Datele oficiale privind managementul serviciilor de utilități publice (alimentarea cu apă și canalizare, salubrizare, termoficare, iluminat public și transport public) analizate de către Institutul pentru Politici Publice (IPP) arată că municipiul Cluj-Napoca este cel mai performant municipiu reședință de județ din Nord Vestul României. Evaluarea a fost confirmată de opiniile cetățenilor ce au trimis diferite comentarii pe această temă în aplicația IPP despre transparență și eficiență în serviciile publice municipale, accesibilă la: www.ipp.ro/harta  – prima Hartă interactivă a serviciilor publice municipale.

Municipiul Cluj Napoca, spre deosebire de alte orașe din regiunea Nord Vest, înregistrează cea mai mare acoperire cu serviciul de alimentare cu apă și canalizare precum și cele mai mici tarifuri ale serviciului pentru populație și agenți economici, cea mai largă acoperire cu serviciul de iluminat public precum și cel mai mic cost al serviciului/capita. Totodată, Municipiului Cluj Napoca înregistrează și o mare pondere a veniturilor proprii în veniturile totale. Datele prelucrate de IPP, care se referă la anul 2013, au fost comunicate de primăriile reședință de județ în baza unei solicitări de informații de interes public și completate de alte surse oficiale centrale accesate de specialiștii Institutului, arată IPP.

Clasamentul complet al performanței municipiilor1 din regiunea de dezvoltare Nord Vest  (la nivelul anului 2013)

Locul Clasament Performanța Municipiilor din Regiunea Nord Vest
1 Cluj Napoca
2 Bistrița
3 Baia Mare
4 Zalău
5 Oradea
6 Satu Mare

 

Cu asemenea informații practice, IPP consideră că implicarea cetățenilor în urmărirea motivelor care explică creșterile de prețuri în livrarea serviciilor publice și dobândirea de cunoștințe minimale pentru a evalua corespunzător creșterile de calitate/regresul în furnizarea acestor servicii, constituie condiții determinante pentru atingerea unui standard de viață optim, în plan local. De aceea, proiectul se axează pe stimularea interesului cetățenilor din aceste mari comunități urbane să urmărească prestația primarului și a echipei acestuia aceștia aflându-se, în această perioadă, la bilanțul primilor 2 ani de mandat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.