Una dintre firmele protejate de stat pâna acum începe sa aiba probleme. Michael Stanciu, patronul firmei de proiectare Search Corporation, şi, conform unuo informaţii, mai mulţi angajaţi din cadrul Ministerului Transporturilor, se află în vizorul procurorilor de la directia Naţională Anticoruptie (DNA) care anchetează modul în care firma de cercetare de proiectare condusă de Stanciu a primit suspicios de multe contracte pe bani publici de la Ministerul Transporturilor. SC Search Corporation a facut la Cluj “unda verde”, mai multe studii privitoare la drumurile din judeţ, precum şi o parte din contractul de proiectare a Autostrăzii Transilvania.

Patronul uneia dintre cele mai bine “hrănite” firme cu bani de la bugetul de stat se pare că are o serie de probleme cu procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie. Michael Stanciu, un om de afaceri cu dublă cetăţenie româno-americană, care controlează firma Search Corporation a fost convocat de procurorii DNA în legatură cu mai multe contracte de consultanţă pe care le-a primit de Ministerul transporturilor prin intermediul acestei firme. Conform unor informatii, alături de Stanciu  în vizorul anchetei se află şi mai mulţi funcţionari, din cadrul acestui minister, care au făcut parte din comisiile de licitaţii în cadrul carora SC Search Corporation a câştigat contractele respective.
“Vă comunicăm că în data de 12.09.2008, preşedintele companiei Search Corporation, Dl. Mihai STANCIU, a fost contactat telefonic de către un reprezentant DNA, în vederea purtării unei discuţii în data de 16.09.2008, ora 9.00, la sediul DNA.  Subiectul întrevederii nu a fost comunicat telefonic, motivul invitaţiei fiind furnizarea unor informaţii. Dl. Stanciu s-a prezentat la sediul DNA, unde i-a fost solicitat un punct de vedere cu privire la procesul de participare la licitaţia având ca obiect atribuirea contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate cu liste de cantităţi şi a serviciilor de Consultanţă pentru Drumul Expres Pitesti-Craiova”, se arată întrr-un răspuns al companiei Search Corporation primit în urma solicitării făcute de Gazeta de Cluj.
SC Search Corporation a câştigat la Cluj-Napoca contractul pentru realizarea unui studiu privitor la fluidizarea traficului din centrul oraşul (unda verde, n.red) pentru care firma lui Stanciu a primit peste 900.000 lei (fără TVA). Acesta nu este primul contract obţinut de Search Corporation, societatea primind în 2005 peste un milion de lei pentru realizarea altui studiu asupra traficului clujean. De numele lui Stanciu se leagă şi studiul de fezabiliate pentru realizarea Autostrăzii Transilvania.
În 1991, SC Iptana Bucuresti – fostul Institut de Cercetare şi Proiectare pentru Transporturi terestre (auto şi feroviare), Navale şi Aeroportuare (din cadrul Ministerului Transporturilor, n.red) – a efectuat un studiu privitor la amplasarea viitoarei autostrăzi Transilvania. În aceeasi perioadă, Iptana apărea sub forma unei societăţi mixte conduse de Stanciu, Iptana-Search, în care capitalul american era de 51% iar cel românesc 49%. După 1999, a fost cumparat şi pachetul minoritar de acţiuni, iar Iptana-Search a devenit SC Search Corporation. Cu toate acestea, conform unor informaţii, Stanciu “dirijează” din umbră activitatea SC Iptana.
A doua plată pentru studiul privitor la Autostrada Transilvania s-a făcut în 2004 de către guvernul Năstase. La acea dată, contractul prevedea o suma de circa 42 de milioane de dolari, pentru o serie de lucrări care semănau izbitor de bine cu cele făcute în anii '90 de către Iptana SA. Cu toate acestea, prin renegocierea contractului cu Bechtel impusă de Guvernul Tăriceanu, plăţile către societatea lui Stanciu au fost oprite. Până acum, Search Corporation a lucrat alături de Iptana la tronsonul Câmpia Turzii – Cluj şi Suplacu de Bârcau-Borş.

Dumnezeu şi funcţionarii

Michael Stanciu relata într-un interviu acordat unei publicatii cu caracter monden modul în care a intrat în acţionariatul Iptana: “L-am primit definitiv pe Iisus în inima mea. Porunca Lui era clară: “Michael, du-te înapoi şi fă ceva pentru ţară!”. Cum ajunsesem inginer de construcţii civile, m-am gândit la drumuri. Ştiam în ce hal le lăsasem în 1979, aşa că am abandonat slujba, casa de lux din zona rezidenţiala, jeep-urile şi toate visurile legate de America şi am aterizat la Bucuresti. Încercasem să devin american, dar nu reuşisem să ajung decât un… ro-merican, întrucât sângele apă nu se face. Împreună cu socrul meu am pus bazele firmei Search Corporation şi am trecut la treabă. Secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor de atunci, Alexandru Dobre, ne-a primit cu toata amabilitatea. Visa şi dumnealui, ca şi noi, la zile mai bune. Am semnat protocoale şi am angajat primii trei ingineri. Vedeam deja două tronsoane de autostradă terminate până la ora asta: Sibiu – Deva şi Bucureşti – Brasov", povestea Michael Stanciu.

Astfel, cu ajutorul lui Dumnezeu şi al funcţionarilor din Ministerul transporturilor, compania Search a primit din fonduri bugetare cel puţin 35 de milioane de euro până în prezent. Iptana face “casa bună” cu Ministerul Transporturilor la propriu, firma având sediul în aceeasi clădire cu ministerul prin contract de închiriere.
În unele cazuri Iptana a câştigat contracte de proiectare în asociere cu firme străine care nu au nici o experienţă în domeniul proiectării şi consultanţei, ci doar în ramura constructiilor propriu-zise de infrastructură.

Prietenia unui secretar de stat

Stanciu a câştigat un alt contract de zile mari prin intermediului asocierii Search Corporation – Primacons Group. În iunie 2006, Primăria Municipiului Bucuresti publica în Monitorul Oficial anuntul de atribuire “a contractului de servicii de management al proiectelor pentru Infrastructură transport urban – consultanţă – lotul 2”. Pentru obiectivele “Modernizare Piaţa Eroii Revoluţiei + Pasaj Pietonal”, “Îmbunătăţire condiţii de circulaţie pasaj pietonal Eroilor”, “Artera Dna Ghica – Chişinău + pasaj suprateran” şi “Pasaj suprateran Doamna Ghica” firmele Search Corporation şi Primacons Group au încasat în total 6.575.712,10 de lei, adică aproape două milioane de euro doar pentru “managementul proiectelor”.

Pe parcursul câştigării acestor contracte pe bani publici, Michael Stanciu a avut parte de sprijinul fostului secretar de stat de la ministerul Transporturilor, Alexandru Dobre, devenit între timp membru important în cadrul Asociatiei Române a Antreprenorilor de Constructii (ARACO), alături de cine altcineva decât Michael Stanciu. ARACO este membră a Alianţei Confederaţiilor Patronale din România (ACPR), aflată sub tutela afaceristilor George Copos, Dinu Patriciu şi George Păunescu.

În 4 iunie 2002, SC Iptana primeste un contract de 10, 5 milioane de euro pentru proiectul de reabilitate a DN 73. În aceeaşi zi, mai obţine şi proiectul de reabilitare DN 6, unde SC Iptana câstiga 5,5 milioane de euro. În 2003, după o licitaţie “restrânsă”, consorţiul Parson&Search beneficiază de un contract de consultanţă şi asistenţă la DN7 în valoare de 4,44 milioane euro.
Pentru proiectul de reabilitare la DN 1, Iptana primeşte 1,7 milioane de euro. Reabilitarea DN 67 B aduce în conturile SC Iptana 182.230 de euro, proiectul la DN 15 Topliţa – Bacău, încă 96.168 euro, iar pentru lucrările de la DN 1 B Ploieşti-Buzău statul varsă în conturile acestei firme 42.571 euro.

Conform comunicatului companiei Search Corporation, Stanciu a fost chemat de procurorii DNA pentru a descrie „procedura urmată în cadrul Search Corporation pentru participarea la licitaţia pentru atribuirea contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate cu liste de cantităţi şi a serviciilor de Consultanţă pentru Drumul Expres Pitesti-Craiova.  (…) Pentru aceeaşi licitaţie au mai depus oferte încă 4 companii, respectiv: POYRY Gmbh & ARCADIS, SCETAUROUTE & BCEOM & EGIS Romania & Consilier Construct, CONSITRANS & INOCSA, HILL INTERNATIONAL. În urma analizei ofertelor, Autoritatea Publică a declarat câştigătoare oferta Search Corporation, aceasta având preţul cel mai scăzut şi oferta tehnică cea mai bună. După expirarea temenului de depunere a contestaţiilor, neînregistrându-se nici o contestaţie, a avut loc încheierea contractului. Serviciile de proiectare au fost prestate de către Search Corporation la nivelul calitativ solicitat, în termenul contractual şi în preţul ofertat”, se arată în comunicatul SC Search Corporation.

Stefan Trandafir

3 COMENTARII

  1. Tovarasi de la aceasta ,,gazeta” vedeti ca dati gres si iar va aresteaza de asta data Basescu-Boc dupa ce tot ei va eliberasera. Acest grup de securisto-comunisti numit Search Corporation este creat de structurile securisto-comuniste conduse de Basescu inca din ani ’92-’93. Grupul din AND care ia sustinut era format din securisti notorii-Bucse Danila(decedat), Iulian Danila,Aurel Balut care au facut legea in AND sprijiniti din umbra de Basescu si compania.Peste noapte Search-ul a crescut cit o balena. In Cluj tov.Boc le-a dat lucrari inventate si fara finalitate celor de la Search. Primacons este puiul celor de la Search si face consultanta pe centura ocolitoare a Clujului pe bani frumosi si cu niste pensionari senili.Ce sa mai punem la socoteala ca se inteleg cu italienii de la Pizaroti cum sa faca cleamuri ca sa mareasca valoarea lucrarilor. Nepoata lui Boc este angajata la Search-Primacons. Nu vreau sa intru in detalii pentru ca n-are rost,activitatea de tip mafiot pe care o practica Search C. este binecunoscuta in Romania dar gasca securisto-comunista ii sustine de la nivel inalt.

  2. De recitit: “L-am primit definitiv pe Iisus în inima mea. Porunca Lui era clară: “Michael, du-te înapoi ÅŸi fă ceva pentru Å£ară!”. Cum ajunsesem inginer de construcÅ£ii civile, m-am gândit la drumuri. Åžtiam în ce hal le lăsasem în 1979, aÅŸa că am abandonat slujba, casa de lux din zona rezidenÅ£iala, jeep-urile ÅŸi toate visurile legate de America ÅŸi am aterizat la Bucuresti. ÃŽncercasem să devin american, dar nu reuÅŸisem să ajung decât un… ro-merican, întrucât sângele apă nu se face. ÃŽmpreună cu socrul meu am pus bazele firmei Search Corporation ÅŸi am trecut la treabă. Secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor de atunci, Alexandru Dobre, ne-a primit cu toata amabilitatea. Visa ÅŸi dumnealui, ca ÅŸi noi, la zile mai bune. Am semnat protocoale ÅŸi am angajat primii trei ingineri. Vedeam deja două tronsoane de autostradă terminate până la ora asta: Sibiu – Deva ÅŸi BucureÅŸti – Brasov”, povestea Michael Stanciu.

    1. atunci Stanciu se identifica ca un evlavios penticostal, conectat direct cu D-zeu
    2. dupa profil pare doar conectat cu spionajul lui Ceausescu ca agent de influenta si ulterior placa turnanta pentru transferuri financiare-vezi scandalul de mita din Chicago:

    FBI a arestat, in cadrul operatiunii „Escrocii”, 15 persoane care faceau parte dintr-o grupare formata in majoritate din romani si angajati ai Primariei din Chicago. Un pastor penticostal, un finantator al guvernatorului de Illinois si al primarului din Chicago si niste romani care aveau afaceri in constructii sint acuzati [cu probe] ca ar fi dat mita unor functionari ai Primariei Chicago

    Miliardarilor romani penticostali mafioti din Chicago, condusi de Petru Cladovan, John Ionel Capilnas, Mike Baban, Virgil si Mircea Tiran, Beni Garneata, Teofil Scorte – unii dintre ei arestati deja la 21 Mai a.c. – li s-au adaugat, in ultimii 15 ani, alti citiva mari mafioti, fara niciun Dumnezeu, ce fac naveta intre Romania si SUA in frunte cu sponsorii P.S.D./P.D. miliardarii Vasile Tintas & sons, Gheorghe Varga & sons, (ambii din Negresti-Oas, Satu Mare); Adrian Tarau Jr., ot PSD Oradea si asociatul sau mafiotul Silviu Prigoana, candidat P.D.-L Bucuresti,(coleg de liceu cu Dorin Marian, la Gherla-Cluj, ambii colonei acoperiti ai SRI) si altii.

  3. Domnilor, o fi nepoata domnului Boc angajata la Primacons, dar va mai spun eu altceva: Primacons acum este condusa in umbra de Michael Stanciu. Patroana este noua sa sotie. Si, ca tot vorbeste de Dumnezeu, ca este trimisul Lui, a venit in Romania sa faca bani. Nu cred ca Dumnezeu l-a trimis pt. asa ceva si pentru a se recasatori cu nepoata. Macar sa taca din gura si sa nu mai aminteasca de Dumnezeu in viata lui !!!!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.