Furnizorii de energie electrică au la dispoziţie 9 luni, până la 1 martie 2016, pentru a-şi informa clienţii privind noua factură la energie electrică, care va conţine informaţii complete privind clauzele contractului de furnizare, preţuri, durata contractului, facturare, modalitatea de schimbare a furnizorului şi mijloacele de plată.

Asociaţia Furnizorilor de Electricitate (AFEER), care reuneşte toţi marii furnizori din tara, precizează ca această campanie, impusă de către reglementatorul ANRE, va costa până la 0,045 de lei ( 5 bani, rotunjit) pe fiecare client, pe lună. Toată aceasta cheltuială va fi recuperată de la consumator, pentru că reprezintă costuri recunoscute de ANRE.

Cu alte cuvinte, informarea despre drepturile noastre se face pe banii noştri. Un calcul simplu arată că, luând în calcul 9 luni de campanie, 9 milioane de clienţi casnici la nivelul României şi 0,045 lei costul pe client, rezultă că toată campania ar costa 3,64 milioane de lei. În România, există patru mari furnizori de energie electrică pe piaţa reglementată, Enel, CEZ, E.ON şi Electrica.  Mai ales că toate cheltuielile le vor transfera consumatorilor casnici, pentru că reprezintă costuri justificate recunoscute de către ANRE.

Furnizorul, de două ori într-un an calendaristic, prin intermediul mass-media scrisă, are obligaţia de a informa asupra domeniiilor principale, enumerate mai sus, ce trebuie aduse la cunoştinţa clienţilor. Mai mult, fiecare furnizor trebuie să înfiinţeze şi să actualizeze o pagină proprie de internet, care să conţină toate informaţiile impuse de ANRE. Dacă furnizorul nu îşi informează din timp clientul cu privire la orice modificare de preţ, de mod de facturare, de încasare sau alte condiţii contractuale, acesta din urmă poate renunţa imediat la contract fără a plăti despăgubiri, se arată în Anexa la proiectul de lege ANRE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.