Dragoș Damian, director general Terapia Cluj și director executiv PRIMER (Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România) a făcut o analiză pe marginea unui subiect extrem de controversat: intrarea României în Spațiul Schengen. Acesta a afirmat că țara noastră are șanse minime de a intra în Spațiul Schengen în următorul ciclu al Parlamentului European pentru că la mijloc ar fi o miză mult mai mare.
Comentariul făcut de Dragoș Damian:
Doar banii contează. În curând începe reconstrucția Ucrainei, un efort de sute și mii de miliarde de Euro – așadar, toată lumea vrea să prindă o bucățică. Miliarde de tone de materii prime, materiale, combustibili, absolut tot ceea ce va fi folosit pentru reconstrucție, cu sursă China, India și Țările Arabe, „fabricile lumii”, vor fi încărcate în containere pe vase gigantice și tancuri petroliere spre a fi trimise către Ucraina.
Există două rute de transport.
Fără România în spațiul Schengen. Vasele gigantice vor porni din China și India pe mările lumii. Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor întâlni cu tancurile petroliere), Marea Roșie, Canalul Suez, Marea Mediterană, Oceanul Atlantic, Marea Mânecii, Marea Nordului, Marea Baltică. Vasele gigantice și tancurile petroliere vor descărca containerele în porturile din Europa de Vest, iar de aici transportatori din Europa de Vest le vor duce către Ucraina, pentru reconstrucția țării.
Costul pe container: în jur de 10.000 $, durata transportului pe mare + uscat = circa 80 de zile.
Cu România în spațiul Schengen. Vasele gigantice vor porni din China și India pe mările lumii. Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor întâlni cu tancurile pretroliere), Marea Roșie, Canalul Suez, Marea Mediterană, Marea Egee, Marea Marmara, Marea Neagră. Vasele gigantice și tancurile petroliere vor descarcă containerele în porturile din Europa de Est și Turcia iar de aici transportatori din Europa de Est și Turcia le vor duce către Ucraina, pentru reconstrucția țării. Costul pe container: în jur de 8.000 $, durata transportului pe mare + uscat = circa 50 de zile.
Eventuala intrare a României (și Bulgariei) în Spațiul Schengen ar putea schimba radical rutele maritime și vor avea de suferit interese de afaceri de zeci și sute de miliarde. România (și Bulgaria) au șanse minime de a intra în Spațiul Schengen în următorul ciclu al Parlamentului European.
Doar banii contează, sunt deasupra acordurilor politice, securității frontierelor sau politicillor de coeziune….
Sursa: stiripesurse.ro
Citește și: Biroul procurorilor europeni din Cluj-Napoca anchetează universitatea din Sibiu
O dă la scăldat după ce săptămâna trecută a spus, poate fără să vrea, că nu intrăm în Schenghen deoarece a doua zi pleacă muncitorii străini.
Despre asta e vorba mai degrabă, protejarea investiției în sute de mii, dacă nu peste milion, de străini de alte rase de către cei din spatele statului român. Din păcate foarte puțini dintre românii ce au mici afaceri nu au pus botul și umărul la schimbarea rasială a României. De cei mari nu mai zic. Cei din spatele statului, se pare, le oferă, angajatorilor ce iau străini, tot felul de avantaje fiscale.
Plan? Desigur!