Fondatoarea proiectului Art Vinium, care îşi propune să aducă clujenii mai aproape de vinul bun şi artele plastice, ne-a vorbit despre evenimentele organizate de la naşterea ideii, despre partenerii săi, dar şi despre cultura vinului.

Reporter: Care este ideea care a stat la baza ArtVinium?
Ioana Micu: Am pornit de la o idee foarte simplă împreună cu Cosmin Tudoran: “hai să facem un blog, în care să le povestim oamenilor ceea ce nu ştiu despre vin!” Hai să le spunem poveştile din spatele vinului, partea ascunsă, mai tehnică dar ridicată la nivel de artă, parte la care nu au acces. Vinul, l-am asociat apoi în mod natural cu artele plastice şi cum de-a lungul anilor am avut extrem de multe de învăţat despre modalităţile de exprimare prin artă, de la prietenii mei, le-am cerut ajutorul dându-le totodată tema “Via şi Vinul”. Ce a ieşit prin ochii şi pensula fiecăruia s-a văzut la ambele evenimente.
R.: Ce îşi propune acest proiect?
I.M.: Vrem să ne batem cu morile de vânt. Promovăm arta românească şi stilul de viaţă pe care îl impune vinul, pentru că, până la urmă, vinul în sine e un stil de viaţă. Noi vrem ca vinul românesc să fie cunoscut, să reuşim să-l apreciem la adevărata lui valoare, să nu mai fie ocolit şi să stea pe standuri, în timp ce toate celelalte se cumpără doar pentru că au o altă ţară de provenienţă. Vrem să educăm simţurile invitaţilor ca să poată aprecia obiectiv fiecare vin pe care îl consumă. Ne propunem să arătăm oamenilor că există şi altceva decât cultura de cartier. Avem valori artistice care stau nedescoperite şi nu pot să se exprime, nu pot să ne bucure privirea şi sufletul pentru că nu sunt prezentate, nu sunt mediatizate. Vrem să arătăm că există şi motive de mândrie în România. Evenimentele îmbină două elemente şi anume vernisaje de artă, degustări de vinuri, asezonate cu brânzeturi de Napolact.
R.: Cum s-a desfăşurat primul eveniment?
I.M.: Ca orice prim eveniment, trebuia să fie cu surprize, din păcate unele foarte neplăcute. Am aflat cu trei zile înainte că restaurantul iniţial ales a suprapus două evenimente şi am fost nevoiţi să schimbăm locul, aşa am ajuns la West City Hotel, unde am găsit deschidere totală pentru ceea ce vroiam să facem. Ne-am mobilizat, am lucrat mai mult, aşa că la final evenimentul a ieşit foarte bine, invitaţii noştri au fost încântaţi atât de proiect cât şi de ceea ce au degustat. Oricum ţinem să le mulţumim invitaţiilor că au ales să ne urmeze chiar dacă am schimbat restaurantul.
A avut loc o triplă lansare, Artvinium a lansat blogul, City Fusion  a inaugurat noul concept al restaurantului, şi Cramele Oprisor au lansat pe piaţă un vin foarte mult aşteptat Smerenie 2009, şi pe lângă acesta am mai degustat La Cetate Miracol – Chardonnay, Merlot, Cabernet Sauvignon.
R.: Ce mai organizează ArtVinium luna aceasta?
I.M.: Luna aceasta am mai organizat un eveniment, în aceeaşi idee cu primul, doar că de data asta am avut parteneri pe cei de la Jidvei. Şi ei se încadrează perfect cu proiectul nostru pentru că este una din companiile care şi-a asociat produsele cu arta. Cred că toată lumea a băut “Fata în Iarbă” ani de zile. Am prezentat în cadrul degustării, Romantine – vin spumant, Tezaur Riesling, Nec Plus Ultra – Sauvignon Blanc şi Vinars. Invitaţii au fost plăcut surprinşi de ceea ce au degustat.
R.: Cine sunt partenerii şi prietenii acestui proiect?
I.M.: Am să încep cu un prieten Sorin Tart (TD Studio), grafic designer, care ne-a devenit şi partener, el este responsabil de imaginea grafică ArtVinium, ne-a transpus ideea în imagine şi a făcut-o perfect.
Un alt partener extrem de important, care ne va susţine în continuare este Napolact, care ne-a asigurat brânzeturile pentru degustări. Am fost impresionaţi de faptul că le-a plăcut proiectul nostru şi că au devenit parteneri permanenţi.
Pentru evenimentele din Cluj partenerii noştri sunt West City Hotel şi restaurantul City Fusion.
În ceea ce priveşte vinurile nu vom avea un partener permanent, primii cu care am colaborat au fost Cramele Oprişor şi Jidvei, urmează alţii, deja am fost solicitaţi să prezentăm în cadrul evenimentelor noastre şi alţi producători.
Parteneri şi prieteni sunt şi artiştii plastici, cu care în momentul acesta am construit o adevarată colecţie de arta având tema Via şi Vinul. Avem alături artişti importanţi, valoroşi, iar colecţia noastră de tablouri o puteţi vedea pe www.artvinium.com, odată cu  prezentarea fiecăruia. Eu le mulţumesc că au ales să îşi asocieze numele cu al nostru.
Am lăsat la urmă o prietenă, Geta Ungurean, care şi-a pus sufletul în proiectul ăsta, l-a adoptat ca fiind al ei, a fost alături de noi indiferent de zi sau noapte. Sperăm să rămână cu noi în continuare.
R.: Care sunt recomăndarile dumneavoastră  în ceea ce priveşte vinul pentru acest sezon?
I.M.: Urmează sărbătorile care de obicei aduc cu ele rasfăţuri culinare. Cred că fiecare ar trebui să asocieze mâncarea cu vinul potrivit, iar pentru că e sezonul rece ar fi bine să ia în considerare vinurile roşii. De exemplu pentru seara de Crăciun ar putea încerca Smerenie, vin ce ar trebui să ne îndemne la meditaţie.
La trecerea anului le recomand un vin spumant, evident românesc şi pentru că am degustat Romantine produs de Jidvei, am considerat că e un spumant foarte bun. Vă recomand să treceţi în 2011 alături de el.
R.: Care sunt planurile de viitor legate de ArtVinium?
I.M.: Avem foarte multe planuri, dar poate cel mai important e că vrem să organizăm evenimente ca cele de la Cluj, în cât mai multe oraşe din ţară, cu diferiţi producători de vinuri.
Vom organiza şi degustări în cadru mai restrâns, dar şi cursuri în care să încercăm să educăm simţurile celor interesaţi de numeroasele arome ale vinurilor. Avem planuri multe şi mari dar până acum doar acestea ni se par realizabile imediat.

 
Diana Gabor

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.