În situația în care mall-urile din Cluj-Napoca sunt un magnet pentru ambuteiaje și traficul infernal din zona în care sunt construite, viitorul proiect care se va construi la Carbochim are studiul de trafic falsificat.

Străzile din Cluj-Napoca, din preajma marilor centre comerciale, sunt imposibil de parcus din cauza tramei stradale care nu este proiectată pentru un asemenea flux de circulație. În această situație, administrația locală cere dezvoltatorilor studii de trafic pentru avizarea proiectelor edilitare și comerciale. Aceste documentații sunt cerute, mai mult, pentru a îi ține în șah pe dezvolatorii imobiliari. În aceste condiții, studiile depuse la Biroul de urbanism sunt, în mare parte, false.

Mai jos puteți vedea un set de poze în care se văd ambuteiajele din trafic care apar aproape în fiecare zi în zona Iulius Mall.

„Potrivit studiilor, emisiile de gaze cu efect de seră scad, nu cresc. Astfel de minciuni sunt ușor de verificat, dacă Primăria ar pune la dispoziția publicului larg și specialiștlor toate studiile de trafic ale dezvoltatorilor imobiliari, ceea ce Primăria refuză să facă.

Valorile recenzate nu sunt de încredere din cauza datelor eronate de transport public. Este indicat transport public unde nu există. Au ieșit valori „din burtă”, departe de orarele de circulație. Cel mai important, creșterea numărului de mașini, de la anul studiului, 2022, la 2028, este mai mică, în ciuda imensei dezvoltări imobiliare, cu cel mai mare mall din țară, decât creșterea estimată a parcului auto din România. Ca să iasă scenariul bine pentru construirea mall-ului, autorii studiului au presupus viteze mai mari, ca să scadă emisiile de gaze de seră, dar viteza mai mare e contraintuitivă pentru orice persoană cu un minim discernământ care își pot imagina ușor numărul mare de mașini și oameni care ar intra la mall, plus creșterea consistentă a pietonilor și bicicliștilor care traversează culoarul verde-albastru la Someș. Dimpotrivă, viteza în zonă nu va crește, ci se va întâmpla opusul, scade, deci va fi mai multă poluare.

Pornind de la analiza simplă a două tabele din studiul de trafic, am câteva concluzii preliminare: studiile de trafic și planuri de mobilitate în general trebuie făcute de autorități, nu de investitori care manipulează datele.

Legat de mall, chiar dacă se face, trebuie să se facă în mai multe clădiri foste industriale, iar parcările să se reducă major. Miza Clujului e să reducă major traficul auto prin transport public, de pildă un Someș Expres care să pună în valoare Someșul la nivel metropolitan. Dar și prin multe alte linii, plus tren metropolitan care să tranziteze fosta zonă industrială. Apoi, putem să avem cel mai circulat și mai lung culoarul pietonal și velo din România, unul sigur și mai ales continuu, nu întrerupt de trafic auto, ca cea mai mare parcare din țară la Someș. Sunt proiecte mai ambițioase decât mall-ul în forma sa actuală.”, a informat Adrian Dohotaru, într-o postare publicată în grupul de Facebook Clujul Civic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.