Primăria Cluj-Napoca a atribuit o licitație în valoare de aproape un milion de euro, pentru realizarea marcajelor rutiere, unor firme care sunt abonate la lucrările publice. Este vorba de firmele SC TEOTRANS CONSULTING SRL și ANDUNA SERVIMOB S.R.L cu care CNADNR-ul tocmai a reziliat contractele. În spatele acestor societăți se ascunde firma Plastidrum. Compania de drumuri a reziliat contractele cu aceste două societăți din cauza unor probleme sesizate de Agenția Națională de Integritate. Spre exemplu, TEOTRANS CONSULTING SRL este patronată de un afacerist care are un frate în conducerea CNADNR, iar ANDUNA SERVIMOB este o societate care maschează SC Plastidrum, o ”constantă” a licitațiilor pentru marcaje rutiere.

 

În data de 18 decembrie Primăria Cluj Napoca a atribuit licitația pentru realizarea marcajelor rutiere. Pentru suma de 3.815.736 de lei aceste lucrări vor fi executate de SC TEOTRANS CONSULTING SRL și SC ANDUNA SERVIMOB, care a câștigat două loturi din licitație.

Firma care a luat două loturi din licitația primăriei clujene este, de fapt, un subcontractor al firmei Plastidrum. Unul dintre şefii Anduna, Adrian Teodorescu, chiar a fost director la Plastidrum.

Anul trecut, această firmă câștigase de la CNADNR o parte din contractul, la nivel național, de realizare a marcajelor rutiere. Însă contractul a fost reziliat din cauza unor probleme. Toamna trecută, CNADNR a publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) anunţul în vederea încheierii unui acord-cadru pentru licitaţia deschisă privind „Lucrări de marcaje rutiere pe reţeaua de autostrăzi şi drumuri naţionale din administrarea DRDP Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi şi Constanţa“. Procedura a fost anulată, după cum reiese din anunţul postat pe SEAP, la data de 21 noiembrie: „Datorită numeroaselor contestaţii şi cereri de clarificări privind documentaţia de atribuire, solicitate de un număr mare de operatori economici, autoritatea contractantă CNADNR consideră imperios necesară anularea procedurii de atribuire“. Mai simplu spus, condiţiile impuse de CNADNR erau pe faţă în favoarea Anduna Servimob, „cu dedicaţie“ pentru această firmă, astfel că s-au înregistrat mai mult de 10 contestaţii, depuse de firmele dezavantajate de condiţiile incorecte impuse de CNADNR. O singură firmă a contestat anularea procedurii, la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Evident că aceasta a fost Anduna, căreia CNADNR dorise să îi ofere pe tavă acest contract de peste 200 de milioane de lei, plus TVA. Reamintim că Anduna are la activ lucrări dintre cele mai proaste, dovadă fiind plângerile repetate împotriva acestora, înaintate de multe persoane afectate, inclusiv de Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie.

În momentul de față, Anduna este deținută de DRAGUT FLORIN MARIUS, acționar majoritar și administrator, și BONCIU RADU.

 

Afacerile cu marcaje, tot la Mircea Pop

Cealaltă firmă, TEOTRANS CONSULTING este deținută de TEODORESCU ADRIAN MUGUREL și

TEODORESCU VALENTINA. Ca o coincidență, SC Plastidrum este deținută de TEODORESCU ADRIAN MUGUREL și… CNADNR, acționar minoritar. Conform revistei tirmagazin.ro, legătura între banii de la buget și patronul Plastidrum a creato clujeanul Mircea Pop, fostul șef de la CNADNR. ”Adevăratele infracţiuni le-a săvârşit fostul director general Mircea Pop. ExPiratu a acordat contractul prin nerespectarea atât a legislaţiei în vigoare privind conflictul de interese, precum şi a propriei fişe de date a licitaţiei întocmită de angajaţii CNADNR. Conflictul de interese a rămas definitiv şi irevocabil prin decizia Curţii de Apel nr. 3861 din 03.10.2013. Cu alte cuvinte, justiţia a spus răspicat: fraţii Teodorescu nu aveau voie să fie de ambele părţi la licitaţie.

Mai mult, atunci când a semnat contractul cu asocierea Anduna Servimob&Teo Trans, „Minciunică” Pop a făcut-o prin încălcarea flagrantă a procedurilor de licitaţie publică, prevăzute de OG 34/2006 (art. 205 şi 206) şi OG 30/2006 (art. 4.1).

Scandalos este faptul că Pop a atribuit contractul către asocierea Anduna Servimob&Teo Trans, la 1 august 2013, iar anunţul a fost publicat pe SEAP doar la data de 30 august 2013. Deşi termenul legal este de 48 de zile, în general, pe SEAP anunţurile sunt postate în maximum o săptămână. Oare este o coincidenţă faptul că, tot în acelaşi anunţ, de pe 30 august, au apărut şi anunţurile de atribuire ale marcajelor rutiere pentru Direcţiile Regionale Cluj şi Iaşi, date, la 17 iulie, firmei Metalbac&Farbe Bacău?!

Practic, ExPiratu nu a aşteptat raportul procedurii întocmit de propria comisie de evaluare din CNADNR, care a fost făcut pe 13 august şi care a fost avizat de către reprezentanţii Ministerului Finanţelor pe data de 20 august. Directorul general al CNADNR ar fi putut semna contractul cu asocierea „frăţiorului” doar după ce primea avizul Ministerului Finanţelor. Raportul comisiei de evaluare din CNADNR, care a semnalat conflictul de interese, nu a fost semnat nici până azi, nici de Mircea Pop, nici de succesorul său la conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi, Narcis Neaga. Pop nu a semnat raportul pentru că acolo se scria negru pe alb că asocierea „frăţiorului” nu poate participa la licitaţie pentru că e un flagrant conflict de interese. CNADNR nu a trimis nici măcar comunicări despre câştigătorul licitaţiei celorlalţi participanţi la licitaţie. Nu există nici măcar o invitaţie de semnare a contractului pe care CNADNR ar fi trebuit să o trimită asocierii Anduna Servimob&Teo Trans cu trei-patru zile înainte de 1 august, dată la care s-a făcut atribuirea. Mulţi se întreabă de ce Mircea Pop, care semna pe sume de sute de milioane de euro, a făcut o asemenea măgărie în cazul unui acord cadru, pe doi ani, în valoare totală de doar 27 de milioane de lei, adică în jur de 6 milioane de euro?!

În loc de concluzie: O serie de surse din CNADNR susţin că ExPiratu a semnat atribuirea contractului atunci când a aflat că a fost demis din funcţia de director general, adică pe data de 22 august 2013, şi l-a antedatat în fals, cu data de 1 august 2013”, se arată în sursa citată.

mircea pop mai mic

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.