SC Pază și Protecție Cluj se confruntă cu pierderi de contracte, pierderi financiare și de personal. Conducerea a propus în ultimele trei ședințe de Consiliul Județean aprobarea organigramei, însă cererea se amână de la o lună  la alta, fără explicații concrete și cu multă ignoranță. Cea de-a doua problemă gravă este că la adresa directoarei au  apărut acuze de evaziune fiscală și abuz în serviciu.

 

Problemele exterioare ale societății, precum datoriile la stat și faptul că nu are dreptul de a participa  la licitații din această cauză sunt minore pe lângă neînțelegerile dintre directoarea Adriana Sabou și angajații TESA. Astfel că cei care au dat fuga cu o plângere în mână la CJ Cluj au fost membrii consiliului de administrație al Pază și Protecție, în frunte cu responsabila de la resurse umane.

„Am depus o sesizare la Consiliul Județean în urma deciziei conducerii SC Pază și Protecție de a reduce organigrama, în data de 18 mai. Prin aceasta am argumentat de ce organigrama propusă de directoare are lipsuri, este construită preferențial și afectează  salarizarea pentru peste 300 de oameni. Dacă tot este de față, doamna director Sabou, am dori să o întrebăm de ce a continuat ani de zile să facă rețineri din salariile oamenilor și să retragă bani din conturi bancare neînregistrate contabil”, adaugă angajata de la resurse umane a firmei.

În ianuarie 2015 Curtea de Conturi a verificat această societate și  a constatat că există anumite nereguli. Astfel, conform angajaților, Sabou nu a prezentat credibilitate cu raportul financiar întocmit și predat către cei de la Curtea de Conturi. În prezent există un audit al Consiliului Județean ce a primit ca sarcină verificarea informațiilor din sesizare și a documentației societății subordonate instituției județene.

 

Varianta Adrianei Sabou diferă de cea a colegilor acesteia

Adriana Sabou, revenită pe funcția de director al Societății Comerciale Pază și Protecție Cluj prin câștigarea procesului, susține că directorii puși de PSD în perioada în care aceasta a lipsit au dus firma într-o groapă fără fund a datoriilor. De asemenea aceasta consideră că cei de la CJ Cluj intenționat nu vor să o bage în seamă sau să îi aprobe organigrama tocmai pentru ca firma să se adâncească în datorii din care nu va mai putea ieși, iar mai apoi să se dizolve.

„În luna martie a acestui an, am trimis informare scrisă către Consiliul Județean cu privire la situația economică gravă, adică pierderile ce încep a fi înregistrate și cresc de la lună la lună. Ne învârtim într-un cerc vicios. Sigur că sunt nemulțumiri. Pot să înțeleg asta, dar există o concurență pe piață, există niște tarife mici pe care noi nu le putem  bate. De la 1 iulie crește salariul minim pe economie deci implicit cresc pierderile. Un agent de securitate va fi plătit cu  9,2 lei pe oră. Dacă nici la CJ Cluj nu  primesc consultanță despre cum să găsim o soluție comună, căci nu suntem independenți de această instituție, cui să mă adresez?”, precizează Adriana Sabou.

Pentru a abține  o  perspectivă clară asupra situației de la firmă, consilierul județean Rareș Rusu a luat și el cuvântul pentru a o  întreba pe directoare ce  fac  patru directori la șase angajați TESA.

„Funcția de director economic a trebuit să o las nemodificată în șef birou, deoarece postul este pe o perioadă nedeterminată. Persoana care trebuie să revină pe post, se află în concediu maternal. Aceasta, în luna septembrie trebuie să revină pe post. Directorul tehnic nu îl pot schimba deoarece acesta are licența de la sistemele de pază și funcția de director departament pază va prelua toate funcțiile șefilor de formație ce nu își  mai au  obiectul. Din luna iulie pierdem două contracte. De participat la licitații cu datorii la stat nu am dreptul, astfel avem de-a face cu un declin. La salarizare nu  mai avem 300 de oameni, ci o sută și ceva”, răspunde Sabou.

 

Propunerea neacceptată și amânată 

Organigrama propusă de două luni încoace a SC Paza și Protecție viza aproape 100 de posturi  spre desființare. Însă ca și în ședințele anterioare, aceasta nu a fost adoptată. Consilierii județeni se tem că au de-a face cu o situație similară cu cea de la Clujeana iar motivul pentru care nu  au aprobat reducerea de posturi este că doresc găsirea unei soluții comune, fără victime colaterale.

“Conducerea S.C. “Paza și Protecție Cluj” S.R.L, prin adresa nr. 2288/03.06.2015  înregistrată la Consiliul Județean Cluj sub nr. 10804/2015 propune atât modificarea Organigramei cât și a Statului de funcții prin reducerea numărului de posturi de la 399 la 307 cu 92 de posturi mai puțin față de Statul de funcții, aprobat prin H.C.J. Cluj nr. 110/28.04.2014. Această reducere este justificată de pierderile financiare înregistrate de S.C. “Pază și Protecție Cluj” S.R.L”, se arată în referat.

 

Țara arde și „două roze” se piaptănă

Consilierul județean PNL, Dorel Secară propune ca cei din conducerea CJC să preia frâiele firmei și să aplice modelul de  soluționare instaurat la Clujeana.

„Lăsăm la o parte războiul acesta dintre cele două roze (persoana de la resurse umane și directoarea Sabou), vreau să vă spun că în comisie am avut o dezbatere foarte largă cu privire la aceasta firmă. Au fost prezenți trei domni ce sunt vizați de aceste reduceri de personal. Ne-au  lăsat o sesizare ce conține lucruri grave, chestiuni penale, legate de DNA. trebuie totuși să știe colegii județeni că SC Pază și Protecție a pierdut contracte cu: Consiliul Județean, Școala Gimnazială Specială, Liceul Teoretic Special și sunt  pe punctul de a pierde contracte cu Școala Populară de Arte, Liceul Tehnic Napoca, Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, Muzeul de Artă Cluj-Napoca. Acolo există o problemă foarte gravă și nu o mai putem trata așa de superficial cum a făcut până acum. Propun ca după modelul de implicare Clujeana să luăm în serios și situația de la această firmă. Trebuie rediscutată organigrama cu discuții preluate de conducerea CJC. Nu  există un raport cu  un posibil impact financiar asupra angajaților”, precizează Dorel Secară.

Singurul aspect cu care consilierul județean de la PSD a fost de acord este că organigrama este  afectată grav, peste o sută de oameni  riscă să își piardă locul de muncă și cauza principală este lipsa și pierderea de contracte de muncă.

Daunele provocate de amânarea aprobării unei organigrame se vor reflecta în raportul financiar deoarece firma înregistrează pierderi. De asemenea rezultatele auditului deja demarat la SC Pază și Protecție vor lămuri existența ilegalităților punctate în sesizări.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.