Facultatea de Business din cadrul Universită ii Babeş-Bolyai a derulat în perioada 1 Mai – 31
Decembrie 2011 activită ile planificate în cadrul subproiectului Innovative and Responsible
Tourism Territories (IART Territories) al miniprogramului SMART+, finanţat prin programul
de cooperare interregională INTERREG IVC.
Subproiectul are ca scop crearea unei reţele de firme care valorifică resursele endogene existente
în zona rurală. Această reţea oferă cadrul necesar dezvoltării unor produse turistice inovatoare,
având la bază principiile turismului responsabil. În plus, reţeaua creată promovează schimbul de
idei, experienţe i instrumente de lucru între firmele participante din regiunile partenere.
Activităţile desfăşurate s-au concentrat atât pe promovarea scopului şi obiectivelor subproiectului
la nivelul firmelor active în domeniul turismului rural cât şi pe formarea grupului ţintă. Au fost
înscrise în grupul ţintă pensiuni, agenţii de turism, firme de transport persoane, asociaţii, instituţii
publice şi ONG-uri care promovează turismul rural durabil, tradiţiile şi obiceiurile zonei. Prima
întâlnire a membrilor grupului ţintă a avut loc în septembrie 2011, ocazie cu care s-a desfă urat
workshop-ul cu tema „Inovaţie şi rolul reţelelor în turismul regional”. În cadrul întâlnirii, unităţile
din grupul ţintă au avut posibilitatea de a face schimb de experienţă şi de a identifica modalităţi
inovative de desfăşurare a activităţilor lor.
Principalul rezultat ob inut în primul an de implementare a fost site-ului web al subproiectului,
disponibil la adresa www.iartterritories.com. Pentru realizarea acestuia s-a creat o bază de date cu
informa ii referitoare la toţi membrii grupului ţintă. Site-ul reprezintă principalul instrument de
comunicare pentru re ea, asigurând în acela i timp promovarea serviciilor oferite de membrii
grupului intă i schimbul de idei i bune practici la nivel interregional.
Un alt obiectiv al subproiectului este realizarea unui studiu privind capacitatea de inovare a
membrilor grupului intă. În acest sens, s-a pregătit un chestionar care va fi aplicat în prima
jumătate a anului 2012, ocazie cu care se vor identifica i bune practici din turismul rural clujean
pentru a fi promovate la nivel interregional.
Obiectivul central al activită ilor planificate pentru anul 2012 va fi crearea unor produse turistice
inovatoare. Pentru aceasta, s-a realizat o radiografie a obiectivelor turistice din jude ul Cluj i s-
au planificat întâlniri periodice cu membrii grupului intă pentru a identifica produsele turistice
care să valorifice cel mai bine poten ialul endogen al zonelor rurale clujene. Prima întâlnire va
avea loc marţi, 21 februarie 2012, începând cu orele 16:00, la sediul Facultăţii de Business (str.
Horea nr. 7), în cadrul seminarului cu tema „Inovare în turismul rural”.
Agenda zilei va cuprinde prezentarea rezultatelor parţiale ale subproiectului, promovarea utilităţii
site-ului pentru membrii re elei, precum şi prezentarea unor modalităţi de inovare a produselor
turistice. Lucrările seminarului continuă cu discuţii privind obiectivele turistice identificate
în judeţul Cluj şi cu propuneri de trasee turistice. La lucrările seminarului vor fi prezenţi
reprezentanţi ai firmelor din grupul ţintă, factori de decizie în formarea reţelelor şi reprezentanţi ai
autorităţilor locale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.