La licitația pentru construcția centurii metropolitane a Clujului (tronsonul I), în valoare estimată de 1,35 miliarde de lei, fără TVA, participă două companii importante de construcții de drumuri din județul Bistrița-Năsăud. Una dintre acestea este Dimex 2000 Company, una dintre cele mai mari firme din domeniu, iar cealaltă este Far Foundation, o companie mai mică, dar care a realizat proiecte de amploare în zonă.
Cele două firme au intrat în licitație separate și în două asocieri de firme total diferite. Astfel, Dimex-ul e în asociere cu: CON-A OPERATIONS (Lider), OPR ASFALT, DRUM DESIGN, INGINERIE DRUMURI și PODURI s.r.l. în timp ce Far Foundation a bătut palma cu o firmă din Ucraina.
Printre contractele câştigate în ultimii ani de Dimex se află proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a drumurilor judeţene DJ151B şi DJ142, Ungheni (DN15) – Mica – Târnăveni (DN14A), judeţul Mureş, o investiţie de aproximativ 106 mil. lei (22,4 mil. euro), realizată în asociere cu OPR Astfalt, Oblas Publicas Y Regadios şi Explan, scrie cluj24.ro.
Potrivit primarului municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, tronsonul I este cel care vizează DN1, unde este prevăzută lărgirea șoselei existente la șase. Comisia de evaluare urmează să stabilească firma câștigătoare în următoarele 30 de zile, potrivit legislației (60 de zile de la data licitației). Celelalte două tronsoane, în fapt singurele care vizează lucrările de proiectare și execuție ale centurii propriu-zise, nu au încă ofertele depuse.
Iată cine a depus oferte la licitația pentru tronsonul 1: PORR Construct (Austria); Asocierea Precon Transilvania (Lider) – Citadina – Civil Engineering Macedonia (Macedonia); Asocierea SC FAR FOUNDATION SRL (Lider) și ROSTDORSTROY (Ucraina); Asociere: VIAROM CONSTRUCT (Lider), Electrogrup și IBB-HIB ROMANIA (Lider), IBB Haus – und Industriebau GmbH.
Reamintim că: La finele lunii februarie, primăria Cluj Napoca a scos la licitație tronsoanele 2 și 3 din Centura Metropolitană, care cumulează 23,67 de kilometri plus drumuri de legătură. Valoarea estimată a contractelor de proiectare și execuție se ridică la 3,07 miliarde de lei. Noua șosea va avea și piste pentru biciclete.
Contractul pentru tronsonul 2 Florești – Calea Turzii (9,618 km) are o valoare estimată cuprinsă între 1,88 miliarde de lei și 2,14 miliarde de lei, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
De asemenea, contractul pentru tronsonul 3 Calea Turzii – Voce (14,053 km) are o valoare estimată cuprinsă între 1,19 miliarde de lei și 1,35 miliarde de lei.
Citește și: Doi țepari clujeni au vrut să își mute procesele din instanțele locale