„Podul de piatră s-a dărâmat…”

Primarul Emil Boc a tras o sperietură serioasă la surparea Podului Traian, dat fiind că a sărit imediat cu declaraţia că atât acesta, cât şi Podul Garibaldi, vor fi reconstruite, dar fiind că simpla lor reabilitare nu mai este o soluţie viabilă.

Podul de peste râul Someş, din zona Pieţei Mihai Viteazul, s-a surpat, deşi în aprilie a intrat în lucrări de consolidare. Purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu, a declarat pentru Mediafax că porţiunea de trotuar a cedat, cel mai probabil, după trecerea unor maşini.

„Podul Traian din Cluj-Napoca a fost supus unei expertize tehnice în urma unui incident care a avut loc acum două luni şi care a relevat starea de degradare a celor două trotuare. S-a realizat un studiu care urmează să intre spre aprobare în prima şedinţă a Consiliului Local Cluj-Napoca de la sfârşitul lunii august, pentru a se putea organiza licitaţia privind lucrări de consolidare. În noaptea de joi spre vineri, o porţiune a trotuarului de pe partea estică a podului a cedat, cel mai probabil în urma trecerii unor maşini. Structura de rezistenţă a părţilor de trotuar este diferită de cea pentru maşini. În urma acestei situaţii s-a intervenit cu două macarale şi se execută lucrări de intervenţii în regim de urgenţă, iar traficul rutier se desfăşoară pe un fir”, a arătat aceasta.

 

„Vom face altul pe râu în jos…”

Primăria Cluj-Napoca a închis, în 15 aprilie, temporar, traficul pietonal pe trotuarul vestic al podului Traian, după ce o femeie a fost rănită în urma unei căzături într-o groapă formată în asfalt ca urmare a degradării construcţiei. Primarul Emil Boc a declarat că Primăria a fost nevoită să intervină după ce persoane necunoscute au înlăturat plăci metalice de pe Podul Traian, care acopereau trotuarul degradat.

Primarul Emil Boc a anunţat, în cadrul unei emisiuni televizate, că podul va fi reconstruit în totalitate. “În urma expertizei de specialitate, ale cărei concluzii le-am primit ieri, am decis construirea a două poduri noi pentru Cluj-Napoca, în locul Podului Traian și a Podului Garibaldi. Am avut în vedere mai multe soluții alternative, de consolidare a acestora, însă raportul de specialitate arată că podurile Traian și Garibaldi trebuie refăcute în întregime”, a declarat Boc.

Primarul a explicat că trebuie realizate mai multe studii, iar circulaţia va fi regândită în zonă. “Va fi efectuat un studiu de trafic, pentru a se prezenta soluţiile de circulaţie pe perioada realizării construcţiilor, vom organiza procedurile de fezabilitate și de licitație în această toamnă, urmând să demarăm lucrările din 2014. Specialiștii estimează o rezistență de 70 de ani pentru noile poduri”, a explicat Emil Boc. Lucrările vor fi programate gradual, astfel încât să nu se lucreze simultan la ambele poduri, pentru a evita blocajele de trafic.

 

Diana Gabor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.