Cea mai mică ofertă pentru construcţia pistei de 2.100 de metri vine de la un consorţiu format din două firme italiene (Cooperativa Edille Appennino – Airport Management Consultancies) care susţin că pot construi pista cu 127 milioane de lei. Printre pretendenţii la banii publici se numără şi candidatul UNPR la Primăria municipiului Cluj-Napoca, Ştefan Dimitriu.

Şase consorţii s-au arătat interesate să construiască pista de 2.100 de metri a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. SC Construcţii SA – Icco Systems – Geo Arc SRL Otopeni  au au avut o ofertă de  137.808.522,23 lei, Romstrade SRL a ofertat 155.362.652,50 lei, Impresa Pizzarotti & C.SpA – Imprea Cavalleri Ottavio SpA ar putea construi pista pentru  162.129.066,44 lei, Construcciones Sanchez – Dominguez Sando SA – S.C. Delta A.C.M. 93 SRL – Drum Concept SRL au venit cu o ofertă de 131.655.566,30 lei, Grup 4 Instalaţii – SC Sylc Con Trans SRL ar fi oferit 152.449.061,57 lei şi Cooperativa Edille Appennino – Airport Management Consultancies – 127.410.080,00 lei.

Consorţiul italian format din Cooperativa Edille Appennin şi Airport Management Consultancies au cea mai mică ofertă, însă ofertele încă sunt analizate pentru a vedea care este cea mai avantajoasă şi dacă fiecare ofertă în parte respectă programul din caietul de sarcini.

“Suntem într-un moment foarte important în ceea ce priveşte modul în care va arăta Aeroportul. Vechea pistă nu mai face faţă actualelor cerinţe generate de creşterea numărului de mişcări şi a greutăţii noilor aeronave. Noua pistă va fi construită în două etape, începând cu acest prim segment de 2.100 de metri, ceea ce va permite preluarea traficului, iar prelungirea ulterioară, până la 3.500 de metri, se va face după finalizarea procesului de despăgubiri şi deviere a cursului Someşului, cel mai probabil în cursul anului viitor. Actuala pistă va fi păstrată ca şi cale de rulare”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.

Firme de pază la construcţii de piste

Unul dintre consorţii are înglobat o firmă de pază care vrea să construiască pista Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. Suntem curioşi cum va reuşi o firmă de pază să construiască o pistă complexă cum este cea de la aeroport. Acelaşi concert mai are încorporat o societate care are doar un angajat. Drum Concept este o societate care avea raportat doar un singur angajat şi suntem curioşi cum acesta ar putea fi folositor la construcţia unei piste.

O altă societate care nu prea îşi are locul la construcţia pistei este SC Sylc Con Trans, care pe deasupra că are un domeniu de activitate doar complementar, respectiv transporturi de mărfuri, a avut doar doi angajaţi.

În schimb, dacă ne uităm la numărul de angajaţi al Romstrade , acesta este de sute de ori mai mare decât cel al celorlalte companii. Astfel, compania deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache are peste 1.200 de angajaţi, de sute de ori mai mult decât celelalte companii.

Omul de afaceri Ştefan Dimitriu, prin intermediul firmei pe care o administrează, SC Napoca SA, vrea să construiască noua pistă de 2.100 de metri de la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca. SC Napoca SA este asociată cu Geo Parc şi ICCO Systems. Valoarea oferită de acest consorţiu a fost de 137.808.522,23 lei, iar termenul de predare de şase luni. SC Napoca SA, administrată de Ştefan Dimitriu şi Teodor Groza, a avut în 2009 o cifră de afaceri de 26,2 milioane de lei, un profit negativ de 5,9 milioane de lei, iar datoriile sunt la aproximativ 75% din cifra de afaceri: 22,3 milioane de lei.

Afaceri suspecte

Ştefan Dimitriu a făcut parte aproape 20 de ani din PSD, iar în martie 2010 s-a decis să se retragă din formaţiunea politică. În toamna anului trecut, Ştefan Dimitriu a fost desemnat candidatul Uniunii Naţionale pentru Progresul României (UNPR) la Primăria municipiului Cluj-Napoca. Fostul social-democrat ar fi primit promisiunea unei funcţii importante în UNPR la nivel naţional în schimbul părăsirii PSD. Numele lui Dimitriu a mai fost vehiculat chiar şi pentru funcţia de prefect al judeţului Cluj din partea PSD, în locul lui Călin Platon, însă la acea vreme a preferat să rămână director la Camera de Comerţ Cluj.

Dimitriu a fost acuzat că ar fi intervenit în scandalul de la „U” Cluj, unde se vorbeşte de o evaziune fiscală de 1,2 milioane de lei şi chiar împărţirea unei sume de 550.000 de dolari. “Denunţătorii susţin că suma de 300.000 de dolari a fost împărţită între Ştefan Dimitriu, Marius Bojiţă, Mircea Gavrilă, Nicolae Ienac şi Tiberiu Petriş, iar “derularea afacerii a fost gestionată în consiliul de administraţie al “U” Cluj” de către reprezentanţii BT, Nicolae Tarcea şi Patriţiu Abrudan, care au facilitat depunerea sumei de 550.000 de dolari într-o casetă de valori din Banca Transilvania “până când persoanele mai sus menţionate au căzut de acord asupra cotelor ce i-a revenit fiecăruia”, iar diferenţa de 250.000 de dolari ar fi rămas în caseta de valori din Banca Transilvania, “ca măsură asiguratorie pentru reprezentanţii băncii”, se arată în rechizitoriul întocmit de procurorii clujeni.

Uniunea Geodezilor la pista pentru aeroport

Geo Arc din Otopeni a avut, în 2009, o cifră de afaceri de 1.813.224 lei, însă datoriile erau la o treime din această valoare, de 641.947. SC Geo Arc SRL a fost înfiinţată în anul 2002 de către Claudiu Dascălu, Alexandru Staţie şi Raoul Dragomir, membri ai Ordinului Geodezilor din România şi ai Uniunii Geodezilor din România. Societatea dispune de aparatură de ultimă generaţie şi de personal calificat pentru desfăşurarea activităţilor specifice în cele mai bune condiţii. Specialităţile în care este calificat personalul sunt : ingineri geodezi, ingineri cadastru, economişti, arhitecţi, geografi. Principalele calităţi ale firmei, conform site-ului oficial, sunt „profesionalismul şi promptitudinea în satisfacerea dorinţelor clienţilor, fapt care a condus în timp la creşterea permanentă a numărului de clienţi şi la fidelizarea acestora. Este de menţionat că întreg personalul are studii superioare.”

ICCO Systems, membră a grupului ICCO, este o firmă specializată în domeniul sistemelor de securitate şi comunicaţie.

Înfiinţată în 1993 de către un grup de ingineri cu ani de experienţă în automatizări şi instalaţii de curenţi slabi, ICCO Systems a contribuit la dezvoltarea pieţei sistemelor de securitate din România, conturând necesităţile de securitate pentru clienţi şi oferind soluţii profesionale pentru sistemele electronice de securitate, adaptate nevoilor fiecărui client şi bugetului alocat.

Precedentul Romstrade

Licitaţia realizată în toamna anului trecut a fost câştigată de firma bucureşteană Romstrade, care a fost descalificată până la urmă. Proiectul de peste 100 de milioane de euro ar necesita devierea cu 7 km a cursului râului Someş, acţiune pentru care Consiliul Judeţean Cluj va trebui să găsească soluţii şi bani, în absenţa unui sprijin de la Direcţia de Apă Someş.
Tişe anunţase anterior că prelungirea pistei se va face cu fonduri proprii ale CJ şi că, în acest sens, au fost gândite două variante. ”Varianta 1 presupune relicitarea pistei în forma iniţială, dar pe bucăţi, în sensul că încercăm să o realizăm pe bani privaţi, dar licitată pe două etape: 2.100 metri în prima etapă şi de la 2.100 metri la 3.500 metri în a doua etapă. Sau, varianta 2, dacă bugetul judeţului permite asta, încercarea de a realiza până la 2.100 m din această pistă pe buget multianual, asta însemnând doi sau trei ani”, a precizat Tişe. La aeroport se doreşte şi extinderea parcării existente şi realizarea unui parking subteran, pentru a face faţă fluxului de călători prognozat după extinderea pistei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.