Modernizarea străzilor și amenajările urbanistice din Florești reprezintă un exemplu clar că „așa da, se poate”, atâta timp cât există o mână de oameni care își doresc dezvoltarea și bunăstarea cetățenilor.  Anul trecut, Consiliul Local Florești a votat proiectul de hotărâre privind aprobarea declanșării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată cuprinse în coridorul de expropriere aferent lucrărilor stabilite. Studiul, votat de consilierii locali, a fost împărțit în Faza 1 și Faza 2. În Faza 1 s-au făcut deja exproprierile și s-a întăbulat culoarul de expropriere pentru a primi autorizație de construire, mai exact este vorba despre o bucată de drum din Cartierul Terra. 

Gazeta de Cluj a luat legătura cu primarul din Florești, Bogdan Pivariu, pentru a afla în ce stadiu se află lucrările. Potrivit edilului, s-au făcut deja exproprieri și în locul unde erau gardurile în mijlocul drumului și se va deschide, totodată, și un drum nou în partea vestică, Dumitru Mocanu 2, care va avea și pe-o parte și pe cealaltă o bandă pe sens, trotuar stânga-dreapta și se va continua cu modernizarea străzii Petuniei, care ajunge în DN1. 

„Practic mai facem încă un drum de acces, care va fi principal în acel cartier. Iar bucata aceasta care este cunoscută generic ca fiind „strâmtoarea Terra” va deveni un drum secundar, doar pentru cei care locuiesc în zona respectivă, ea urmând să devină sens unic tocmai pentru a diminua din efectul negativ al exproprierilor, adică să fie cât mai puțini oameni impactați de diminuarea proprietăților lor”, a declarat edilul Floreștiului. 

Potrivit acestuia, pe lângă construirea unei noi străzi se vor introduce toate utilitățile publice înainte, tocmai pentru a nu face o lucrare de mântuială și să se ajungă la scenariul halucinant de a sparge strada proaspăt terminată pentru a introduce utilitățile necesare. Până acum s-a făcut licitație pentru Lotul 1, cel privind asfaltarea locurilor delimitate clar în acest proiect. De asemenea, în ceea ce privește Lotul 2, cea cu introducerea utilităților, s-a câștigat și atribuit deja licitația, urmând să fie dat ordinul începerii lucrărilor. 

„Aici am așteptat (n.r Lotul 2) puțin deoarece suntem cu o cofinanțare pe Anghel Saligny. Reamintesc, doar la utilități, cofinațarea este de 2,7 milioane de lei. De îndată ce se deschide acea stradă, Dumitru Mocanu 2, va continua lucrarea de la Terra cu crearea trotuarului pietonal până în strada Urușagului acolo unde există trotuar, tocmai pentru a avea sens unic și cale pietonală. Deci să lăsăm și o intrare pe acolo, de circulație, și trotuar pentru pietoni”, a mai precizat Bogdan Pivariu. 

Bogdan Pivariu: Intrăm într-o normalitate

Edilul a mai spus pentru ziarul nostru că drumurile care s-au făcut deja au fost gândite pentru ca autobuzul să poată intra pe ele, toată zona fiind sistematizată, motiv pentru care s-au făcut exproprieri la intrarea și ieșirea din strada Dumitru Tăuțan. Bogdan Pivariu a amintit de faptul că drumul care vine dinspre cartierul Terra spre DN1 va fi lărgit la patru benzi, plus trotuar, unde va exista o stație de autobuz și o stație de încărcare electrică cu un post pentru două mașini și bandă dedicată pentru autobuz. 

„Adică autobuzul va merge pe acea bandă și va ieși nestingherit în DN1, va ajunge la intersecție care va fi semaforizată, nu de mult am primit acceptul de la DRDP Cluj și acum căutăm ofertele pentru a pune semafoare acolo. Repet, autobuzul va merge pe banda lui dedicată să facă dreapta în DN1. De asemenea, mașinile vor avea o bandă pentru un viraj la dreapta în DN1, la stânga și banda de intrare”, a mai precizat edilul Floreștiului. 

Bogdan Pivariu: Se lucrează în momentul de față într-un ritm foarte susținut 

Întrebat dacă au existat proprietari care au decis să acționeze în instanță în urma exproprierilor, edilul Floreștiului a precizat că până acum nu au existat astfel de momente, dar cu siguranță există persoane care nu vor fi mulțumite cu ceea ce Primăria le oferă. 

„Banii sunt virați în cont, iar proprietarii pot să acționeze în instanță doar pentru cuantum nu și pentru proprietate. Ei au posibilitatea să-și exprimă dorința să meargă în instanță. Este dreptul fiecărui om”, a mai spus Bogdan Pivariu. 

Vorbind tot de exproprieri, acestea vor urma să înceapă odată cu atribuirea contractului privind centura metropolitană, care va începe undeva de la Nodul 5, adică în partea nordică. Până în prezent există deja un studiu de fezabilitate, în colaborare cu cei care fac centura metropolitană, iar pe măsură ce lucrările vor începe se vor demara noi studii tocmai pentru ca atunci când va fi funcțională de la Nodul 5, Florești să se conecteze direct cu ea. 

Bogdan Pivariu, primar Florești

„Pentru asta va fi nevoie de exproprieri și modernizări de drumuri, dar deja suntem pregătiți, avem deja un studiu de fezabilitate și faza 2 din primul ciclu pe care vi l-am enunțat la Terra este pregătită pentru a-și începe parcursul și o să dăm drumul la exproprieri de îndată ce lucrurile vor fi stabilite”, a spus plin de optimism edilul Floreștiului. 

O curiozitate aparte pe care am avut-o privind traficul din Florești a fost decizia de a introduce Vinerea Verde. Bogdan Pivariu a precizat că atâta timp cât au existat lucrări mari de infrastructură, introducerea acestui program era inoportun. Mai mult, primarul Floreștiului a mai afirmat că a avut discuții la rând cu cei de la CTP, în speranța că va reuși să rupă cumva traseul autobuzelor, tocmai pentru a eficientiza cât mai mult transportul în comun.  După ce lucrările de pe strada Eroilor și Cetății s-au finalizat, Primăria Florești a luat decizia să introducă acest proiect. 

Bogdan Pivariu: Suntem primii din țară care am extins la nivel metropolitan acest concept de Vinerea Verde 

„Primele măsurători au arătat că autobuzele au fost cu 10% mai pline, asta înseamnă că au rămas multe mașini acasă. Eu personal am fost în trafic pentru a vedea cu ochii mei dacă există un impact. În fiecare vineri sunt în trafic și datorită jobului și dacă Vinerea Verde este un succes. Și cei de la CTP ne-au confirmat, care au avut oameni pe traseu pentru a evalua acest lucru. Erau pregătiți cu suplimentarea de autobuze în cazul în care acestea deveneau arhipline. Oricum au fost suplimentate pentru a evita aglomerația. Una peste alta, Florești se dezvoltă și sunt mândru de asta” a conchis edilul Floreștiului, Bogdan Pivariu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.