PSD Cluj susține strategia de dezvoltare a reţelei de autostrăzi 2014-2018, „România 100”, investițiile în infrastructură din Transilvania fiind o prioritate pentru guvernul Ponta.
Conform proiectului prezentat, anual va fi alocată construcţiei de autostrăzi o sumă cuprinsă între 750 de milioane şi un miliard de Euro, Parlamentul şi Guvernul urmând să decidă în fiecare an în ce direcţie alocă această resursă suplimentară. „Proiectul Guvernului prevede accelerarea proiectelor începute; demararea de noi proiecte din fonduri europene (accesibile datorită triplării absorbției din ultimul an); cointeresarea partenerilor privați în finanțarea autostrăzilor” a declarat Remus Lăpușan, președintele PSD Cluj.
PSD Cluj susține lista proiectelor care vor fi finanţate cu prioritate, integral de la buget de stat. De o astfel de finanțare va beneficia și Autostrada Transilvania, o prioritate a guvernului Ponta (tronson Suplacu de Barcău-Borş).
Alte mari proiecte din Transilvania vizate de guvernul Ponta, finanţate cu prioritate din fonduri europene nerambursabile sau fonduri rambursabile sunt:
- Tronsonul Câmpia Turzii – Târgu Mureş, autostrăzile Sebeş-Turda, Lugoj-Deva (tronsonul Dumbrava-Deva şi Lugoj-Dumbrava), Orăştie-Sibiu, Arad-Timişoara şi by-pass Arad, Nădlac-Arad şi Timişoara-Lugoj.
- construcţia variantei de ocolire a oraşelor Deva-Orăştie la standard de autostradă şi a variantei de ocolire a oraşului Sibiu (proiecte pentru care ordonatorul principal de credite este Secretariatul General al Guvernului).
- reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria (secţiunea Coslariu – Sighişoara şi Coslariu-Simeria), componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteză maxima de 160 km/h.
- reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria.
Biroul de Presa
PSD Cluj