Opozitia din Consiliul Local (CL) a inregistrat o noua victorie in cadrul sedintei de saptamana trecuta. Acestia au votat impotriva proiectului de hotarare privind aprobarea prelungirii contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de amenajare si intretinere a zonelor verzi si de agrement, a luciurilor de apa, a zonelor verzi aferente platformelor de joaca pentru copii si cimitirelor si efectuarea tratamentelor fitosanitare din oras. Contractele au fost acordate, prin concesiune, firmelor SC Rasimo Impex SRL si SC Rosal Grup SRL si urmau sa fie prelungite cu 30 de luni incepand cu data de expirare a acestora, 01.06.2011. In referatul inaintat consilierilor locali se specifica drept motiv al prelungirii faptul ca aceasta perioada este necesara pentru amortizarea investitiilor facute de cele doua societati si este perfect legal, avand in vedere ca perioada prelungirii nu depaseste limita prevazuta de actele normative in vigoare. Cele 15 voturi stranse in favoarea proiectului de hotarare nu au fost insa suficiente, fiind nevoie de 18 voturi pentru a prelungi contractele pentru spatiile verzi.
Consilierii din opozitie s-au aratat, insa, de la bun inceput, nemultumiti de aceasta initiativa, mai ales ca prelungirea contractelor pentru lucrari publice a devenit o obisnuinta pentru municipalitate. „Deja am capatat o experienta proasta cu aceste proiecte. Toti cetatenii stiu ce greseala am facut cu prelungirea contractelor pentru ridicarea deseurilor”, a atras atentia consilierul PSD, Gheorghe Vuscan. Acesta a  precizat ca exista deja o firma specializata in aceste servicii, si anume Regia Autonoma a Domeniului Public (RADP). Acesta a cerut elaborarea unui caiet de sarcini si organizarea unei noi licitatii, la care RADP sa aiba sansa de a prelua macar o parte din contract. Vuscan a subliniat ca regia nu poate iesi din situatia dificila in care se afla daca municipalitatea nu ii da nimic de lucru. Amintim ca RADP are conturile blocate dupa ce a pierdut un proces cu firma care a construit patinoarul din Gheorgheni din cauza ca nu s-a prezentat la termenele de judecata.
Colega sa, Claudia Anastase, a cerut, de asemenea, lamuriri in legatura cu motivele pentru care se cere prelungirea contractului, iar secretarul Primariei, Aurora Tarmure, i-a raspuns ca preturile practicate de aceste firme sunt la nivelul anului 2006, au experienta in domeniu, iar preturile practicate la mc de deseuri vegetale acopera doar taxa pe care o platesc pentru depozitarea in rampa. Consilierul PNL, Teo Peter Jr., a concluzionat ca daca societatile practica intr-adevar cele mai mici preturi, nu vor avea nici o problema in a castiga licitatia, iar Anastase a subliniat ca pana in iunie aceasta poate fi organizata si este cel mai bine sa ramana competitia deschisa pentru toata lumea.

Ideea de a acorda lucrarile sau macar o parte dintre ele RADP a iscat discutii aprinse pe marginea situatiei in care se afla regia si cine se face vinovat de aceasta. Adrian Popa, de la PDL, a declarat ca are mari indoieli ca RADP ar putea furniza aceste servicii, in contextul in care este la un pas de faliment. Steluta Cataniciu, consilier local PNL, a ridicat atunci problema atribuirii contractului in 2006, cand acesta putea merge catre RADP, iar primarul Sorin Apostu i-a explicat ca RADP nu avea licenta si avea datorii mari catre bugetul de stat, drept pentru care nu era un candidat viabil. Cataniciu, al carei sot a condus RADP la timpul respectiv, a subliniat ca datorii existau si inainte de incheierea contractului cu GPI, dar atunci nimeni nu a pus intrebari. Marius Cataniciu, din cauza contractului mentionat, s-a “pricopsit” cu doua plangeri penale din partea administratorului SC GPI Turism Sport, dar procurorii au dat neinceperea urmaririi penale. Insa, in 2008, conducerea RADP Cluj l-a acuzat pe Cataniciu de abuz in serviciu, iar dupa doi ani de cercetari, politistii clujeni l-au chemat pe fostul sef al RADP Cluj la audieri.
 
Diana Gabor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.