Primarul Emil Boc își ia revanșa de la afaceristul bistrițean Florin Larionesi, patronul Campeador. După ce societatea de construcții a amenajat ilegal apartamente în parcarea subterană a unui bloc din municipiul Cluj-Napoca, Emil Boc a venit cu nota de plată și-l obligă pe afacerist să-și regândească la planurile imobiliare. Potrivit surselor noastre, un teren de pe strada Teodor Mihali ce aparține firmei Campeador urmează să fie expropriat pentru a-i face loc magistralei de metrou. 

În vara anului 2022, dezvoltatorul imobiliar Campeador a prezentat în comisia de urbanism a Primăriei Cluj-Napoca un Plan Urbanistic de Detaliu (PUD) pentru construirea unei clădiri mixte pe strada Teodor Mihali 19-23. Proiectul, elaborat în colaborare cu biroul de arhitectură Arhimar, vizează o clădire cu o înălțime de 2S+P+5+ER+ETJ, inclusiv un acoperiș tip terasă. Campeador urma să construiască o clădire cu 89 de apartamente, iar în cele cele două etaje subterane să amenajeze parcarea, cu 115 locuri pentru autoturisme și 89 pentru biciclete. 

Proiectul Campeador, respins de comisia pentru siguranța circulației

Arhitecții din comisia de urbanism au fost de acord cu proiectul imobiliar, însă lucrurile s-au împotmolit în comisia de siguranța circulației a Primăriei, unde, potrivit surselor noastre, ansamblul propus de Campeador a fost respins.

Principalul motiv invocat a fost acela că terenurile pe care ar urma să fie edificată construcția, sunt afectate de viitoarea magistrală a metroului. Astfel, Campeador ar urma să fie expropriată după ce Primăria Cluj-Napoca va demara această procedură. Terenul societății este cuprins în zona de protecție ce vizează magistrala 1 de metrou, iar dezvoltatorul imobiliar a fost nevoit să facă o retrage de 8 metri față de aliniamentul stradal, cu toate că pentru imobilele din zonă aliniamentul a fost stabilit la stradă dintr-o eroare a noului PUG. 

„Conform studiilor în curs de elaborare, peste terenul studiat se suprapune parțial Zona minimă de sigurantă, protectie și funcționalitate (Z.S.M.) a viitoarei magistrale I de metrou. Astfel se propune retragerea imobilului propus față de limita de proprietate de la strada astfel încât imobilul să nu fie subtraversat de viitoarea structură de metrou.”, arată memoriul justificativ al PUD-ului. 

Campeador și-a asumat să construiască pe cheltuiala sa un perete de piloți forați între culoarul trenului subteran și parcela pe care se va edifica blocul.

În același document a fost invocată o adresă primită de la Primăria Cluj-Napoca, care arată că o parte din terenul studiat intră în Zona minimă de siguranță, protecție și functionalitate (Z.S.M.) a viitoarei magistrale I de metrou.

„Parțial, terenul este subtraversat de viitoarea structura de metrou, reprezentata de tunel circular. 

Conform proiectant Metrou, prin realizarea unui ecran de protectie subteran alcatuit din pereti mulati sau piloti forati pana la o adancime de 23 m, este admisa o retragere minim 6 m fata de aliniamentul propus inițial, respectiv 22.65 m + 6 m fata de axul drumului existent = 28.65 m fata de axul drumului existent paralel cu acesta, respectiv o retragere variabila fata de limita de proprietate de la strada, 15.67 m fata de punctul nordic al limitei de la strada respectiv 16.42 m fata de punctul sudic al limitei de la strada.”, se arată în memoriu. 

Potrivit memoriului justificativ ce stă la baza Planului Urbanistic de Detaliu realizat de Campeador, terenul societății are o suprafață de 3000 mp din care 555 mp (aproximativ 18%) vor fi afectați de construcția magistralei de metrou. Astfel, dezvoltatorului imobiliar îi mai rămân 2445 mp pentru investiția propusă. 

Accesul pietonal și auto pe teren se vor realiza în continuare de pe strada Teodor Mihali, situată în partea vestică a parcelei. Accesul auto cu lățimea de 5 m din strada Teodor Mihali va distribui circulatia auto la cele 2 niveluri de parcare subterană prin intermediul unei rampe auto cu lățimea variabila între 5 m pe zonele de rampa dreaptă și 6.50 m lățime pe zonele de rampa curbă.

Emil Boc, la cuțite cu patronii Campeador: „Au făcut crima aia urbanistică în Mărăști”

Societatea Campeador a ridicat un ansamblu imobiliar pe Calea Someșeni din Cluj-Napoca, însă după ce s-au văzut cu sacii în căruță și lucrările au fost recepționate de Primărie, oamenii de afaceri au decis să transforme aproximativ 40 de locuri de parcare în apartamente pe care le-au închiriat fără să stea pe gânduri. „Crima urbanistică din Mărăști”, așa cum a catalogat-o Emil Boc a fost descoperită în anul 2018 de Poliția Locală, care a aplicat companiei o amendă contravențională în cuantum de 50.000 de lei. S-a ajuns în instanță iar cei de la Campeador au fost obligați printr-o decizie definitivă a Tribunalului Cluj, emisă în anul 2021, să aducă imobilul la starea inițială și să desființeze apartamentele construite ilegal într-un termen de 45 de zile. În caz contrar, Primăria Cluj-Napoca are dreptul să intervină și să aducă aducă imobilul la starea inițială pe cheltuiala companiei Campeador. 

„Cum să nu fiu nervos pe ăia care au făcut crima aia urbanistică în Mărăști! După ce au avut 40 de locuri de parcare avizate, le-au recepționat, după aia le-au transformat în apartamente și și-au bătut joc și de oamenii care locuiesc acolo, și de ăia din preajmă. Da, nu vă înțelegeți odată, că au făcut după ce s-a făcut recepția?! Au făcut recepția, s-au întabulat și după aia ilegal, pur și simplu, au mers și le-au transformat în apartamente! Păi, ca să mai bagi niște bani în buzunar, păi nu ți-e rușine, mă nemernicule, să faci asemenea lucruri cu un oraș, să îți bați joc de oameni, de cei care locuiesc acolo, de cei care nu au unde să își pună mașinile, de cei care circulă prin zonă și sunt sugrumați de trafic? Păi, cum să mai ai toleranță față de așa ceva?”, declara Emil Boc în anul 2021.

Potrivit surselor noastre problema nu a fost remediată până în acest moment, pe motiv că Primăria Cluj-Napoca nu are dreptul să-i evacueze pe chiriașii care locuiesc în apartamentele improvizate de Campeador.

Aproape 4 milioane de lei pentru consultanța de dinaintea exproprierilor pentru metrou

La începutul acestui an, Primăria Cluj-Napoca a semnat un contract cu două firme de avocatură și două companii pentru a obține servicii de consultanță în scopul inițierii proceselor de expropriere a proprietăților imobiliare și a terenurilor situate pe ruta planificată pentru viitorul tren metropolitan.  Valoare contractului  se ridică la suma de 3.300.000 de lei fără TVA, respectiv de 3.927.000 de lei cu tot cu TVA (801.428,6 euro).

Este vorba despre o asociere de patru entități, din care fac parte Societatea Civilă de Avocați Teaha & Fuzesi SPRL, Portonoi și Asociații SPRL, SC Komora Engineering SRL și SC Stocad Proiect SRL.

1 COMENTARIU

  1. Chiar așa?

    Da’ de livada Polocsay, va e frica sa scrieți , Nu ?
    Curajoșilor, acolo a făcut ce-a vrut in gasca cu alții cărora le țineți spatele, in timp ce alții se chinuie legal sa obtina un CU de 3 ani pt urbanizare după ce 6 tentative eșuate … Sictir pe capul tuturor bandiților.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.