Metroul Clujului este o glumă pe care doar Emil Boc o mai înghite. După ce a anunțat în dimineața de 22 august că va avea loc licitația, a revenit în aceeași zi, după-amiază, spunând că se suspendă momentan căci este necesară actualizarea indicatorilor tehnico-economici. Cetățenii revoltați, sătui să fie duși cu zăhărelul, acum au parte de o nouă justificare pe care doar Emil Boc o crede.

Licitația se supendă, proiectul întârzie, timpul trece, dar Emil Boc ne spune că suntem în grafic.

„Nu o să avem nicio întârziere, suntem în graficul inițial de realizare a metroului. Prin această procedură am evitat cealaltă care însemna anularea, care ar fi dus la o întârziere cu 6 luni. Suntem în graficul de realizare a metroului. Suntem în contact zilnic cu Guvernul și suntem în proceduri administrative. În fiecare zi se desfășoară lucrări tehnice între cei care au competențe de specialitate și o să venim și o să le prezentăm când ele au finalitatea”, a declarat Emil Boc. 

„Această operațiune este necesară în vederea actualizării costului de realizare a metroului, raportat la creșterea accelerată a prețurilor la materiale de construcții din ultima perioadă. Precizăm faptul că indicatorii tehnico-economici cu privire la metrou au fost aprobați prin Hotărâre de Guvern la sfârșitul anului 2021 (…) În ultimele 4 zile am primit 3 scrisori de informare de la firme interesate de realizarea Metroului de la Cluj și care ne-au precizat că nu se pot încadra cu oferta în valoarea estimată”, comunică reprezentanții Primăriei.

Explicația că s-a preferat suspendarea licitației, în loc de amânarea proiectului – o joacă de-a alba neagră.

„Precizăm faptul că aceste firme au realizat multiple lucrări de metrou în capitale și orașe ale Uniunii Europene. Pentru a nu anula licitația, care ar fi presupus cel puțin 6 luni de amânare a proiectului, am decis utilizarea procedurii de actualizare a indicatorilor tehnico-economici, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și al Guvernului României. Procedura de achiziție va fi continuată imediat după actualizarea, prin hotărâre de Guvern, a indicatorilor tehnico-economici (…) Soluția stabilită asigură continuarea proiectului în cadrul PNRR”, mai arată reprezentanții Primăriei.

Clujul ar putea avea prima linie de metrou funcțională în ianuarie 2027, în primă fază pe 9.16 kilometri, estimându-se ca în 2030 numărul total de călători transportați să se ridice la peste 60 de milioane.

În documentul citat se prevede construcția efectivă a metroului în patru ani, „de la începutul lui 2023 până la finalul lui 2026”, linia de metrou urmând a deveni funcțională în ianuarie 2027 pe 9, 16km, cu 9 stații și un depou. 

Citește și: Cacealmaua cu METROUL Clujului a ajuns să fie un alt proiect SUSPENDAT

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.