Imperiul Fany a părut că este destrămat când a început urmărirea penală asupra a doi proprietari ai societăţii, Ştefan Cadar şi Olezia Cadar. După două săptămâni de la demararea acţiunilor şi aceeaşi perioadă de arest preventiv cumulat cu arest la domiciliu, transportatorii îşi desfăşoară în continuare activitatea precum nu s-ar fi întâmplat nimic. Oficialii Consiliului Judeţean (CJ) Cluj au cerut a doua dată ca ARR să suspende licenţa Fany, însă aceştia tergiversează pe cât de mult pot operaţiunile. Irinel Lungu, directoarea social-democrată a ARR Cluj, ar fi aparent „datoare” celor de la Fany, conform unor surse.

 

Autobuzele Fany circulă bine-mersi în continuare pe traseele judeţului Cluj. Şi nu circulă doar pe bine cunoscuta rută pentru care i-a consacrat, Cluj-Napoca – Floreşti, ci aceştia deţin 30 de trasee din cele 197 din tot judeţul. Microbuzele şi autobuzele lui Ştefan Cadar&Co deţin 15% din piaţa de transport local a judeţului Cluj. Dacă procurorii DNA ar fi avut măcar o fărâmă de dreptate în acuzaţiile lor, oamenii cu funcţii de decizie în domeniu ar fi luat măcar o acţiune asupra celor de la Fany. Horea Uioreanu, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, a cerut pentru prima dată suspendarea licenţei celor de la Fany pe 3 martie 2014, cu 10 zile înainte ca Ştefan Cadar şi nevasta acestuia, Olezia, să fie reţinuţi. Văzând că nu se ia nicio acţiune în această privinţă şi că reprezentanţii naţionali ai Autorităţii Rutiere Române îşi dezic autoritatea pentru subordonaţii lor de la Cluj. Cei de la Cluj-Napoca nu iau nicio măsură faţă de Fany. Aparent datorită unor datorii nesatisfăcute.

Directorul ARR Cluj, Irinel Eugenia Lungu, este vicepreşedinte al PSD Cluj şi a fost numită pe funcţie politică la şefia instituţiei, după cum v-am relatat în numărul anterior. Ea a fost susţinută de către Aurelia Cristea, actualul ministru pentru Dialog Social, dar şi de Remus Lăpuşan, şeful PSD Cluj. Irinel Eugenia Lungu ar fi ştiut ce face Daniela Magyarosi, referenta din subordinea sa, la comisia paritară care a avut un mic rol în atribuirea traseelor judeţene, unele dintre ele către Fany, conform unor surse. Directorul ARR Cluj ar fi cunoscut că angajata sa ar putea să încline balanţa către transportatorii de la Fany. Mai mult decât atât, Irinel Eugenia Lungu ar fi avut o relaţie destul de apropiată cu patronii societăţii Fany, cu care s-ar fi cunoscut de o lungă perioadă de timp. Cu toate că ordinul Ministerului de Interne stabileşte foarte clar că licenţele de transport se suspendă la solicitarea administraţiei publice judeţene, în cazul de faţă Consiliul Judeţean Cluj, directorul social-democrat de la ARR nu pare să respecte legea. Suntem curioşi cum de procurorii DNA au acceptat să o accepte doar în calitate de martor pe Irinel Eugenia Lungu atâta vreme cât aceasta nu pare decât să tergiverseze intrarea în legalitate a transportului judeţean.

 

„Horea Uioreanu a cerut suspendarea transportului. Doamna de la ARR spune că nu se poate, că nu are jurişti. Bucureştiul s-a spălat pe mâini şi a spus că este de competenţă teritorială. De ce ARR nu le-a suspendat nu am de unde să ştiu. Au norme interne, proceduri interne care poate nu le permite să semneze un act decât cu permisia juridicului. Chiar dacă Uioreanu nu ar avea dreptate, ARR nu are ce să conteste. Deocamdată administratorul judeţului e Consiliul Judeţean, iar dacă el consideră că licitaţia respectivă a fost făcută ilegal, ea trebuie anulată. Doamna de la ARR e în sistem de mult timp, cu siguranţă a avut tangenţe cu cei de la Fany”, a declarat pentru Gazeta de Cluj o sursă din domeniul transporturilor.  Transportul în judeţ va fi schimbat de acţiunea DNA de cercetare a transportatorilor mituitori. Dar oare ancheta procurorilor va vea şi avreun efect în restabilirea legalităţii?

 

Articolul 28 din ordinul 353/2007 al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative(MIRA) arată când sunt suspendate licenţele de transport.

(1) Retragerea licenţei de traseu se face de către agenţia A.R.R. emitentă în următoarele cazuri:
a) când nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza eliberării acesteia;
b) în cazul săvârşirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri grave, după cum urmează:
(i) când licenţa de traseu a fost obţinută prin furnizarea unor documente care conţineau informaţii eronate;
(îi) când operatorul de transport rutier, deţinător al licenţei de traseu, a încredinţat spre efectuare altui operator de transport rutier curse prevăzute în graficul de circulaţie aferent licenţei de traseu;
c) în cazul săvârşirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri repetate, după cum urmează:
(i) în cazul transportului judeţean, când operatorul de transport rutier a efectuat mai puţin de 95% din totalul curselor prevăzute în graficul de circulaţie al licenţei de traseu a se efectua într-o lună calendaristică;
(îi) când operatorul de transport rutier a înlocuit de mai mult de 3 ori unul dintre vehicule fără respectarea prevederilor art. 18 alin. (2);
d) la încetarea activităţii operatorului de transport rutier;
e) la retragerea licenţei de transport.
(2) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) şi c), retragerea licenţei de traseu se face în baza solicitării motivate a administraţiei publice judeţene.

casa lui stefan cadar lungu irinel

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.