Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Cluj a desfășurat, miercuri, 11 ianuarie, o acțiune de control la operatorii economici din zona de foodcourt din incinta Iulius Mall Cluj-Napoca, în urma căreia a aplicat 15 amenzi contravenționale în valoare de 370.000 lei.

Verificările au fost efectuate sub coordonarea vicepreședintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor,  Sebastian Hotca, și au vizat următorii operatori economici:

  • SC Corebos SRL (Spartan),
  • SC Premier Restaurant Romania SRL (McDonalds),
  • SC SPS Impex SRL (Roua),
  • SC Dabo TM SRL,
  • SC Iulius Han SRL (Casa Dacilor),
  • SC Paprika Food SRL,
  • SC Maddo Corporation SRL,
  • SC MLD Trade &Services SRL,
  • SC California Fresh Flavors SRL,
  • SC Deliciul Cartofilor SRL,
  • SC Biobox SRL,
  • SC Sattva SRL (Dashi),
  • SC VO Chef SRL,
  • SC LunchBox SRL,
  • SC Cartofiseria SA,
  • SC US Food Network SA (KFC),
  • SC Gambei  SRL (Shanhai),
  • SC NP Iulius SRL (Noodles Pack),
  • SC Darcon Sea Food SRL (Nordsee),
  • SC Milenium Landcsape Development SRL (Busola).

Verificările s-au derulat în cadrul campaniei Academia Comisarilor și au urmărit modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu.

În urma acțiunii, comisarii CJPC Cluj au identificat mai multe deficiențe, după cum urmează:

  • prezența gândacilor de bucătărie , în 3 dintre locațiile menționate, în zona de preparare
  • produse și preparate cu data limită de consum depășită
  • modificarea stării termice a produselor
  • folosirea unor preparate fără elemente de identificare-caracterizare
  • folosirea unor vitrine neigienizate, pentru depozitarea produselor și preparatelor, cu praf în exces, rugină și chedere pline de mucegai
  • utilizarea unor vitrine frigorifice destinate băuturilor răcoritoare sau berii, pentru depozitarea preparatelor culinare sau a materiilor prime
  • utilizarea unor mixere cu vopsea decojită și cu pete de rugină și a unor grătare pentru gătire insalubre
  • utilizarea veselei din plastic și a ustensilor de lucru cu mânere de lemn sau plastic
  • depozitarea direct pe paviment a băuturilor răcoritoare sau apei plate și minerale
  • nerespectarea temperaturii de depozitare a preparatelor, pe masa caldă
  • existența unor pardoseli insalubre
  • folosirea unor coșuri/tomberoane de reziduuri fără capace, în zona de preparare.

Ținând cont de neregulile constatate, echipele de control au aplicat 15  amenzi contravenționale în cuantum de 370.000 lei.

Totodată, au fost dispuse măsurile complementare de

  • oprire definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme in valoare de circa 8.500 de lei
  • oprire temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor in cazul a 7 operatori economici,
  • propunerea închiderii unității pentru o perioadă cuprinsă între 6 și luni. în cazul a 2 operatori economici.

 Companiile au remediat cu celeritate deficiențele, astfel încât la recontrolul desfășurat pe data de 12.01.2023, comisarii clujeni au constatat ducerea la îndeplinire a măsurilor complementare și au dispus redeschiderea unităților.

Comisarii CJPC Cluj vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și, așa cum am demonstrat în diverse cazuri, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.