Potrivit unui anunț, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat procesul de elaborare a documentaţiilor de atribuire şi a transmis spre validare la ANAP procedurile de proiectare pentru mai multe secţiuni din Autostrada Transilvania.
A fost transmisă către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) procedura de proiectare şi execuţie a autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, subsecţiunea 3A2: Nădăşelu – Mihăieşti (km 8+700-km 25+500) şi subsecţiunea 3B1: Topa Mică – Zimbor (km 0+000 – km 13+260). Subsecţiunea 3A2: Nădăşelu – Mihăieşti (km 8+700-km 25+500) va avea o lungime de 16,80 km, iar subsecţiunea 3B1: Topa Mică – Zimbor (km 0+000 – km 13+260) va avea o lungime de 13,26 km.
Proiectarea şi execuţia autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, secţiunea 3B: Mihăieşti – Suplacu de Barcău, subsecţiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 – km 25+500) a fost, de asemenea, trimisă la ANAP. Subsecţiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 – km 25+500) va avea o lungime de 12,24 km.
La ANAP a mai fost trimisă procedura de proiectare şi execuţie a autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, secţiunea 3B: Mihăieşti – Suplacu de Barcău, subsecţiunea 3B5: Nuşfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 – km 80+054.044). Subsecţiunea 3B5: Nuşfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 – km 80+054.044) va avea o lungime de 13,554 km.
ANAP va finaliza în termen de 10 zile lucrătoare procesul de evaluare/validare a procedurilor, în conformitate cu prevederile art. 23 din HG nr. 395/2016.
Proiectul va fi finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020, fiind prevăzut în Master Planul General de Transport (MPGT) aprobat prin HG 666/2016.
Ați fost recent în Polonia, țără ieșită din comunism tot în 1989? Pe cînd acolo și drumurile secundare sunt perfecte, iar autostrăzile mai ceva decât în vest, la noi încă se mai mișcă hârțogăraia. Corupția e de vină firește – nimic nu s-a mișcat pînă nu s-au primit șpăgi uriașe. Unde-i contractul cu Bechtel, tot de negăsit? La ce-i bun SRI dacă nu se pot găsi contracte făcute de statul român cu entități private?