat, în calitate de director executiv, acte pentru un concurs de promovare pe care tot el l-a luat.

Pentru că în urma scandalului declanşat de ANI, papariciul de Miheştean nu mai putea să rămână şef, acesta a fost retras în linia a doua, dar practic tot el conduce Agenţia.

În locul său a fost numită o subordonată, cu aspect de mătuşă pufoasă, pe numele său Camelia Sandor.

Fata asta, săraca, e la bază psiholog, n-are nicio treabă cu business-ul, cu antreprenoriatul, nu că ar avea Miheştean vreuna.

Nu am uitat când Miheştean, în anii trecuţi, la diversele sesiuni de finanţări start-up, program guvernamental de dat bani la pile politice ca să-i fure, a promovat la finanţare tot felul de sereleuri cu proiecte de afaceri penibile, din care 97% au dat faliment.

Schema era aşa: oameni de la partid sau prieteni de-ai lui Miheştean îşi făceau câte zece sereleuri cu proiecte cretine de afaceri, gen coafor, toate pe numele rudelor, iar Miheştean le oferea punctaje de calificare, ajungându-se la situaţia în care câte un mafiot din acesta mic să tragă de pe zece sereleuri chiar şi un sfert de milion de euro.

Banii se decontau pe mizerii incalificabile, de exemplu coaforului îi trebuia musai un site web de 15.000 de euro – şi numai lenea procurorilor DNA Cluj a făcut ca Miheştean să nu fi fost arestat până acum pentru fapte de corupţie. Fiindcă vă daţi seama, în ultimii 10 ani, câte parandărături au încasat oficilaii Agenţiei clujene.

Tăntica asta nouă de a fost numită şefă e o fată modestă care merge cu autobuzul la serviciu şi abia de încasează până în 4000 de lei lunar de la Agenţie, aşa cum ne arată declaraţia sa de avere.

E clar că e o săgeată, un compromis politic, cel mai probabil al PSD Cluj.

Deşi această Agenţie de IMM-uri duhneşte de incompetenţă şi nerealizări, ea are pe mână bugete însemnate. Iar Miheştean ştie foarte bine cum se manevrează bugetele de implementare a proiectelor sale inutile.

În calitatea sa de sforar din umbră al doamnei Sandor, nenea Miheştean a copciolit ieri o achiziţie directă pentru servicii de publicitate, fără să facă licitaţie, fiindcă numai hoţii proşti fac licitaţii la care poate veni o firmă cu servicii oneste, dar care ar avea marele defect că nu dă şpagă.

Bineînţeles, fraiera de directoare Sandor a semnat orbeşte. Deşi suma nu este deloc mică: 125.000 de lei, desigur, încadrându-se la achiziţii directe.

Şi cine credeţi că „a câştigat” achiziţia directă?

Ilustra firmă de apartament Vox 7 Press Group SRL, condusă de jurnalistul pupător de funduri Claudiu Pădurean, poreclit şi „Troleul” (o să vă spunem altă dată de ce).

„Troleul” face parte din nişa ziariştilor fără operă care mimează că ar avea un „imperiu mediatic”, ba chiar se laudă că are şi o televiziune, Via TV.

În fapt, totul este o cardeală media, fiindcă „televiziunea” este un simplu stream video pe Facebook, cu aere de televiziune online şi cu o audienţă puţin peste zero.

Practic, Via TV este o minciună puturoasă, un fake media, unde Claudiu Pădurean „invită” tot felul de năcăjiţi, bolnavi de narcisism media, îi linge bine-n dos şi, cel mai adesea, îi facturează.

Singura televiziune din Cluj-Napoca este NCN, licenţiată la CNA, cu redacţie şi infrastructură şi distribuţie judeţeană şi naţională pe toţi operatorii de cablu, cu redacţie compusă din zeci de jurnalişti şi tehnicieni.

Fac această precizare nu pentru că aş fi intenţionat să particiăp la licitaţie, fiindcă se ştie, Ziar de Cluj şi NCN nu s-au atins niciodată de banii lui Boc sau Tişe, nu au dat iama niciodată în banul public negociat pe şpăgi şi parandărături. Aici este vorba despre un principiu pe care Agenţia pentru IMM-uri din Cluj l-a încălcat, ignorând existenţa în piaţa locală a unor produse media care au audienţă fiecare de zeci de mii de clujeni zilnic, dar pe care Camelia Sandor şi Miheştean au considerat că pot sa le ignore.

Vorbim de produse media care au chiar şi două decenii în spate şi care plătesc pentru certificarea audienţelor.

Acest viol al banului public nu are nicio justificare şi dă impresia de ciordeală grosolană.

Suma atribuită firmei lui Pădurean este imensă pentru serviciile pe care aceasta va trebui să le presteze: se cheltuie 25.000 de euro pentru ca Pădureanu să trimită nişte invitaţii pe mail jurnaliştilor, să creeze un eveniment pe Facebook prin nişte click-uri şi să facă nişte montaje video penbile, hahaha, praf in ochii fraierilor.

Cu asta se ocupă această Agenţie guvernamentală ce organizează un eveniment care nu va avea niciun efect, nu va aduce nicio conversie, va fi doar un târg pentru tocat marafeţii.

Am îndrăznit să-i cerem un punct de vedere directoarei Camelia Sandor care, în momentul discuţiei se afla pe troleu (sic!) în drum spre birou şi care, iniţial, nu-şi aducea aminte despre ce e vorba, după care memoria i-a revenit şi ne-a explicat că totul a fost prea din scurt ca să se facă licitaţie, justificând achiziţia directă prin duma „că s-au trimis nişte cereri de ofertă” „în piaţă”.

Am consultat câţiva patroni cu produse media relevante care ne-au confirmat că nu au primit nicio cerere de ofertă.

Fiindcă sursele noastre ne-au informat că Mircea Miheştean a fost scamatorul din umbră al deciziei de achiziţie, l-am sunat şi pe acesta. Omul a început să bâiguie chestii de genul că nu e nimic ilegal, a fost presiune din partea Ministerului „să se cheltuie iute banii” pentru un eveniment şi că, da, ar trebui lictaţie, dar …

Ce frumos pică această cheltuială enormă în contextul declaraţiilor premierului Marcel Ciolacu care, anunţând că Ţara nu-şi mai poate permite cheltuieli inutile pe porcării, a emis aseară o Ordonanţă de anulare a tuturor cheltuielilor făcute din banul public pe târguri, chermeze şi festivaluri.

Ciolacu latră, carvana lui Pădureanu şi Miheştean merge mai departe.

Căpuşa banilor publici, Claudiu Pădurean, s-a înciotat vârtos la mai multe instituţii de stat, sau finanţate de stat, luand zeci de mii de euro în ultimii doi ani, ba de la Primăria Baciu, ba de la Aeroportul clujean, ba de la UMF-ul rectoriţei Buzoianu.

Nu ar strica poate ca secţia DNA Cluj să consume dimineaţa un energizant şi să se aplece asupra acestor agenţii pline de trântori politici care, vă daţi seama, nu stau acolo, pentru un salariu mizer de 3000 de lei pe lună.

PS: Doamna Sandor ne-a promis ca ne pune repede la dispozitie cererile de oferta facute mai multor entitati media. Au trecut cateva ore de la promisiune, am sunat sa ii reamintim, dar… n-a mai catadicsit sa raspunda.

Sursa: ziardecluj.ro

Citește și: Vila lui Arpad Paszkany din Cluj-Napoca, cumpărată de artizanul hotelului „coșciug”, Dumitru Ghișe

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.