Compania turcească Dogus nu a mers în instanță pentru a contesta rezultatul licitației pentru construcția metroului din Cluj. În mod legal, administrația locală ar fi trebuit să semneze contractul cu câștigătorul licitației, asocierea de firme condusă de compania Gülermak, însă edilul spune că… nu vrea să se grăbească. De fapt, contractul nu poate fi semnat pentru că Prmăria Cluj Napoca nu a putut găsit o firmă care să se ocupe de supervizarea proiectului, licitația fiind anulată de mai multe ori până acum.

După ce licitația pentru proiectarea și construirea metroului din Cluj Napoca a fost câștigată de asocierea de firme condusă de compania Gülermak, procedura a fost contestată la CNSC de către firma Dogus, liderul unei alte asocieri care a participat la licitație. CNSC a respins contestația și era de așteptat ca cei de la Dogus să deschidă un proces în instanță. Însă, acest lucru nu s-a mai întâmplat.

În mod normal, Primăria Cluj Napoca ar fi trebuit să se grăbească să semneze contractul ținând cont că finanțarea prin PNRR este pe muchie de cuțit în acest caz. Mai mult, și Legea achizițiilor publice spune că, în mod legal, contractul ar fi trebuit semnat până acum.

Însă, Emil Boc a declarat la un post de radio că vrea să mai aștepte.

„Puteam semna contractul, dar având în vedere că este cel mai mare proiect ca valoare din istoria Clujului, am zis să nu mă reped să semnez. Am așteptat o decizie complet definitivă, o rezoluție a instanței. Până la sfârșitul săptămânii vom afla dacă se depus ceva la instanță, până la ora aceasta încă nu este. Săptămâna viitoare contactăm firma și semnăm. Până pe 15 iunie trebuie depus contractul semnat la minister, pentru ca ministerul să poată depune cererea de finanțare numărul 3 din PNRR”, a spus Emil Boc, la Napoca Live.

Zăhărelul cu care Boc îi hrănește pe clujeni

Pe de altă parte, Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul USR-istului Cătălin Drulă, spune că, de fapt, potrivit legislației, contractul ar fi trebuit semnat.

”Contractul trebuia semnat de 3 săptămâni conform legii, când a fost respinsă contestația depusă împotriva câștigătorului, însă Emil Boc nu se grăbește. Viitorul constructor a declarat ieri că încă nu a fost contactat de primărie. Este de-a dreptul dureros să vezi atâta lejeritate în aceste amânări cu săptămâni, luni, ani, în condițiile în care legea achizițiilor modificată în 2021 îl obligă să fie bun gospodar și să semneze contractul de lucrări imediat după prima decizie favorabilă în justiție. În anul 2021 săream în sus de bucurie la fiecare astfel de contestație respinsă în justiție și nu știam cum să semnăm mai repede contractele la Ministerul Transporturilor, să nu pierdem nicio secundă. Dar Emil Boc pare că are tot timpul din lume”, spune Cosma.

Câștigătorul licitației pornită în urmă cu un an a fost stabilit în urmă cu două luni. Verdictul CNSC a fost dat în urmă cu trei săptămâni.

Pe de altă parte, potrivit declarațiilor făcute de Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, la București deja a fost semnat contractul pentru linia de metrou M6. 

Chiar și așa, Clujul ar avea un răstimp de patru ani pentru terminarea proiectului metroului.

BOX

Supervizorul din opera de trei parale regizată de primar

O altă problemă în cadrul acestui proiect este faptul că nu există supervizor, iar semnarea contractului este legată ”ombilical” de alegerea unei firme care să aibă experiența necesară pentru a putea superviza lucrările. Deja licitația a fost anulată de două ori până acum pentru că nicio societate din România nu este dispusă să își asume o așa răspundere. Valoarea contractului pentru supervizarea proiectului este de 211 milioane lei. Noul termen pentru această licitație este stabilit pe 23 mai. Astfel că, de fapt, Emil Boc nu este prevăzător, ci este cu mâinile legate de această lipsă.

1 COMENTARIU

  1. Numa pitici in jurul lui, nu cunva sa fie vreun pasaroi mai inalt ca el sa l priveasca de la balcon nu i place sa fie vanat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.