Curtea de Apel a decis anularea hotărârii Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) prin care a fost anulat rezultatul licitației pentru reabilitarea a patru străzi din oraș, în cadrul proiectului „Cluj-Napoca – Oraşul Comoară”. Astfel, societatea Viarom Construct, care a câștigat licitația, va moderniza patru artere de circulaţie care asigură accesul spre centrul istoric al oraşului.

 

CNCD a decis la sfârșitul lunii iulie să respingă argumentul Primăriei pentru declararea contestațiilor drept inadmisibile, a respins și cererea Viarom de a menține legalitatea tuturor actelor, și contestația ARL, dar a admis-o pe cea a societății Diferit. ”Dispune anularea parţială a raportului procedurii nr.194334/03.06.2014, respectiv cea privind declararea ofertei S.C.VIAROM CONSTRUCT S.A. ca fiind conformă şi câştigătoare şi actele subsecvente acestuia, urmând ca raportul procedurii să fie refăcut, în termen de 10 zile de la comunicarea prezentei decizii, după reevaluarea ofertei depusă de S.C. VIAROM CONSTRUCT S.A. conform celor reţinute în motivare deciziei, după care va continua procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică”, arată decizia CNCD.

Decizia Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, prin care instituția a dat câștig de cauză societății Diferit, a fost atacată în instanță de Primăria Cluj-Napoca. Diferit, o favorită a licitațiilor de drumuri de la Cluj, pare să fi ieșit din grațiile administrației locale, cel puțin în cazul competiției pentru refacerea modernizarea căilor de acces spre centrul istoric câștigată de către societatea Viarom.

 

Ce era în neregulă cu oferta Viarom

CNSC consideră că argumentele Diferit legate de salariile mici prevăzute în oferta Viarom sunt întemeiate. ”În Anexa nr. 15 a adresei Viarom Construct (…) ce constituie răspunsul la solicitarea de clarificări adresată de autoritatea contractantă (…) pentru toate utilajele și mijloacele de transport, în analiza de preț stabilită în lei/oră nu s-au luat în calcul decât consumul de motorină, cheltuieli de întreținere, amortizare și 5,5 lei/oră pentru personalul deservent al utilajelor și mijloacelor de transport, ori acest tarif nu acoperă totalul costului orar al unui astfel de salariat căruia în afară de salariul minim pe economie de 5,059 lei/oră (5,357/oră în perioada concretă de executare), stabilit prin HG nr. 871/2006, i se adaugă contribuțiile angajatorului către diverse fonduri obligatorii (CAS, CASS, șomaj etc.) și nu există precizare la plata acestor contribuții cum greșit indică autoritatea contractantă. Nici susținerea autorității contractante referitoare la faptul că tariful orar de 5,5 lei/oră pentru personalul deservent al utilajelor și mijloacelor de transport, înseamnă un salariu lunar de 924 lei/lună, superior celui minim pe economie, nu pot fi primite pentru că în acest calcul se au în vedere cheltuielile cu salariile care cuprind, pe lângă tariful orar, cele mai sus arătate și care nu pot fi cuprinse în totalul de 924 lei/lună”, se arată în motivarea CNSC.

 

Acces spre centrul istoric

Pe 4 iunie, Primăria Cluj-Napoca anunța că a adjudecat licitaţia pentru execuţia lucrărilor proiectului „Refacerea infrastructurii Oraşului Comoară,  modernizare căi de acces spre centru istoric” societății SC Viarom Construct SA, desemnată câştigătoare cu o ofertă financiară de 16.953.107,12 lei fără TVA, faţă de 24.291.200,72 lei fără TVA , cât reprezenta valoarea estimată.

„Căile de acces spre centrul istoric vor fi modernizate de la trotuare la partea carosabilă, de la partea de iluminat la cablurile aeriene care vor fi introduse în subteran acolo unde mai este nevoie”, a declarat edilul Emil Boc.

Pentru această licitaţie au fost depuse cinci oferte, din partea Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA, Diferit SRL – Kiat Group Construct, SCC Napoca- Imob Lux Construct, SC Viarom Construct SA și SC Construct Perom SRL.

”A fost respinsă ca fiind inacceptabilă oferta celor de la SCC Napoca- Imob Lux Construct din cauza nerespectării prevederilor HG nr. 925/2006 (garanţia de participare a fost emisă pentru ofertantul “SCC Napoca SA” fără a reflecta faptul că ofertant este asocierea SCC Napoca SA cu ImobLux Construct). Ofertele firmelor SC ARL Cluj SA şi SC Construct Perom SRL au fost respinse, de asemenea, din cauza nerespectării cerinţelor caietelor de sarcini. Criteriul de atribuire ”preţul cel mai scăzut” a fost aplicat doar asupra ofertelor admisibile – cea a firmei Diferit SRL – Kiat Group Construct (19.772.290,60 lei fără TVA) şi a firmei SC Viarom Construct SA (16.953.107,12 lei fără TVA)”, anunța Primăria Cluj-Napoca.

 

„Cluj-Napoca – Oraşul Comoară” este un proiect cu finanţare europeană prin care Strada Memorandumului, Calea Moţilor, str. Avram Iancu şi str. I.C. Brătianu vor fi complet modernizate cu bani europeni, 98% din valoarea de 32 de milioane de lei (TVA inclus) a contractului fiind asigurata din fonduri europene obţinute de Primăria Cluj-Napoca.

 

Favoriţi pentru milioane de euro

Diferit a mai realizat lucrări de reabilitare a drumurilor în Cluj-Napoca, primind 2,8 milioane de lei în 2004 şi 2,7 milioane de lei în 2005, iar cel mai important proiect câştigat la Cluj de SC Diferit a fost modernizarea din zona Pieţei Cipariu din 2007. Diferit, în asociere cu turcii de la KIAT, a semnat cel mai valoros contract al municipalităţii, de 140 de milioane de euro pentru asfaltarea străzilor din oraş până în 2014. Societatea a lucrat şi la centura de “diamant” Vâlcele Apahida. Societatea a mai câştigat un contract de întreţinere a celor câţiva kilometri din Autostrada Transilvania. Firma este patronată de familia Petrini (Daniela şi Nicolae). Nicolae Petrini a fost inginer în cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) Cluj.

asfaltare drum

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.