Ieri a fost recepționat un lot de 10 km din cadrul Autostrăzii Câmpia turzii – Târgu Mureș și în cursul zilei de azi urmează recepția unui alt lot cu o lungime de 14 km. Astăzi, comisia de recepție a CNAIR va merge pe lotul Ogra – Iernut al nemţilor de la Geiger, au spus pentru Economica.net reprezentanţii CNAIR.
Asociaţia Pro Infrastructură a transmis marţi că „astăzi și mâine (11 şi 12 decembrie 2018, n.red) comisiile de recepție vor fi prezente pe cele două loturi de 13,7 km între Iernut, Ogra și Aeroport Târgu Mureș, construite de Geiger, respectiv Strabag. Dacă nu apar modificări sau surprize, probabil că mâine se va deschide traficul. Nimic nu este sigur 100%”. Reprezentanţii API au spus şi că Poliția Rutieră și autoritățile implicate sunt de acord cu soluția giratoriului temporar executat fix în capătul autostrăzii, pe aliniament, la câțiva pași de trecerea (cu barieră) la nivel cu calea ferată.
„Solicităm tuturor șoferilor să circule cu prudență și să respecte limitele de viteză impuse. Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să se îngrijească de întreținerea semnalizării și de aderența corespunzătoare a asfaltului (deszăpezire, materiale antiderapante), astfel încât riscul de accidente (generat de cozile de vehicule care așteaptă la barieră) să fie menținut la un nivel cât mai scăzut”, cere ONG-ul pentru infrastructură.
Autostrada Câmpia Turzii – Ogra -Târgu Mureș: 51,7 km cu finanţare europeană
Obiectivul construcţiei autostrăzii Târgu Mureș-Ogra-Câmpia Turzii este de a realiza o legătură între Municipiul Târgu Mureș și Municipiul Cluj-Napoca cu asigurarea continuității sectorului de autostradă 2B Câmpia Turzii-Cluj Napoca Vest (Gilău), cu sectoarele 2A și 1C.
„Obiectivele specifice ale proiectului se referă la construcția, până în 2019, a 51.796 km de autostradă nouă 2×2 împreună cu 4,7 km de drum de legătură 2×2 spre Târgu Mureș, a 13 poduri, 30 de pasaje, 2 viaducte, o parcare, un Centru de Mentenață și Coordonare, un spațiu de Service, un punct de lucru pentru mentenață și 5 intersecții rutiere (dintre care 4 intersecții rutiere și 1 intersecție semi-rutieră)”, se arată într-un document al CADNR.
Valoarea totală a proiectului este de 1.826.928.177,05 lei (inclusiv TVA), finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională -1.513.061.739,95 lei, 25% contribuția națională (bugetul de stat) -378.265.434,99lei, iar restul de 313.866.437,10lei reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.