„Deşi conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri s-a schimbat, eu voi continua proiectele începute”
„Tot timpul domeniile din infrastructură sunt de viitor”
„Sunt convins că Sorin Apostu va deveni primar şi sunt convins că va fi un primar foarte bun”, a spus, printre altele, noul director al DRDP Cluj, Ion Pantelimon, într-un interviu acordat Gazetei de Cluj

Reporter: Dumneavoastră aveţi de dus în spate o „grea moştenire” preluată de la vechea administraţie. Cum veţi gestiona direcţia, una extrem de importantă? Care sunt principalele direcţii pe care veţi marşa?

Ion Pantelimon:
Am ajuns din nou şef al regionalei Cluj. Prioritatea mea a fost aceea de a-mi stabili exact obiectivele care să conducă la realizarea ţelurilor din programul de guvernare pentru regionala Cluj şi, în mod deosebit, pentru judeţul Cluj. Obiectivele sunt foarte clare, de o importanţă majoră şi de o mare gravitate pentru comunitate. În sensul că prioritare sunt,  după cum au spus şi domnul ministru Berceanu, şi domnul premier Emil Boc, tronsonul 2B al autostrăzii, care să se finalizeze funcţional, ca să se dea drumul la trafic, precum şi o centură pe partea de vest, care să facă legătura între Turda şi Gilău. Centura Clujului, centura sud-est, aşa cum se ştie, centura de la Vâlcele până la Apahida, la km 17 şi, totodată, să finalizăm şi tronsonul care a fost început de la Bulevardul Muncii până la intersecţia în sens giratoriu cu centura şi tronsonul trei. Practic, oraşul Cluj-Napoca, prin aceste trei obiective, ar trebui să se aerisească din punct de vedere al traficului.

Reporter: Autostrada şi centurile au avansat destul de încet în această perioadă. Când vom avea, efectiv, primele centuri ocolitoare? Dar primii kilometri reali din Autostrada Transilvania?

Ion Pantelimon:
La finele anului 2009 vor fi finalizate ambele centuri ocolitoare. Centura de EST, Vâlcele-Apahida şi tronsonul 2B, care înseamnă Turda- Gilău. Sunt create condiţiile, în speţă, în maxim o săptămână se fac plăţile către constructorul centurii. Am primit confirmarea că peste 90 % din sumă va fi virată zilele acestea, urmând ca în următoarele zile să plătim, la rândul nostru, banii către constructor. Practic, ajungem la zi cu plăţile. Vreau să fim foarte bine înţeleşi, lucrările pe centura Clujului nu s-au întrerupt, lucrările se continuă la nivel de anotimp de iarnă, cu lucrări pregătitoare, cu lucrări de documentaţii, cu lucrări care comportă multă materie cenuşie. Acum, noi punem bazele realizării unor noi hotărâri de Guvern, prin care, practic, să intrăm în normalitate cu contractele pe cele trei secţiuni. Mai departe, punctual, pe centura Clujului, de la km zero până la km 24 avem o singură situaţie, pentru care aşteptăm hotărârea de Guvern în baza noii legislaţii cu exproprierea şi cu consemnarea banilor în satul Dezmir, unde s-au dat autorizaţii de către Primăria Apahida după ce zona era deja blocată pentru a se realiza centura. Noi nu vrem să intrăm abuziv pe acea zonă, aşa că aşteptăm decizia Guvernului.    

Reporter: Care sunt planurile dumneavoastra pentru următoarea perioadă în ceea ce priveşte atragerea de fonduri europene pentru construcţia şi reabilitarea de drumuri?

Ion Pantelimon:
Divizia noastră, care se ocupă de proiectare pentru atragerea de fonduri europene, a început crearea deja a nouă proiecte, printre care amintesc DN 74, DN 74A, DN 75, DN 1R, DN 18a, DN 17b. Echipa a început lucrul la studiile de fezabilitate pentru a prezenta proiectul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Aceştia, la rândul lor, vor cere accesarea de fonduri europene. Trebuie să fim atenţi  ca să atragem cât mai multe fonduri europene pentru drumurile locale cât timp acest lucru ne va ajuta la dezvoltarea structurii infrastructurii rutiere.

Reporter: Care sunt proiectele pe care le veţi continua?

Ion Pantelimon:
Deşi conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri s-a schimbat, eu voi continua proiectele începute, cele mai importante fiind terminarea drumului dintre Dej şi limita judeţului Suceava şi o reabilitare de pe DN 1C, de la Dej la Baia Mare.

Reporter: Investiţiile în infrastructură au scos mai multe ţări din criză. Credeţi că şi România trebuie să meargă pe această abordare pentru a nu fi afectată de criza economică mondială?

Ion Pantelimon:
Tot timpul domeniile din infrastructură sunt de viitor. Dacă Guvernul va sprijini proiectele locale de dezvoltare a reţelei de infrastructură rutieră, va avea două beneficii: unul dintre ele este că vor fi create locuri de muncă, ce reprezintă o importantă problemă pe timp de criză, iar beneficiul cel mai mare este că vor avea o reţea de şosele, care vor face posibilă o mai uşoară legătura între oraşele din România.

Reporter: Cum vă simţiţi să reveniţi la conducerea DRDP şi care sunt schimbările pe care le-aţi observat  în ultimii doi ani?

Ion Pantelimon:
Eu cred că nu m-am distanţat niciodată de acest domeniu şi tot timpul m-am informat în legătură cu stadiul drumurilor şi noile proiecte propuse. Acesta cred că este unul din motivele pentru care am fost ales în această funcţie, deoarece cunosc foarte bine domeniul de activitate. Eu aş fi vrut ca în lipsa mea să constat că s-a construit centura de ocolire a Clujului, pentru care am lăsat proiecte de 50 de milioane de euro. Tronsonul 3 din centură trebuia să fie finalizat de mult, iar tronsoanele 1 şi 2 trebuiau să fie terminate la sfârşitul anului 2008. Traficul greu şi agasant din Cluj este o problemă foarte mare a locuitorilor de pe Someş şi cred că în timpul mandatului meu vom finaliza construcţia centurilor ocolitoare. Mai mult decât atât, aş dori să menţionez că odată cu revennirea mea în funcţia de director al DRDP Cluj, o parte importantă a foştilor angajaţi au cerut să revină.

Reporter: Credeţi că domnul Sorin Apostu va deveni primarul municipiului Cluj-Napoca? Cum colaboraţi cu autorităţile locale şi judeţene?

Ion Pantelimon:
Sunt convins că va deveni primar şi sunt convins că va fi un primar foarte bun. Am văzut acum în campania electorală că foarte multă lume încearcă să facă o comparaţie între Sorin Apostu şi domnul Emil Boc. Fiecare persoană are eul ei. Ce poţi să compari este că programele primarului Boc şi a viitorului primar Apostu corespund şi vorbesc în cunoştinţă de cauză, pentru că multe dintre ele au trecut prin RADP pe când eram director general acolo. Importante sunt obiectivele şi, nu în ultimul rând, cele mai importante sunt realizările. Aş vrea să menţionez faptul că în perioada următoare voi demisiona din funcţia de consilier judeţean, pentru că nu este normal să deţin ambele funcţii. Trebuie să îmi concentrez atenţia într-o singură direcţie şi să fac din această direcţie cea mai performantă din ţară. La momentul în care am preluat această funcţie, am purtat discuţii cu primarul Emil Boc, cu actualul primar interimar, Sorin Apostu, cu preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe, cu care am stabilit împreună un plan de măsuri menite să rezolve problemele stringente, referitoare la drumurile din judeţ. M-au asigurat de întreaga lor  disponibilitate.

Augustin Stanciu
Tiberiu Hrihorciuc

3 COMENTARII

  1. Acest regatan numit Pantelica Ion se crede mare specialist in drumuri cand de fapt este un ingineras mecanic seralist facut de Ceausu pt. a ajuta si el sa se faca hartie pt. closeturi la Dej iar mai nou a accesat si el gasca de escroci a lui Basecu-Miliboc pt. a manca si el o felie de paine alba ardeleneasca ca in regatul lui de cacat a mancat numai malai.Mai Pantelica pleaca mai in regat si cultiva lubenita si lasa tu autostrazile ca pt. carutele regatenilor este suficient si un drum balast cu bolovani ca si tine.Ce mai fac amorezele tale de la DRDP cu ele vrei sa faci autostrazi si centuri???O sa revenim cu date exacte despre jaful de pe centura Valcele-Apahida, Contractul 4R4 si 4R5 si nu in ultimul rand ,,Autostrada” Transilvania.

  2. Raspuns pt OIVIDIU:
    Care altii ??!!! Asta din poza care a mai fost si ce a facut? Habar nu ai ..Si-a bagat mana adanc in sac ,asta a facut si vb. de altii..Pana nu vine unul in domeniu se duce DRDP-ul de rapa.Asta din poza e jalnic oricum

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.