Primăria municipiului Cluj-Napoca a stabilit care sunt condiţiile pe care vor trebui să le îndeplinească noile tramvaie care vor fi achiziţionate odată cu modernizarea liniei de tramvai.

În 2012 se vor achiziţiona cel puţin 6 tramvaie moderne, urmând ca până la finele anului 2012 să fie încheiat un acord cadru pentru un număr de maxim 12 bucăţi.
Până la finalizarea lucrărilor la ambele tronsoane, în luna iunie 2013, vom avea garnituri noi conforme cu normele europene în domeniu.

În acest moment pregătim caietul de saricini, iar procedura va fi publicată pe SEAP până la sfârşitul săptămânii acesteia.

Noile tramvaie trebuie să fie:
– silenţioase şi cu suspensie performantă pentru că modernizarea liniei permite scăderea vobraţiilor şi a zgomotelor, dar şi garniturile de tramvai trebuie să fie performante pentru a beneficia la maxim de avantajele moderniozării liniei;
– noile tramvaie trebuie să fie confortabile, cu scaune ergonomice dispuse încât să asigure o circulaţie bună a călătorilor atât la interior cât şi în timpul urcării sau coborârii din tramvai, cu un ambient modern;
– ele trebuie să aibă podeaua complet coborâtă, să aibă facilităţi (rampă) pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor care se deplasează cu cărucior, pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusa şi a cărucioarelor pentru copii;
– cu un consum de energie electrică cu 50% mai mic decât tramvaiele actuale. Tramvaiul este un mijloc de transport ecologic, dar este important să reducem cât putem consumul de energie; vor fi dotate cu calculatoare de bord pentru controlul funcţionării tramvaiului şi a echipamentelor electronice din dotare, asigurând astfel şi controlul consumului energetic;
– vor avea încorporat un sistem antiblocare şi antipatinare;
– uşi cu sistem de protecţie la strivire a călătorilor şi echipament care să nu permită plecarea din staţie cu uşile deschise;
– echipament pentru comanda automată a schimbării macazelor;
– capacitate de transport totală între 175 şi 200 de călători – un autobuz are o capacitate de maxim 90 de călători;
– noile tramvaie vor fi dotate cu instalaţie de aer condiţionat, instalaţie de ventilaţie pentru aerisire şi instalaţie de încălzire pentru sezonul rece;
– vor avea facilităţi pentru informarea calatorilor, vizuală şi vocală, afişarea numărului şi denumirea liniilor, pentru anunţarea şi afişarea staţiilor de pe traseu, alte informaţii specifice – vor exista minim 2 monitoare pentru informaţii specifice pentru călători;
;- de asemenea, vor fi dotate cu instalaţie de supraveghere video la exterior şi interior prin camere digitale de înaltă rezoluţie, cu carcasă antivandalism;
– sistem de urmărire în traseu prin GPS;
– instalatie de transmisie-recepţie online a informaţiilor între vatman si dispecerat (echipament WIFI);
– instalaţie de iluminare interioară de tip fluorescent;
– sistem electronic de validare a cardurilor de călătorie (ticketing) – acesta va fi implementat în tot oraşul printr-un alt proiect european aflat în evaluare;
– perioada de garanţie de 5 ani sau 350.000 km;
–    durata minimă de exploatare va fi de 20 ani;
Din scoaterea la licitaţie a şinelor vechi şi a dalelor de beton, Primăria municipiului Cluj-Napoca va economisii circa 1 milion de euro.

Valoarea estimată a unei bucăţi este de 1,2 milioane de euro (fără TVA) şi vor fi achiziţionate de către Primărie prin licitaţie publică. Criteriile principale vor fi preţul şi perioada de garanţie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.