Furnizorii de energie electrică au la dispoziţie 9 luni, până la 1 martie 2016, pentru a-şi informa clienţii privind noua factură la energie electrică, care va conţine informaţii complete privind clauzele contractului de furnizare, preţuri, durata contractului, facturare, modalitatea de schimbare a furnizorului şi mijloacele de plată.
Asociaţia Furnizorilor de Electricitate (AFEER), care reuneşte toţi marii furnizori din tara, precizează ca această campanie, impusă de către reglementatorul ANRE, va costa până la 0,045 de lei ( 5 bani, rotunjit) pe fiecare client, pe lună. Toată aceasta cheltuială va fi recuperată de la consumator, pentru că reprezintă costuri recunoscute de ANRE.
Cu alte cuvinte, informarea despre drepturile noastre se face pe banii noştri. Un calcul simplu arată că, luând în calcul 9 luni de campanie, 9 milioane de clienţi casnici la nivelul României şi 0,045 lei costul pe client, rezultă că toată campania ar costa 3,64 milioane de lei. În România, există patru mari furnizori de energie electrică pe piaţa reglementată, Enel, CEZ, E.ON şi Electrica. Mai ales că toate cheltuielile le vor transfera consumatorilor casnici, pentru că reprezintă costuri justificate recunoscute de către ANRE.