Cluj-Napoca a fost, timp de 20 de ani, martorul unor idei SF, într-o lume fantastică a proiectelor edilului Emil Boc. Cu toate acestea, ideile lui utopice produc și acum râsete și critici în rândul clujenilor, iar cum anul 2024 este un an electoral, așteptăm cu nerăbdare să auzim noi minciuni și proiecte de domeniul filmelor SF. 

Înainte de toate trebuie să trecem în revistă acele proiecte, de-a lungul anilor, care au „făcut istorie”, prin absurditatea lor și imposibilitatea de a fi puse în practică. 

În 2004, Emil Boc a preluat ștafeta de la Funar și a anunțat un proiect amplu: un tunel de la Primărie până la regionala CFR. Cu toate că ideea inițială a fost abandonată în 2013, aceasta a renăscut sub forma unui proiect de metrou, care, potrivit multor specialiști, va fi gata la Paștele Cailor.  

 Trenul suspendat: Un milion de lei pentru un studiu care nu a fost pus în practică

Cu 11 ani în urmă s-au alocat un milion de lei pentru studiul de fezabilitate al unui tren suspendat, un alt vis de-al lui Emil Boc. Cu toate acestea, ideea a rămas „suspendată” în colțurile minții lui Boc, fără a prinde aripi reale.

O altă poveste de adormit copiii a fost proiectul „Someșul Navigabil”, care promitea accesul cu bărci de agrement pe râu. Cu toate acestea, ideea a fost abandonată, lăsând loc pentru un proiect de amenajare a malurilor Someșului. Critici au curs în valuri, acuzând autoritățile locale de lucrări slab executate.

Primarul Emil Boc a anunțat la începutul lunii ianuarie 2024 planurile de a extinde zona pietonală în centrul orașului, propunând ca mai multe străzi din zonă să devină complet pietonale. În cadrul primei ședințe a Comisiei de Circulație din acest an, programată să aibă loc săptămâna viitoare, Boc va prezenta propunerea sa de a transforma complet în zone pietonale străzile Universității, Kogălniceanu și Iuliu Maniu, precum și străzile adiacente, cu excepția locuitorilor din zonă.

Primarul a subliniat importanța acestei măsuri pentru reducerea poluării din centrul orașului și a subliniat frumusețea spațiului central pietonal. „Este o zonă atât de frumoasă, un spațiu central pietonal atât de plăcut, ar fi păcat să îl omorâm cu mașini, să existe poluare în centrul orașului. Alții fac asta de 50 de ani încoace. Nu inventăm noi nimic acum,” a declarat Boc.

Primarul a subliniat că această decizie ar putea aduce beneficii economice orașului, precum și o revitalizare a centrului. „Eu sunt convins că asta va genera și o dezvoltare economică. Așa s-a întâmplat și în occident. Prima dată lumea a fugit la mall, după mall lumea a fugit înapoi în centru când au existat condiții să își dezvolte afacerile. Sunt convins că, dacă vom realiza aceste zone pietonale, magazine importante care sunt și în mall vor reveni în centru,” a adăugat Boc.

Decizia finală va fi luată după prima ședință a Comisiei de Circulație din acest an, iar, potrivit primarului, semnalizarea și alte măsuri vor fi luate în considerare ulterior. Emil Boc a subliniat că susține personal această inițiativă și va lua în considerare opinia membrilor Comisiei de Circulație în luarea deciziei finale.

AquaParkul de 12 hectare – Redus la 4,3 hectare

Mega-proiectul AquaParkului, anunțat pentru un teren de 12 hectare, a fost un alt vis ambițios al lui Emil Boc. Cu toate că a fost aruncat dintr-un sertar în altul, în 2019, Consiliul Local a votat pentru studiul de fezabilitate. Cu toate acestea, în prezent, Clujul se mândrește cu un Aquapark de doar 4,3 hectare, în locul așa-zisului „rai” al distracției. 

Revenim, totuși, în 2024, și vorbim despre alte inițiative care par să stagneze în procesul de finalizare. Printre acestea se numără modernizarea străzilor Iuliu Maniu, Universității și Kogălniceanu, trei artere importante ale orașului care se confruntă cu întârzieri semnificative în receptarea finală. Să nu uităm că municipalitatea a decis prelungirea lucrărilor până în aprilie, în condițiile în care se lasă așteptat soclul pentru grupul statuar „Școala Ardeleană”, care vine direct din Ucraina. 

Strada Universității, un alt punct fierbinte al orașului, rămâne într-un stadiu similar de așteptare. Proiectul de modernizare a acestei străzi ar trebui să aducă îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește infrastructura și estetica urbană, dar lucrurile sunt total diferite pe teren. 

 În ciuda proiectelor care sunt aproape gata, întârzierile semnificative în recepția finală arată că există încă obstacole și provocări care trebuie depășite pentru a aduce aceste inițiative la capăt. Primarul Emil Boc, împreună cu specialiștii lui, ar trebui să renunțe la laudă și să ducă lucrurile la bun sfârșit, să identifice și să rezolve aceste probleme pentru a asigura că orașul beneficiază pe deplin de modernizările planificate.

Cu alegerile din 2024 în apropiere, clujenii sunt invitați să reflecteze asupra trecutului primarului și asupra proiectelor SF care au rămas în imaginația sa. Oricare ar fi perspectiva, nu putem nega că Emil Boc și-a pus amprenta pe harta orașului, cu proiecte bunicele, dar și prin proiecte care au părut demne de scenarii de film SF! Gheorghe Funar ar fi mândru!

Să nu uităm că ziarul nostru a fost primul care a atras atenția asupra unei posibile schimbări la nivelul Primăriei Cluj-Napoca. Mai exact, actualul primar, Emil Boc, „să aterizeze” direct în fotoliul de parlamentar european, iar Dacian Cioloș să îi ia locul la Primărie, având în vedere că partidul său, REPER, ar fuziona cu PNL-ul. 

Este important de subliniat că aceste informații sunt în stadiul de zvonuri și nu au fost confirmate oficial. 

Clujenii sunt așteptați să urmărească evoluția situației și să aștepte confirmarea oficială a oricăror schimbări iminente. În cazul în care zvonurile se dovedesc a fi false, Emil Boc ar continua să își exercite funcția de primar, cu avantajul de a fi perceput ca „răul cel mai mic”, conform unor comentatori locali – un lider care, cu bune și rele, a jonglat cu nervii clujenilor până la maxim și ia îndulcit pe cei cu imobiliare. 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.